AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Jeg har ei venninne som mener det er helt unødvendig å vaske underlivet siden vagina er selvrensende. Ikke med vann engang. Men er vulva selvrensende da? Jeg merker jo selv at det bygger seg opp litt ting, slim og utflod og lignende der nede, og det vil vel føre til at bakterier trives godt. Så hvordan vil det da være der nede om man ikke vasker seg i det hele tatt? Og vil man klare å fjerne alt ved å vaske grundig med vann, eller trenger man såpe for å løse opp skitten? Anonymkode: a4ec8...3ad
Gjest supernova_87 Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Skjeden er selvrensende, så det å spyle inni der, eller bruke såpe inni der er ikke bra. Men når det gjelder mellom kjønnsleppene så er det som andre steder på kroppen at det blir litt svett eller legger seg litt utflod (hos de som er plaget med det), så det er ikke som at hele underlivet er selvrensende. Men at man trenger såpe for "å løse opp skitten", det tror jeg ikke på. Hvis man har vanlig hygiene, så skal det jo ikke bli så voldsomt skitten der nede. Mild intimsåpe eller vann. Men å ikke vaske i det hele tatt høres bare ekkelt ut! (Det blir jo som å ikke vaske resten av kroppen i det hele tatt, det funker bare ikke.)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Man må jo vaske litt. Men man skal ikke ha vann "oppi der". Ihvertfall ikke såpe. Jeg bruker ikke såpe i det hele tatt der nede. Har prøvd alle typer intimsåpe og det ender bare opp med sterkere lukt enn normalt. Klarer å fjerne alt smuss med vann, spyler på venusberget og lar vannet renne derifra. Bruker innimellom klut veldig forsiktig. Anonymkode: d27d3...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Vagina er innsiden av kvinnens underliv. Den er selvrensende. Det er derfor det kommer ut utflod, fordi kroppen fjerner selv det som ikke skal være der. Vulva skal du vaske (får sikkert tilsnakk for dette, men det er uhygienisk å ikke vaske seg i det hele tatt), men du må kjenne på selv om du vil vaske med bare vann eller om du vil vaske med vann og såpe. Jeg vasker selv med vann og intimvask. Jeg er litt spesiell med at jeg må rense min vagina på innsiden minimum annenhver dag fordi jeg selv ikke har et immunforsvar som klarer å ta seg av bakteriene. Jeg bruker da Multigyn Actigel som er melkesyrebakterier. Må også bruke den hver gang etter sex, så det blir ca hver dag. Mennesker med et normalt immunsystem og som ikke er plaget med tilbakevendende eller kronisk soppinfeksjon trenger virkelig ikke gjøre noen tiltak for å vaske seg selv i vagina. Jeg vil også tro at hvis du vasker deg selv inni vagina vil du ha større risiko for å få BVI Anonymkode: 27d34...48e 1
allesote Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Syns det høres ekstremt ekkelt ut å ikke vaske seg i det hele tatt. For ja, ting samler seg opp på utsiden, selv om innsiden er selvrensende. Tror vann er nok for noen, men jeg som har en liten busk f.eks. og som har slitt med BV liker best å bruke intimsåpe. Føler meg ikke helt ren før det har skummet litt der nede 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Den Multigyn actigel er det sånt kliss som renner ut også? Jeg plages til tider med utflod/sopp og har bruk diflucan og en annen reseptfri sopp pille + krem, men det er jo komplett umulig å ha spontan sex når det brukes for det renner jo ut og ser helt grusomt ut. Ønsker å kunne bruke noe som hverken synes eller smaker vondt 😜 Anonymkode: 9be01...513
minister-mio Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Såpe skal vel kun brukes utvendig og ikke inne i vagina
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 Lactacyd er en bra såpe, mild og god til utvendig bruk på underlivet. Anonymkode: f40a7...197
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 13 minutter siden, mini-mio skrev: Såpe skal vel kun brukes utvendig og ikke inne i vagina Ja, intimsåpe bør brukes, men bare utvendig. Anonymkode: d15c7...7d2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #10 Skrevet 11. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den Multigyn actigel er det sånt kliss som renner ut også? Jeg plages til tider med utflod/sopp og har bruk diflucan og en annen reseptfri sopp pille + krem, men det er jo komplett umulig å ha spontan sex når det brukes for det renner jo ut og ser helt grusomt ut. Ønsker å kunne bruke noe som hverken synes eller smaker vondt 😜 Anonymkode: 9be01...513 Multigyn actigel er en gele. Jeg har ikke smakt på den, så kan ikke svare deg på det. Har du soppinfeksjon bør du ikke ha sex. Anonymkode: 27d34...48e 1
lunamuna Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 Finnes det noen som faktisk vasker innsiden av vagina? Stikker de hele dusjslangen inni da, eller? Utsiden må selvfølgelig vaskes, men kun med vann for min del. Jeg får soppinfeksjon ved bruk av intimsåper, om jeg bruker det for mye. Bruker det ved menstruasjon eller etter bruk av glidemiddel. Får vekk "skitten", og samboeren sier jeg lukter goooodt om han går ned på meg... Han synes også jeg smaker godt, så jeg antar jeg er så ren som jeg kan få blitt uten å desinfisere hele området. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Man må jo vaske litt. Men man skal ikke ha vann "oppi der". Ihvertfall ikke såpe. Jeg bruker ikke såpe i det hele tatt der nede. Har prøvd alle typer intimsåpe og det ender bare opp med sterkere lukt enn normalt. Klarer å fjerne alt smuss med vann, spyler på venusberget og lar vannet renne derifra. Bruker innimellom klut veldig forsiktig. Anonymkode: d27d3...1c1 Det er folder i underlivet. Du blir ikke ren av å spyle mot venusberget altså! Anonymkode: 464fa...991
Alvea Skrevet 11. januar 2016 #13 Skrevet 11. januar 2016 Jeg setter meg enkelt ned på huk, skrever og spyler opp og vasker godt med intimsåpe, både foran og bak. Ingenting kommer opp i vagina, den har jeg troen på er selvrensende. Har aldri hatt problemer med vond lukt eller noe. Jeg føler ikke at kun vann hjelper så intimsåpe på til. (Det jeg ikke skjønner er mennesker som ikke har håndholdt dusj, hvordan de vasker seg nedentil? Man får jo ikke vasket godt nok rundt rumpen f.eks. Vannet renner jo lett over/forbi. Når jeg dusjer borte og det ikke finnes håndholdt dusj føler jeg at jeg må sprike rumpeballene og bøye meg fremover for å føle meg nogenlunde ren), det samme foran )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå