AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 Vi planlegger bryllupet i nærmeste halvår. Er ikke bland de som nyter planleggings- og pyntefasen. Derfor sitter vi bomfast mellom to alternativer. Kanskje noe hadde de samme tankene og kan dele erfaringer. Alt. 1 Ta det i mars. Våre foreldre og venner som bor i nærheten, ca. 16 voksne pluss noen barn. Tinghus, middag på en restaurant i nærheten, Drikke, prat og snacks hjemme hos oss til slutt. Samboeren tenker da å la foreldre dra hjem, barn blir lagt for natten. Så kan "vår generasjon" fortsette til langt på natten og evt. overnatte hos oss. Budsjett 30 000 kr. Alt. 2 Vente til mai-juni. Da kan broren min komme med familien fra utlandet for 2-3 uker, pluss samboerens venner fra utlandet. Vennene må dekke flyreisen og hotel selv (dyrt for dem med norske priser). Betyr større program mtp. sightseeing i tillegg til bryllupet. Leie lokale, bestille catering, pynte og rydde selv. Tinghus, så til lokale. Kan sitte alle sammen så lenge vi vil. Folk drar når de vil. Ca. 35 gjester. Budsjett 65 000 kr. Jeg ser plusser og minuser på begge. Selv kunne jeg tenke meg å bare gifte seg med to vitner. Samboeren vil ha et større bryllup for folk å huske. For å kunne bestemme meg, så må jeg nesten spørre hvor greit det er for broren at jeg gifter meg uten ham. Han skal hit i sommer uansett... Hm, dette var vanskelig. Vi prater om det hele tida og har ikke konkludert ennå. Anonymkode: 6a8b5...8b5
Gjest Ms. Daisy Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 Hva med første alternativ og så ha en vennefest siden? En av mine nærmeste gjorde det på denne måten. De laget rett og slett spleisefest der alle tok med en liten rett hver til festen og den ble aldeles fantastisk bra De giftet seg med kun 2 vitner.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 2 timer siden, Ms. Daisy skrev: Hva med første alternativ og så ha en vennefest siden? En av mine nærmeste gjorde det på denne måten. De laget rett og slett spleisefest der alle tok med en liten rett hver til festen og den ble aldeles fantastisk bra De giftet seg med kun 2 vitner. I alternativ 1 har vi halvparten av venner til stedet hele dagen. Da blir vi 8 stk fra slekta og 7 stk venner. I alternativ 2 er da da snakk om fire andre vennepar til som kanskje kan komme. Men som sagt, så bor de i utlandet og med en månedslønn på 4-6 000 kr kan det blir dyrt å komme hit og bo på hotel. Så det er ikke sikkert de vil komme, men samboeren vil gjerne ha mulighet til å i hvert fall invitere. Spleisebryllup er helt uaktuelt da vi ikke er norske og ingen gjester vil forstå noe slikt. Brudepaet organiserer og betaler alt. Nå lener jeg mer mot alt. 1. Mindre stress, mindre planlegging, mindre rydding. Bli gift fort og tilbake til hverdagen. Kan til og med dra på honeymoon i påsken TS Anonymkode: 6a8b5...8b5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 TS her. Vi har ikke bestemt oss enda. Akuratt nå tenkte jeg på en tredje alternativ. Ha bryllupet i mars og invitere alle som kan komme, både fra Norge og utlandet. Leie lokale og catering. Dvs. bare broren min med familien ikke skal kunne komme. Ellers blir det jo nesten slik som samboeren drømmer om Anonymkode: 6a8b5...8b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå