AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1 Skrevet 13. januar 2016 De siste ukene har jeg slitt med å sove. Får alltid hovne mandler på kveldstid. Siste uken har det blitt så ille at jeg kun har klart å sove annen hver natt. Mandlene blir så hovne at det syns utenpå halsen, verker oppover kinnet og i tinningen så setter en kraftig hodepine inn. Så blir jeg liggende å bite tennene sammen noe som gjør alt verre og gjør meg mer våken. Nå merket jeg det at så fort jeg gikk ut av rommet roet alt seg. Tidligere har det vært fuktighet i madrassen. Trodde jeg hadde ordnet opp i det men tenker nå at noe kan ha satt seg. Sopp eller annet. Samboer merker ingenting. Men jeg har en veldig hard astma så tror det er derfor jeg kjenner sånt fortere. Kan dette stemme? Må jeg bytte ut madrassen eller er det annet jeg plutselig reagerer på? Anonymkode: 00893...c7a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #2 Skrevet 13. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: De siste ukene har jeg slitt med å sove. Får alltid hovne mandler på kveldstid. Siste uken har det blitt så ille at jeg kun har klart å sove annen hver natt. Mandlene blir så hovne at det syns utenpå halsen, verker oppover kinnet og i tinningen så setter en kraftig hodepine inn. Så blir jeg liggende å bite tennene sammen noe som gjør alt verre og gjør meg mer våken. Nå merket jeg det at så fort jeg gikk ut av rommet roet alt seg. Tidligere har det vært fuktighet i madrassen. Trodde jeg hadde ordnet opp i det men tenker nå at noe kan ha satt seg. Sopp eller annet. Samboer merker ingenting. Men jeg har en veldig hard astma så tror det er derfor jeg kjenner sånt fortere. Kan dette stemme? Må jeg bytte ut madrassen eller er det annet jeg plutselig reagerer på? Anonymkode: 00893...c7a Hva slags fuktighet? Har madrassen stått i en rå kjeller el.l.? I såfall kan det være skadelig sopp av flere sorter i den, og jeg ville byttet ut madrassen Anonymkode: 2739e...801 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #3 Skrevet 13. januar 2016 Fukt fører til sopp inne en liten uke, det er realfag. Har du astma, så er du sensitivert og kan være særlig var for muggsopper. Hvilke sopper som finnes i madrassen er uten betydning da all muggsopp som følge av fukt er helseskadelig. Bytt madrass, dyner og puter og vask grundig ned soverom og alt du har på rommet og i skap og skuffer. Er det fortsatt mulighet for fukt på soverommet, må denne utbedres før du bytter ut madrass og annet. Anonymkode: 271d1...3b8 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #4 Skrevet 13. januar 2016 Vi flytter nett topp inn i en kjellerleilighet. Når jeg nå tenker over det kan det rommet gi fukt nok. Vi har bodd her i litt over en mnd. Det er et tett rom. Bad og vaskerom er de nærmeste rommene og dårlig vifte. Og samboer blir ofte veldig varm om natten. Bare ha sølt vann tidligere, nok til at jeg ser under madrassen at det er sølt vann der. Utenom det er sengen to år gammel og ikke vært borte i noe annet. Anonymkode: 00893...c7a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå