Gå til innhold

ekstremt såre brystvorter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært mye ute i kulden de siste dagene og i dag våknet jeg med ekstremt såre brystvorter. Det er ikke noe sårdannelse der, men de gjør utrolig vondt å komme borti. Skikkelig ømme og såre. Konstant stive også, virker som de ikke blir varme og "slappe". Au!! :( 

Noen som har tips?? 

Anonymkode: 5fdd7...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mild fuktighetskrem.

Anonymkode: e1a97...490

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En mild fuktighetskrem.

Var det første jeg prøvde, og det svei noe enormt i 10 minutter. Synes ikke det ble noe bedre heller.  TS

Skrevet

Om krem du brukte inneholdt urea kan det godt hende det svei godt, ja. Prøv en annen krem. Gjerne en fet, parfymefri en. Spør gjerne på apotek hvilken de anbefaler. Jeg har god erfaring med Decubal, den svir ikke på meg. Kanskje du kan prøve brystkrem, som brukes av ammende som får ømme brystvorter?

Ellers sørg for å holde brystvortene varm. Gå med vattert bh, og ulltrøye. 

Skrevet

Eg har mykje eksem, så får lett såre brystvorter fordi eg klør sånn... Så veit kor vondt det er! Eg pleier å smøre med kald aloevera og gå med ein stram bh heile tida. Syns det er vondt om eg feks går uten bh og t-skjorta kommer jevlig borti brystvorta, da er det bedre med noko som held seg på plass heile tida. Om det er noko trøst så går det ikkje så lang tid før det går over :)

Anonymkode: 7cbbb...a7f

Skrevet

Mine blir sånn hvis jeg går uten BH en dag, nesten som gnagsår på en måte. Smører med fuktighetskrem, det svir, men det hjelper.

Anonymkode: fad52...571

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om krem du brukte inneholdt urea kan det godt hende det svei godt, ja. Prøv en annen krem. Gjerne en fet, parfymefri en. Spør gjerne på apotek hvilken de anbefaler. Jeg har god erfaring med Decubal, den svir ikke på meg. Kanskje du kan prøve brystkrem, som brukes av ammende som får ømme brystvorter?

Ellers sørg for å holde brystvortene varm. Gå med vattert bh, og ulltrøye. 

tror kremen jeg brukte er beregnet for brystvorter.. dr lipp? skal bruke vattert bh ja hvis jeg i det hele tatt klarer å ta på meg en bh i dag. gjør skikkelig vondt. :(  TS

Skrevet

Jeg bruker en feit krem (uten masse tilsetninger). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...