AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Har fått skikkelig utbrudd av eksem i ansiktet og på hals. Rimelig ille, røde nupper over alt. Noen som har tips og råd? Har kortisonkrem som jeg har smurt med, men noe annet som kan fungere? Burde man skylle ansiktet ofte, kjølig eller varmt vann? Hvor lang tid er det normalt at det tar før man er tilbake til normal hud igjen? Håper på litt hjelp her... Anonymkode: 82101...deb
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Ville gått til legen eller apotek. Kortisonkrem skal man ikke bruke over lengre tid, og skylle ansiktet med vann ofte kan gjøre huden tørr og mye verre. Ikke bruk sminke eller andre hudprodukter utenom en god fuktighetskrem f.eks Apobase. Enten er det allergi, stress som gjør at huden din har plutselig blusset opp. Har du hatt noe slikt tidligere? Anonymkode: a2086...9f3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville gått til legen eller apotek. Kortisonkrem skal man ikke bruke over lengre tid, og skylle ansiktet med vann ofte kan gjøre huden tørr og mye verre. Ikke bruk sminke eller andre hudprodukter utenom en god fuktighetskrem f.eks Apobase. Enten er det allergi, stress som gjør at huden din har plutselig blusset opp. Har du hatt noe slikt tidligere? Anonymkode: a2086...9f3 Begynte å bruke kremen i dag, og håper det ikke blir nødvendig lenge, nei. Vet det er noe jeg har brukt i ansiktet som har forårsaket det, og har generelt sensitiv hud som lett får eksem, ja, men ikke hatt så ille før. Ts Anonymkode: 82101...deb
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Kan ikke dra til lege eller apotek for går aldri i livet sånn her i ansiktet sminkeløs i byen, og sminke hadde nok bare gjort det verre så. Ts Anonymkode: 82101...deb
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Begynte å bruke kremen i dag, og håper det ikke blir nødvendig lenge, nei. Vet det er noe jeg har brukt i ansiktet som har forårsaket det, og har generelt sensitiv hud som lett får eksem, ja, men ikke hatt så ille før. Ts Anonymkode: 82101...deb Beste er å slutte med produktene du har brukt tidligere og finne noe annet. Ta en tur til lege og få en henvisning til en hudspesialist. Hadde selv lignende utbrudd som ble til en infeksjon og antibiotikakur hele 2 ganger. Ikke noe kjekt! Anonymkode: a2086...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beste er å slutte med produktene du har brukt tidligere og finne noe annet. Ta en tur til lege og få en henvisning til en hudspesialist. Hadde selv lignende utbrudd som ble til en infeksjon og antibiotikakur hele 2 ganger. Ikke noe kjekt! Anonymkode: a2086...9f3 Takk for hjelp, men som nevnt uaktuelt nå og var mer ute etter noe jeg kan gjøre nå for å ikke gjøre det verre hvertfall. Kan få hjelp til apotekkjøp om det er noe spesielt der som er bra. Har noen fuktighetskremer som skal være milde og uten parfyme, så får prøve litt av det hvertfall. Ts Anonymkode: 82101...deb
malicious Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Kosthold kan også påvirke eksem. Jeg hadde atopisk eksem som ble verre når jeg var i kontakt med sitrus blant annet.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 Kortison krem fra apoteket, ellers smør med fettfri fuktighetskrem, f eks La Roche Effecular H, den er også å få på apoteket. Fukter meget godt men uten fett så man får ikke uren hud eller irritasjoner av den. Utover det prøv å la huden være mest mulig i fred. Anonymkode: 37522...940
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 Smør med kortison om det hjelper! Men husk og trapp gradvis ned, og ikkje plutselig slutt heilt. Kortison er ikkje så ille som folk skal ha det til(har sjølv mykje eksem som har ført til innleggelser osv.) Du må sjølvsagt bruke ein mild kortison krem/salve i ansiktet. Når eksemen er vekk så er det viktig å fortsette smøringa med fuktighetskrem!!! Kaldt vann kan hjelpe å lindre visst det klør mykje! Zyrtec kan og hjelpe. Men hørr på apotek eller med lege for sikkerthets skyld Anonymkode: a63fd...178
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå