AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #21 Skrevet 11. januar 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den gjør jo jobben sin, men er en medisin med utrolig mange tunge bivirkninger. Du skjønner vel selv at det er forskjell på å ta 500 mg hver eneste da og 50 mg ved behov? Anonymkode: 65dbf...8b2 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #22 Skrevet 11. januar 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det ligger faktisk ikke noe annet bak. Anonymkode: b6943...f1c Selvfølgelig gjør det det. Du skriver at de ødela fem år av livet ditt, da tviler jeg på at du tok en minimal dose for å få sove. Og med det er du over i den delen av brukerne som tar hestedoser mot psykose, altså de som oftest snakker negativt om medisinene de er/har vært nødt til å ta. Anonymkode: 65dbf...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #23 Skrevet 11. januar 2016 Jeg tar lav dose for å få sove samt stoppe tankekjøret. Tar jeg de forseint henger det litt idagen etterpå. Synes det fungerer bra for meg. Kroppen slapper mer av. Tar om kvelden ca 1 time før leggetid. Anonymkode: be03f...fd7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #24 Skrevet 12. januar 2016 Det skal finnes andre varianter om man føler Seroquel har bivirkninger man ikke ønsker. Selv gikk jeg på Quetiapin for noen år siden. Jeg sov noe helt utrolig av den og måtte derfor slutte. Men jeg tok den ikke pga søvnvansker heller da, og det var i liten dose. Oppfordrer dere som ikke har nytte (eller ekle bivirkninger) av medisinen deres å ta kontakt med fastlege eller psykiater. Medisinen skal gjøre deg bedre, ikke plage livskiten av deg. Anonymkode: 0d484...422
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #25 Skrevet 12. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Legen sa at han ikke trodde det ville påvirke meg dagen etter. Lurte bare på om andre som tok det for å få bedre søvnkvalitet hadde samme erfaringer. Føler ikke at hjernen er sløvet på noe måte altså. Anonymkode: 4dc85...d67 Jeg har tatt Serequel I mange år, hjelper meg til å sove og generelt føle mindre uro. Ikke opplevd noe negativt. Jeg er ikke shizofren, har psykoser el. Er en normal fungerende jente. Anonymkode: a5a6c...216
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #26 Skrevet 12. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt Serequel I mange år, hjelper meg til å sove og generelt føle mindre uro. Ikke opplevd noe negativt. Jeg er ikke shizofren, har psykoser el. Er en normal fungerende jente. Anonymkode: a5a6c...216 Glemte å si jeg tar 150-200 sånn 21 tiden om kvelden. Åpenbart at de som prater om totalt zombie -virkning unnlater å oppsøke helsevesenet ved behov. Anonymkode: a5a6c...216
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #27 Skrevet 12. januar 2016 Jeg brukte seroquel før, nå bruker jeg quetiapin. Begge virker, men synes quetiapin virker enda bedre, bortsett fra at jeg kjenner effekten blir svakere siden jeg har brukt det så lenge.. Har 25mg tabletter, vurderer å be legen om mer. Anonymkode: 0a520...d39
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #28 Skrevet 12. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig gjør det det. Du skriver at de ødela fem år av livet ditt, da tviler jeg på at du tok en minimal dose for å få sove. Og med det er du over i den delen av brukerne som tar hestedoser mot psykose, altså de som oftest snakker negativt om medisinene de er/har vært nødt til å ta. Anonymkode: 65dbf...8b2 For meg var det katastrofe. For andre er der redningen. Ts spurte om erfaringer og jeg svarer. Anonymkode: b6943...f1c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #29 Skrevet 12. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Glemte å si jeg tar 150-200 sånn 21 tiden om kvelden. Åpenbart at de som prater om totalt zombie -virkning unnlater å oppsøke helsevesenet ved behov. Anonymkode: a5a6c...216 Du kan slutte å anta noe som helst Anonymkode: b6943...f1c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #30 Skrevet 12. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan slutte å anta noe som helst Anonymkode: b6943...f1c ....paranoia i full blomst ser jeg. Trenger ikke være professor for å forstå man tar feil medisin /dose/trenger bedre oppfølging om zombie er normaltilstand. Anonymkode: a5a6c...216
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #31 Skrevet 12. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner vel selv at det er forskjell på å ta 500 mg hver eneste da og 50 mg ved behov? Anonymkode: 65dbf...8b2 Selvsagt, men ts nevnte ingenting om søvnvansker i HI, derfor svarte jeg ut i fra min erfaring. Jeg visste faktisk ikke at det var vanlig å bruke antipsykotikum som sovemedisin. Jeg er zombie på medisinen, helsevesenet er fult klare over alle de bivirkningene jeg har. Jeg får fortsatt ikke gå av dem da det er de som tar psykosen. Det er bedre at jeg er trett og sløv(zombie om du vil) enn at jeg skal gå inn i psykose, men jeg har fortsatt lov å mene at det er en fæl medisin. Når noen spør om erfaring, så deler man erfaring. Man pakker ikke inn å sier at man hadde det helt fantastisk når det ikke er sant. Anonymkode: f25a7...2f7 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #32 Skrevet 13. januar 2016 Gir meg et nokså stabilt humør (borderline) tett nese, søvn og konstante rykninger i kroppen. Merker det sjelden selv, men andre merker det om vi feks sover sammen, sitter nære etc. Leste at man kunne få noe rykning greier av å gå lenge på antipsykotika. Anonymkode: 7df61...579
mandel92 Skrevet 13. januar 2016 #33 Skrevet 13. januar 2016 Jeg tar 25-50 mg for søvn ved behov. Tar det ikke hver dag, så den dosen er nok til å slå meg fullstendig ut. Av og til får jeg litt hangover på morgenen, men det går som regel over etter et par timer. Er glad jeg har noe jeg kan ta for å få sove, selv om jeg aller helst skulle klart meg uten.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #34 Skrevet 13. januar 2016 Jeg brukte den tidligere mot psykose. Jeg opplevde ganske umiddelbar bedring da jeg begynte på Seroquel, så jeg er veldig takknemlig for at psykiateren skrev ut denne til meg. Jeg fikk en del bivirkninger i starten, men de var langt på nær så skremmende som psykosen. Jeg la på meg noen kg også, men de forsvant så fort jeg kuttet ned til under et visst antall mg per dag. I dag bruker jeg kun etter behov, om jeg blir veldig urolig eller hvis jeg har søvnproblemer. Før gikk jeg på 300mg daglig, nå sovner jeg greit på 50mg. Merker ikke noe særlig dagen etterpå dersom jeg har tatt pillen(e) tidlig nok kvelden før. Som med alt annet er jo hvordan man reagerer på medisinen individuelt. Seroquel har fungert utrolig bra på meg, mens jeg vet at den ikke har fungert for andre. Antidepressiva har hatt veldig uheldig effekt på meg, mens den har gjort underverker for andre. Sånn er det bare og jeg tror man rett og slett må gjøre sine egne erfaringer. Det er alfa og omega å ha en god psykiater eller fastlege man har en bra dialog med sånn at man finner ut av hva som er riktig medisin for en. Anonymkode: 37e7d...6a5
kari2 Skrevet 13. januar 2016 #35 Skrevet 13. januar 2016 Seroquel er min lifesaver! ( dvs nå får jeg vel alltid quetiapin, men det er vel det samme )Første medisinen jeg får sove godt av, og som ikke gir en grusom hangover dagen etter. Men jeg lurer på om noen andre har vært borti dette: jeg skulle øke dosen ( legen bestemte ) til 300 mg, opplevde da flere ganger at det plutselig svimlet for meg, hjertet raste i veg, og pulsen fløy til himmels. Den ene gangen fikk jeg rykninger i hele kroppen, som spasmer. Jeg har vært nødt til å legge meg ned for å unngå å besvime. Jeg kuttet så ned på dosen igjen, men kan fortsatt noen ganger ha det på denne måten, men da uten spasmene. Har noen andre opplevd dette?
lovedrug Skrevet 4. mai 2016 #36 Skrevet 4. mai 2016 Jeg tar 400 mg mot bipolar lidelse . Har ingen bivirkninger lenger ,gått på dem i 9 år snart.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #37 Skrevet 5. mai 2016 Kjenner flere som har hatt svært gode resultater med Seroquel, hovedsakelig mot bipolar lidelse 2. Jeg gikk på den i ca 2 år, og den hjalp meg utrolig mye! Er selv diagnostisert med bipolar2, og nå er angsten min så godt som borte, selvbildet blitt mye bedre og min sosiale angst er så godt som forsvunnet. Det eneste er at jeg gikk opp ca 20 kg på disse to årene, fordi jeg fikk enormt økt apetitt (gikk på 200mg på kvelden). Skjønte ikke hvorfor jeg la sånn på meg, før noen påpekte at jeg spiste ekstremt mye mer nå enn tidligere, det gikk så gradvis ved opptrappinga av medisinen at jeg ikke la merke til det selv. Så vær litt påpasselig, og hør gjerne med andre om de merker noe forskjell. Det hjalp meg utrolig mye ved å få sove om kvelden, og det savner jeg nå når jeg har bytta medisin. TIdligere hadde jeg sånn tankekjør pga depresjonen og angsten, at det var umulig å få sove før klokka 3-4 på natta. Nå når jeg er kvitt angsten og depresjonene (så godt som iallefall), har jeg desverre blitt avhengig av at medisinen skal gjøre meg søvnig, derfor har jeg nå enda større problemer med å sove. Og forresten gikk jeg ned 10 kg på 3 uker av å slutta på Seroquel, så du kan jo tenke deg hvor mye jeg egentlig spiste pga medisinen - var som om magen var et sort hull. Men som sagt: Mange som ikke har kjent på disse bivirkningene, eneste du kan gjøre er jo å prøve den ut selv! Lykke til! Anonymkode: 12189...81e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #38 Skrevet 5. mai 2016 Den 12.1.2016 at 0.31, kari2 skrev: Seroquel er min lifesaver! ( dvs nå får jeg vel alltid quetiapin, men det er vel det samme )Første medisinen jeg får sove godt av, og som ikke gir en grusom hangover dagen etter. Men jeg lurer på om noen andre har vært borti dette: jeg skulle øke dosen ( legen bestemte ) til 300 mg, opplevde da flere ganger at det plutselig svimlet for meg, hjertet raste i veg, og pulsen fløy til himmels. Den ene gangen fikk jeg rykninger i hele kroppen, som spasmer. Jeg har vært nødt til å legge meg ned for å unngå å besvime. Jeg kuttet så ned på dosen igjen, men kan fortsatt noen ganger ha det på denne måten, men da uten spasmene. Har noen andre opplevd dette? Jeg ble alltid svimmel og måtte legge meg ned en times tid etter å ha tatt medisinen. Det hendte flere ganger at jeg besvimte om jeg ikke la meg ned. I tillegg fikk jeg problemer med stoffskiftet, og det tok mange år å bli frisk fra dette. Anonymkode: 909b2...eaf
Gjest devy79 Skrevet 5. mai 2016 #39 Skrevet 5. mai 2016 Den Wednesday, May 04, 2016 at 11.30, lovedrug skrev: Jeg tar 400 mg mot bipolar lidelse . Har ingen bivirkninger lenger ,gått på dem i 9 år snart Samme her ☺Tar det mot ekstrem tankekjør og veldig bipolar lidelse. Men tung medisin,så det er ikke for alle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå