Gjest Belle âme Skrevet 11. januar 2016 #21 Skrevet 11. januar 2016 Gutter på 14 og 15 år?? Trudde det var snakk om unger på 3...Dei kan vel lage sin eigen mat om dei ikkje vil ha middagen?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #22 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, Blomsterert skrev: Beklager,min feil.Ok.Men er det ikke ganske typisk unge? Smaksløkene forandrer seg fra barn til voksen.Salater og råkost ved siden av bruker å være vellykket da.Skjønner at du vil de skal smake,men du er opptatt av å gi de "ny"og forskjellig mat,og det er nok ikke særlig vellykket,og la det gå.Vil de ikke spise,så deres problem.De overlever på brød. her spiser de ikke salater og iallefall ikke råkost. Vi hadde en runde i fjor sommer da vi hadde ungene over lengre tid da de plutselig smakte på alt jeg serverte, og de likte det. Men etter to uker med mor så er alt glemt og ingen har smakt etterpå... Anonymkode: 99af4...fdb
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #23 Skrevet 11. januar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: her spiser de ikke salater og iallefall ikke råkost. Vi hadde en runde i fjor sommer da vi hadde ungene over lengre tid da de plutselig smakte på alt jeg serverte, og de likte det. Men etter to uker med mor så er alt glemt og ingen har smakt etterpå... Anonymkode: 99af4...fdb Da er det mor sin feil, Anonymkode: 4381b...da7
xinnia Skrevet 11. januar 2016 #24 Skrevet 11. januar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: her spiser de ikke salater og iallefall ikke råkost. Vi hadde en runde i fjor sommer da vi hadde ungene over lengre tid da de plutselig smakte på alt jeg serverte, og de likte det. Men etter to uker med mor så er alt glemt og ingen har smakt etterpå... Anonymkode: 99af4...fdb Og selvfølgelig er det en mor som ødelegger... Jeg har 3 barn, og det har alltid vært perioder hvor den ene ikke har likt en ting, den andre noe annet etc.. da de var i begynnelsen av tenårene og de kun skulle ha pizza og sånn helgemat- vel da fikk de det. Grandiosa, lasagne, pasta og hamburger, hjemmelaget pizza.. etter en stund så kom jeg hjem, da var middagen fedig, på menyen var det Fisk, poteter og grønnsaker-.. de var så lei av slik "junkfood". Alle er nå godt over 20 år og bor for seg selv, og veldig opptatt av å lage sunn mat fra bunnen av.. La de få ta del i matlagingen, la de få ansvaret for å handle og lage middag..skal se det blir mer interessant. 1
Myrthel Skrevet 11. januar 2016 #25 Skrevet 11. januar 2016 Jeg mener du bør lage sunn, normal mat (slik flere skriver), og så får de kresne ungene lage sin egen mat. Helt enig med deg i at dette burde foreldrene gjort noe med fra de var små. Når foreldrene ikke har brydd seg om barnas kosthold, trenger ikke du å gjøre det heller. Kravet jeg hadde stilt var at de laget sin egen mat og ryddet/vasket opp etter seg. Jeg hadde også snakket med faren, slik at ungene ikke fikk lage seg "søplemat". Hvis de får helt frie tøyler, vil dette virke urettferdig for ditt barn. Forsett å lag koselige middagsstunder, så kanskje de slutter å trasse etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #26 Skrevet 11. januar 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: her spiser de ikke salater og iallefall ikke råkost. Vi hadde en runde i fjor sommer da vi hadde ungene over lengre tid da de plutselig smakte på alt jeg serverte, og de likte det. Men etter to uker med mor så er alt glemt og ingen har smakt etterpå... Anonymkode: 99af4...fdb Blir så lei stemødre som skylder alt på mor... sist jeg sjekka så er det to foreldre. Så din manner også en del av dette og ansvarlig for barnas kosthold. Anonymkode: eb217...3c7
Antoinette Skrevet 11. januar 2016 #27 Skrevet 11. januar 2016 (endret) Lær deg å lage god mat så spiser de. Overkokte grønnsaker er det ingen som liker. Endret 11. januar 2016 av Antoinette
EvaLena Skrevet 11. januar 2016 #28 Skrevet 11. januar 2016 Hadde ikke brydd meg ett sekund om dette siden de er såpass store. De får spise brødskiver hvis de ikke vil ha middagen. Begynn iallefall ikke å lage forskjellige retter til de, det er slettes ikke synd på de.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #29 Skrevet 11. januar 2016 56 minutter siden, Antoinette skrev: Lær deg å lage god mat så spiser de. Overkokte grønnsaker er det ingen som liker. og du vet at jeg ikke er flink til å lage mat? Jeg overkoker ikke grønnsaker. Uansett vil det jo ikke hjelpe, ettersom de ikke vil smale engang... TS Anonymkode: 99af4...fdb
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #30 Skrevet 11. januar 2016 1 time siden, Myrthel skrev: Jeg mener du bør lage sunn, normal mat (slik flere skriver), og så får de kresne ungene lage sin egen mat. Helt enig med deg i at dette burde foreldrene gjort noe med fra de var små. Når foreldrene ikke har brydd seg om barnas kosthold, trenger ikke du å gjøre det heller. Kravet jeg hadde stilt var at de laget sin egen mat og ryddet/vasket opp etter seg. Jeg hadde også snakket med faren, slik at ungene ikke fikk lage seg "søplemat". Hvis de får helt frie tøyler, vil dette virke urettferdig for ditt barn. Forsett å lag koselige middagsstunder, så kanskje de slutter å trasse etterhvert. Det var en god ide at de må lage noe selv. Det tror jeg at jeg skal prøve :-) Anonymkode: 99af4...fdb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå