Gå til innhold

Merker jeg får litt spader...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når han forteller at han hverken bruker tanntråd eller dusjer daglig, men 3-4 ganger i uka... Og jeg gir råd, med etterfølgende belærer meg om mitt eget fagfelt om ting han tydeligvis ikke har peiling på. Jeg har litt bakoversveis nå. Er hygienen på det nivået hos mange menn? Eller har jeg vært heldig som har hatt menn før som har vært nøye med hygienen?

Anonymkode: bf900...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke tanntråd og dusjer annenhver dag. :P Men hadde jeg hatt kjæreste/vært intim med noen hadde jeg nok dusjet hver dag. Noe av grunnnen er at jeg har så utrolig tørr hud som ikke liker å bli våt hver dag. Hadde jeg fått høre av noen at jeg ikke luktet godt hadde jeg selvfølgelig dusjet oftere. Husker det var en ganske opphetet diskusjon her for noen måneder siden om hvor ofte man bør dusje.

Anonymkode: d5345...c27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke tanntråd og dusjer annenhver dag. :P Men hadde jeg hatt kjæreste/vært intim med noen hadde jeg nok dusjet hver dag. Noe av grunnnen er at jeg har så utrolig tørr hud som ikke liker å bli våt hver dag. Hadde jeg fått høre av noen at jeg ikke luktet godt hadde jeg selvfølgelig dusjet oftere. Husker det var en ganske opphetet diskusjon her for noen måneder siden om hvor ofte man bør dusje.

Anonymkode: d5345...c27

Jeg liker han veldig godt, vi har god kjemi og han er en attraktiv mann, men jeg hater når folk ikke er hygieniske nok, så jeg ser for meg at jeg må si ifra at han må dusje, og det kan jeg ikke. 

Anonymkode: bf900...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg dusjer heller ikke hver eneste dag. Bruker heller ikke tanntråd hver dag. Underlivet vasker jeg hver dag og tennene blir pusset hver dag.

Jeg vil ikke påstå at jeg er ekkel. Jeg lukter jo ikke vondt, har ikke fett hår. Jeg vet bare av erfaring at jeg ender opp med veldig tørr og kløende hud om jeg dusjer hver eneste dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært heldig med ditt valg av menn. Det er veldig mange mennesker (både kvinner og menn) som ikke dusjer hver dag disse er ikke unormale på noen som helst måte. Hvis han hadde dusjet mindre enn en gang i uken kunne vi begynt å snakke. 

Anonymkode: d2252...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ditt fagfelt da? For å dusje seg hver dag, med såpe, slik mange gjør, er jo rett og slett ikke bra. Man fjerner jo de gode bakteriene på huden vår, som skal hjelpe kroppen med å bekjempe infeksjoner. I så fall så kan han kanskje bare skylle av seg med lunkent vann, eventuelt vaske med klut i skritt og armhuler og vaske hendene slik normale gjør. 

Og hva er det han sier selv? 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, snoopy_93 skrev:

Jeg dusjer heller ikke hver eneste dag. Bruker heller ikke tanntråd hver dag. Underlivet vasker jeg hver dag og tennene blir pusset hver dag.

Jeg vil ikke påstå at jeg er ekkel. Jeg lukter jo ikke vondt, har ikke fett hår. Jeg vet bare av erfaring at jeg ender opp med veldig tørr og kløende hud om jeg dusjer hver eneste dag. 

Jeg pusser tennene flere ganger om dagen. Minst en gang om morgenen og en gang om kvelden. Og mellom måltider, og når jeg skal gjøre noe. Fluorskyll med smak for god pust, tanntråd er et must. 

Jeg dusjer minst en gang om dagen. Vasker håret annenhver til hver tredje dag. Det er dette jeg er vant til, og de jeg har vært sammen med før har minst dusje like ofte. Jeg kan ikke ha sex med en som ikke har dusja siden dagen før. 

Anonymkode: bf900...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tanntråd kanskje annenhver måned 

Anonymkode: 57fea...f82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker tanntråd kanskje annenhver måned 

Anonymkode: 57fea...f82

Nå ble jeg litt kvalm... 

Anonymkode: bf900...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pusser tennene flere ganger om dagen. Minst en gang om morgenen og en gang om kvelden. Og mellom måltider, og når jeg skal gjøre noe. Fluorskyll med smak for god pust, tanntråd er et must. 

Jeg dusjer minst en gang om dagen. Vasker håret annenhver til hver tredje dag. Det er dette jeg er vant til, og de jeg har vært sammen med før har minst dusje like ofte. Jeg kan ikke ha sex med en som ikke har dusja siden dagen før. 

Anonymkode: bf900...803

Du svarte ikke. Hva er ditt fagfelt?

Og her er det jo viktig å få vite om du bruker såpe eller ikke når du dusjer hver dag. 

Igjen: kan han ikke vaske seg i skritt og armhuler med klut? For som sakt, er jo ikke såpe hver dag helt ideelt.. 

Deg om at du blir kvalm av at noen ikke bruker tanntråd hver dag, og heller pusser tennene. Har du fobi mot bakterier eller noe? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er hygienen på det nivået hos mange menn?

Her går det i:

  • Daglig morgendusj med såpe og hårvask
  • Rask tannpuss etter frokost
  • Ny dusj etter etter trening (jeg trener ikke hver dag)
  • Tannpuss på kvelden + tanntråd + Flux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pusser tennene flere ganger om dagen. Minst en gang om morgenen og en gang om kvelden. Og mellom måltider, og når jeg skal gjøre noe. Fluorskyll med smak for god pust, tanntråd er et must. 

Jeg dusjer minst en gang om dagen. Vasker håret annenhver til hver tredje dag. Det er dette jeg er vant til, og de jeg har vært sammen med før har minst dusje like ofte. Jeg kan ikke ha sex med en som ikke har dusja siden dagen før. 

Anonymkode: bf900...803

Hei :) Skjønner at det i dagens samfunn er litt misforstått hvor ofte vi bør dusje. Det er slik som mange sier her, at det virkelig ikke er nødvendig å dusje hver dag (såfremt man ikke trener hver dag) :) Jeg ville ha vasket underlivet hver dag, bare ikke bruk såpe med høy pH, da får du garantert sopp....  Pusser du tennene flere ganger om dagen, pluss at du bruker munnskyllevann flere ganger om dagen?! Da ødelegger du jo emaljen på tennene dine??! 😳 Tanntråd er jeg enig i, det burde absolutt folk bli myyyyyye flinkere å bruke.

Hva er ditt fagfelt? 

Endret av lille_myyy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_myyy skrev:

Hei :) Skjønner at det i dagens samfunn er litt misforstått hvor ofte vi bør dusje. Det er slik som mange sier her, at det virkelig ikke er nødvendig å dusje hver dag (såfremt man ikke trener hver dag) :) Jeg ville ha vasket underlivet hver dag, bare ikke bruk såpe med høy pH, da får du garantert sopp....  Pusser du tennene flere ganger om dagen, pluss at du bruker munnskyllevann flere ganger om dagen?! Da ødelegger du jo emaljen på tennene dine??! 😳 Tanntråd er jeg enig i, det burde absolutt folk bli myyyyyye flinkere å bruke.

Hva er ditt fagfelt? 

Har flere fagfelt og vil ikke avsløre det i fare for gjenkjennelse, men det er to fagfelt, begge er innen helse, og begge deler har med både hygiene og helse å gjøre. Kan si så mye om at jeg vet hva jeg snakker om. 

Nei ødelegger ikke emaljen av å bruke munnskyll daglig. Bruker det ikke flere ganger daglig, munnskyll. Munnskyll bruker jeg en gang daglig. Men så klart jeg pusser tennene flere ganger daglig. Hvorfor tror du sånt ødelegger emaljen?

Og fobi for bakterier? Altså, det er rett og slett urenslig å bruke tanntråd kun en gang i måneden. Da ligger det matrester og råtner, med tilhørende lukt/ånde, samt at man aldri er ordentlig ren i munnhulen. Det kan sammenlignes med å ikke vaske seg under armene når man dusjer. Det utgjør minst en hel side av tannen som ikke er ren. Sikkert helt fantastisk å kysse en sånn person. :sarkasme:Ta en prat med en tannlege og hør hva vedkommende sier om dårlig munnhygiene og konsekvensene av det. Matrester mellom tennene er en stor turnoff. 

Pseudonymbruker sin rutine er helt normal, og er noe jeg (minst) forventer av en eventuell partner også. 

 

Anonymkode: bf900...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ikke alle som kan dusje hver dag, for huden blir ødelagt av det... når huden svir og klør når man dusjer hver dag, så gjør man det ikke :)

selvfølgelig vasker man seg under armene og underlivet, men man trenger altså ikke å dusje hele kroppen hver dag, og huden har faktisk ikke godt av å dusje hver dag....

når det gjelder tanntråd, så må det nesten få lov å være en privat sak. men man kan selvfølgelig fortelle/snakke om fordelene med å bruke tanntråd, men hvis den andre parten velger å ikke gjøre det, så er det ikke så mye man kan gjøre....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg dropper det. Å ikke bruke tanntråd daglig, da vil jeg ikke kysse vedkommende. Det er rett og slett heslig. 

Når man ikke bruker tanntråd, går det utover ikke bare tennene, som først kan bli misfargede og gule av bakteriene som ligger på hele tiden og råtner, men med karies og plakk og tannkjøttbetennelse og kanskje tilogmed periodontitt. Noe så elendig og slapp hygiene vil jeg ikke at en fremtidig partner skal ha. Er dere klare over hvor mye det lukter når man ikke rengjør tennene ordentlig?

Her legger jeg inn et bilde av en person som ikke bruker tanntråd. Ville du ha kysset vedkommende? 

 

Trenger ikke bruke såpe på hele kroppen hver dag, men en dusj daglig er et must for meg. Jeg liker å ha et velfungerende sexliv i forhold, og jeg har ikke sex med en som ikke har dusjet. Begynner å lure på hvorfor enkelte er så slappe på hygienen. 

Anonymkode: bf900...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker ikke tanntråd, men ser da ikke slik ut heller. Du fremstår veldig hysterisk. 

Anonymkode: 59c6e...8e6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke tanntråd, men ser da ikke slik ut heller. Du fremstår veldig hysterisk. 

Anonymkode: 59c6e...8e6

Ser sånn ut etter år med slurvete tannhygiene. Bruker du ikke tanntråd jevnlig, ser du dine tenners fremtid på bildet. Er det virkelig så vanlig, eller et norsk fenomen å slurve med tanntrådbruk? Hva sier dere til tannlegen da? Lyver?

Anonymkode: bf900...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen ser raskt hvem som bruker tanntråd eller ikke, for å ha det opplyst, så det er ikke særlig smart å lyve om det. Alle bør flosse hver dag. Jeg syns det er så rart at dere syns det er helt greit å gå omkring med rester mellom tennene? Tenker dere noen gang på ånden og munnhygienen deres?

Anonymkode: bf900...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har flere fagfelt og vil ikke avsløre det i fare for gjenkjennelse, men det er to fagfelt, begge er innen helse, og begge deler har med både hygiene og helse å gjøre. Kan si så mye om at jeg vet hva jeg snakker om. 

Nei ødelegger ikke emaljen av å bruke munnskyll daglig. Bruker det ikke flere ganger daglig, munnskyll. Munnskyll bruker jeg en gang daglig. Men så klart jeg pusser tennene flere ganger daglig. Hvorfor tror du sånt ødelegger emaljen?

Og fobi for bakterier? Altså, det er rett og slett urenslig å bruke tanntråd kun en gang i måneden. Da ligger det matrester og råtner, med tilhørende lukt/ånde, samt at man aldri er ordentlig ren i munnhulen. Det kan sammenlignes med å ikke vaske seg under armene når man dusjer. Det utgjør minst en hel side av tannen som ikke er ren. Sikkert helt fantastisk å kysse en sånn person. :sarkasme:Ta en prat med en tannlege og hør hva vedkommende sier om dårlig munnhygiene og konsekvensene av det. Matrester mellom tennene er en stor turnoff. 

Pseudonymbruker sin rutine er helt normal, og er noe jeg (minst) forventer av en eventuell partner også. 

 

Anonymkode: bf900...803

Jeg bruker også tanntråd flere gang daglig.. Hør med tannlegen hva det gjør med emaljen hvis du pusser tennene flere gang om dagen ;) 

Men det jeg skulle frem til, er at det er mange som ikke er opplyste om bruk av tanntråd. Og dusjing er strengt tatt ikke nødvendig hver dag :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...