Gå til innhold

Vond lukt mellom og under bryst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nettopp gått gravid og brystene vokste i tillegg til magen. Ble klam og svett mellom og under brystene, etterhvert begynte det å lukte vondt selv om jeg selvsagt vasket meg. Hva er dette og hva kan gjøres? 

Anonymkode: 27991...05d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så enkelt som puppsvette. Veldig vanlig. På samme måte som i armhuler og andre steder det er mørkt og varmt og klamt, vil det være ypperlige forhold for bakterievekst, som lukter vondt. 

Du kan bruke antiperspirant på de utsatte områdene. Samme som du bruker under armene. Du kan også bruke talkum om du synes det er ekstra plagsomt. 

Anonymkode: c1e7c...865

• Liker 1
Skrevet

Det kan være sopp.

Anonymkode: 620ad...b80

Skrevet

Kan være sopp ja. Keg fikk det to ganger under graviditeten, aldri hatt det hverken før eller siden, selv om jeg har store/tunge bryster.

Anonymkode: 2544a...12f

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være sopp ja. Keg fikk det to ganger under graviditeten, aldri hatt det hverken før eller siden, selv om jeg har store/tunge bryster.

Anonymkode: 2544a...12f

Hva gjorde du for å bli kvitt det?

Skrevet

Og hvordan finner man ut om det er sopp?

Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

Sopp under og mellom brystene ser ut som et litt hissigrødt, fuktig eksem som klør og lukter skikkelig svett ost og balle.
Du kan prøve å smøre på Canesten et par-tre dager for å se om det hjelper, går kløen bort og den hissige rødfargen dempes, så er det sopp. Fortsett da med Canesten etter bruksanvisningen.
Roer det seg ikke i det hele tatt, så er det noe annet og du bør ta en tur til legen for å få sett på det.

Skrevet

Dersom det er svette må du sørge for at du er helt tørr under og mellom puppene etter dusj/vask/bad og så må du smøre på  en god antiperspirant under og mellom brystene. Husk å påføre om kvelden også så den får tid til å virke i løpet av natten

Anonymkode: e1fa6...185

Skrevet

Dump dem.   (😉)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...