AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg skjønner ikke lydskrift, så fint om noen likevel kan prøve å forklare hvordan det uttales. Er det ball-last, eller mer ballAST? Håper noen forstår Anonymkode: 3596c...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Del Skrevet 11. januar 2016 Ballerusk Anonymkode: 4f2ce...13e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Del Skrevet 11. januar 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ballerusk Anonymkode: 4f2ce...13e Takk for konstruktivt svar. KG, as... Anonymkode: 3596c...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Del Skrevet 11. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke lydskrift, så fint om noen likevel kan prøve å forklare hvordan det uttales. Er det ball-last, eller mer ballAST? Håper noen forstår Anonymkode: 3596c...cd2 Jeg uttaler det som ballAST, altså trykk på siste stavelse. I alle fall når jeg prøver å snakke litt halvveis pent. Andre ganger havner trykket på første stavelse i stedet, om jeg ikke tenker så nøye over det. Anonymkode: 0e6dc...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 11. januar 2016 #5 Del Skrevet 11. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke lydskrift, så fint om noen likevel kan prøve å forklare hvordan det uttales. Er det ball-last, eller mer ballAST? Håper noen forstår Anonymkode: 3596c...cd2 Ifølge ordbøker kan ordet uttales med trykk på begge stavelser, så det blir vel en smakssak. Selv uttaler jeg "ballast" med trykk på siste stavelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 11. januar 2016 #6 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg uttaler det med mest trykk på første stavelse, da det passer best i min dialekt. Jeg er blant de som også uttaler banan som «BANNan», om det skulle gi mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 13. januar 2016 #7 Del Skrevet 13. januar 2016 Sier det med trykk på første stavelse på samme måte som jeg ville sagt ballkast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå