AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Min datter på snart 13 fikk påvist anstrengelsesastma for et snaut år siden, utredet hos lungespesialist. Medisiner har tilsynelatende ikke så god effekt og nå er hun oppe i tre ulike medisiner. Hun trener en del og av og til må hun hvile etter kun seks minutter... Lungespesialisten sier at hun i utgangspunktet har god lungekapasitet, han ser på testene at hun er veltrent. Selv om hun har fått påvist anstrengelsesastma, er hun likevel ikke av dem som er hardest rammet, i følge testene. Jeg får derfor ikke dette til å henge på greip; testene tilsier at hun har "middels" astma (om man kan kalle det det), medisiner har tilsynelatende liten effekt og hun har strengt tatt blitt verre i løpet av dette året. Jeg lurer derfor på om det er en tilleggsdiagnose her. Noen som har erfaring og/eller forslag? Anonymkode: 5edb3...dbe
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Det finnes et hav av astmamedisiner. Det kan ta tid å få de som virker best på akkurat din datter. Det som er viktig, er at dere informerer om liten virkning, slik at det blir prøvd videre. Anonymkode: 75f86...eba 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Har hun fått gode instruksjoner i hvordan medisinene skal brukes? Hvis de brukes feil kan det redusere virkningen. Det kan også være at hun trenger litt trening i hvordan hun skal puste best mulig, for mange astmatikere utvikler dårlige pusteteknikker. Anonymkode: 16856...6ba
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Enig at hun kanskje må bytte medisiner, det finnes mange forskjellige på markedet. Også at de brukes riktig er kjempeviktig, mange bruker inhalatorer feil. Anonymkode: 4b505...83c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå