Tuddelidu Skrevet 12. november 2004 #61 Del Skrevet 12. november 2004 Det finnes mange typer jobber, hazel. Jobber som man gjør hjemme hos foreldre, besteforeldre, andre nære slektninger og venner tar man seg selvsagt ikke betalt for. Men når det gjelder å ta seg av barna til "fremmede", ja da synes jeg faktisk det er greit å ta seg betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hazel Skrevet 12. november 2004 #62 Del Skrevet 12. november 2004 Det finnes mange typer jobber' date=' hazel. Jobber som man gjør hjemme hos foreldre, besteforeldre, andre nære slektninger og venner tar man seg selvsagt ikke betalt for. Men når det gjelder å ta seg av barna til "fremmede", ja da synes jeg faktisk det er greit å ta seg betalt.[/quote'] Det synes jeg også er greit. Men man trenger ikke være grådig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Babysitter Skrevet 12. november 2004 #63 Del Skrevet 12. november 2004 Hos oss er det sånn at familie eller nære venner av familien ikke trenger betale, men de vil som regel gjøre det. Vi har noen som vi yter gjentjenester til, bror min feks, andre ikke. De pleier betale 350 kr for en kveld i helgen, det blir jo oftest senere enn en kveld i uken, som er betalt med 250kr. Liker å sitte barnevakt men for meg er det er greit med en ordentlig avtale. En kan lage en avtale mellom seg og barnevakten om hva som skal betales før jobben begynner, da slipper barnevakten/ foreldrene bli skuffet. Selv sitter jeg ikke barnevakt for pengenes skyld alene, men det er klart at det er kjekt med noe igjen for strevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. november 2004 #64 Del Skrevet 12. november 2004 Der er sakens kjerne også. Synes du virkelig ikke at man får noe igjen for å lære seg å ta hånd om andre og jobbe litt for pengene når man er barn? Det er akkurat det der som gjør meg litt fortvilet. Mine unger skal ihvertfall lære seg til å jobbe' date=' uten å forvente å få så himla mye igjen i penger, men lære seg å sette pris på det man har igjen av andre verdier. Dere er da så materialistiske, enkle og overflatiske, virker det som![/quote'] Tror du virkelig at du alene kan påvirke barna dine når det gjelder hva de vil forvente for forskjellige jobbeoppdrag i ungdommen? Min Liten har satt "sin pris" i forhold til hva hun ser at venninnene får for samme jobben. Og 300 er faktisk helt vanlig for å sitte barnevakt en hel kveld mens foreldrene er ute. Hun ser ikke på det å sitte barnevakt som en verdifull erfaring eller at hun får igjen i form av verdier ved å passe små barn og kose seg med dem. Hun elsker barn, og hun er helt fantastisk med dem ellers også, når de er på besøk - også uten å bli bedt om det og uten å få penger. Er vi materialistiske så er vi vel et produkt av vår tid antar jeg. Hvor gamle er dine barn, Hazel - siden du er så sikker på hvordan de kommer til å bli i fremtiden og at du kan påvirke dem nærmest som du ønsker selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 12. november 2004 #65 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg synes ikke 40-50 kroner timen er grådig, jeg. Selvsagt mener jeg ikke da at man skal ha "timelønn" hvis man overnatter og tar hånd om barna når de våkner, da blir det jo fort snakk om en 8-900 kroner (18-11/12), og det synes jeg også er mye. Men dersom man kun jobber kvelden så synes jeg altså 40-50 kroner timen er helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 12. november 2004 #66 Del Skrevet 12. november 2004 men en ting som mange hær fokuserer på er Barnevakt når man skal ut på byen eller i selskap, vi trenger barnevakt på kveldstid opptil flere ganger i uka vi, og jeg tjener da 100 kr timen, skulle barnevakten ha 50 kr timen så hadde det vært halvparten av min lønn, og det før skatt! Kanskje jeg skulle finne meg en bedre betalt jobb...for det er jo enkelt.....! Eller bare passa ungen min selv... Nei, jeg er evig takknemlig til gumora til gullet, hun er 18 år, og sier alltid nei takk til betalig, selv om vi betaler henne likevel, for det fortjener hun!!! Jeg vet om ei venninne som bevisst ikke betaler barnevaktene første gangen, og det gjør hun for å se om det KUN er pengene de er ute etter eller om de liker å passe barn, og da i typen trill ute på dagen... og en måte å gjøre det på... Men jeg betaler alltid mine barnevakter, og en kveld på byen da betaler vi barnevakten 150-200 kr, pluss at vi handler "helge mat", brus, potetgull og digg, i tillegg betaler vi alltid taxi hjem, så summerer man det så blir det vel i underkant av en 500-lapp...Det hadde jeg faktisk ikke tenkt over før nå.. Men uansett, man betaler det man føler for og det man har råd til, har faktisk hatt barnevakt som har ryddet i huset (uten at vi hadde bett om det), stuen, kjøkkenet og rommet til vesla var blåst da vi kom hjem, klart jeg fikk lyst å betale litt mere enn jeg vanligvis ville gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 12. november 2004 #67 Del Skrevet 12. november 2004 Ja, jeg har hele tiden ment barnevakt soim en som en gang i blant passer barn. Blir det mange kvelder for uka blir det for meg mer som en dagmamma-situasjon, og det har jeg som sagt ikke peiling på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 12. november 2004 #68 Del Skrevet 12. november 2004 Det å ikke betale første gang synes jeg er fryktelig dårlig gjort mot barnevakta, dersom dette ikke er avtalt på forhånd (og det er det vel neppe, da ville det vel ikke funket...). Dersom man ikke har tenkt å betale vedkommende får man si fra om det på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå