AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Jeg er utbrent, og er sykemeldt. Burde jeg ha dårlig samvittighet for å være sykemeldt? Mine kollegaer ble sure. Jeg skjønner jo at det ikke er en ideell situasjon, da det er mye å gjøre på jobb, og min jobb må gjøres av andre. Men er det mitt ansvar? Jeg får dårlig samvittighet, men jeg burde jo ikke ha det? Klarer ikke hente meg inn igjen, da dette spiser meg opp:( Anonymkode: af534...cf3
mocca1 Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 nei, vet du hva. dersom du får sure kollegaer, foreslår jeg at du tar en prat med sjefen din. eller får familie/lege til å ta en prat med arbeidsplassen din. utbrenthet er ikke noe man skal ta lett på. du skal IKKE ha dårlig samvittighet. 1
Gjest morhjertegod Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Dårlige surmaga kollegaer, de kan ikke bli sur fordi du er syk, prøv å ikke tenkt på det, tenk eller på deg selv, bli frisk.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Det kommer an på hva du kutter ellers. Kutter du jobb men fortsetter som før på privaten så forstår jeg at de er sure. Har du redusert aktivitetene utenom jobb også så er det noe annet. Mange gir bånn gass og kutter jobben først, det syns jeg er feil. Arbeidsgiver skal ikke lide fordi folk ikke takler å prioritere og organisere livet sitt, da m å tilpassninger gjøres over alt. Anonymkode: a333c...225 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Vel, som regel kommer vel dårlig samvittighet fordi man vet man ikke gjør helt riktig.... Anonymkode: e4f3e...637 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, som regel kommer vel dårlig samvittighet fordi man vet man ikke gjør helt riktig.... Anonymkode: e4f3e...637 Ehhhh, nei. Anonymkode: 2420a...0f8 3
Sinsiew Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, som regel kommer vel dårlig samvittighet fordi man vet man ikke gjør helt riktig.... Anonymkode: e4f3e...637 TS: Er du utbrent, så er du utbrent. Da gjør du hva du må for å komme deg på beina igjen 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, som regel kommer vel dårlig samvittighet fordi man vet man ikke gjør helt riktig.... Anonymkode: e4f3e...637 Det stemmer faktisk ikke. Oftest får de som blir utbrent dårlig samvittighet, fordi det gjerne er de som ikke er flinke til å si nei fra før av, og tidligere, før de blir utbrent. Hørt om "flink pike syndrom" f.eks. Gjerne står man på til man nesten stuper, er helt utbrent og absolutt ikke klarer mer. Så har man dårlig samvittighet da man blir sykemeldt fordi man ikke klarer å stille opp for alle andre. Til TS, ikke bry deg om slike kommentarer som den over. Hvis du er utbrent, så er du utbrent. En lege har konstatert det, og sykemeldt deg for en grunn. Hvis kollegaene dine blir sure pga det, er det dems problem. Jeg skjønner at det er kjedelig, men slik vil det være på alle arbeidsplasser. Det er alltid noen som blir sure når noen blir sykemeldt. Uansett grunn for sykemelding. Man må bare heve seg over det å forsøke å ikke bry seg. Anonymkode: 9c394...66b 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hva du kutter ellers. Kutter du jobb men fortsetter som før på privaten så forstår jeg at de er sure. Har du redusert aktivitetene utenom jobb også så er det noe annet. Mange gir bånn gass og kutter jobben først, det syns jeg er feil. Arbeidsgiver skal ikke lide fordi folk ikke takler å prioritere og organisere livet sitt, da m å tilpassninger gjøres over alt. Anonymkode: a333c...225 Hvorfor skal man kutte ut treningen f.eks fordi man blir -syk av jobben-? Å holde seg i aktivitet på fritiden er med på å holde folk friske. Når det er jobben som gjør deg syk er det selvsagt at man kutter ut jobben, ikke treningen (eller annet). Hvordan tror du det er å være utbrent? Anonymkode: a797d...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man kutte ut treningen f.eks fordi man blir -syk av jobben-? Å holde seg i aktivitet på fritiden er med på å holde folk friske. Når det er jobben som gjør deg syk er det selvsagt at man kutter ut jobben, ikke treningen (eller annet). Hvordan tror du det er å være utbrent? Anonymkode: a797d...e2f Man skal ikke kutte ut treningen. Men viss man trente 1 time to ganger i uken og etter man blir sykemeldt trener i flere timer hver dag, drar på fest hele tiden og poster det på facebook, kino, bading, ski, konserter. Det blir for dumt. Ikke få dette til å bety man aldri kan trene eller ta seg et glass vin og så videre. Å være utbrent betyr at kroppen og sinn er sliten. Kroppen har jobbet alt for hardt i lengre tid og trenger ro. Det skal ikke være en ferie å være sykemeldt, men nå anklager jeg heller ikke TS for dette. Bare sier at dersom man går hjem fra jobb fordi man er dårlig, og senere på dagen blir bra og går på byn og drikker så tenker folk sitt. Så lenge man ikke tar helt av så fort man får sykemeldingen i hånden så har man ikke grunn til dårlig samvittighet. Er man syk så er man syk. Anonymkode: f4eac...e8c
Wonderbitch Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Det er kanskje bare i en perfekt verden slikt skjer, men er det ikke arbeidsgivers ansvar å finne en erstatning slik at det ikke blir mer jobb på de andre ansatte? Og dermed arbeidsgiver de bør være sure på? Tror ikke det er et problem å finne noen for et kortvarig vikariat slik arbeidsmarkedet er nå. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå