Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Det er snart tid for medarbeidersamtale igjen på jobben og jeg kjenner at jeg gruer meg.

Det er  ikke så lenge siden sist samtale og jeg har lite nytt å komme med. Det jeg ønsker å si vil det ikke komme noe godt ut av. Jeg sa noe sist og da fikk jeg bare tilbake at man kunne ikke la folk få falske forhåpninger til å tro at de kunne bli noe.........

Jeg gjør det beste jeg kan i jobben, men lederen min pusher og pusher stadig på hva som kan bli bedre uten at jeg føler at han ser at jeg gjør alt jeg kan. Vel, det er jo bra at leder pusher på sine undersåtter for å få de til å bli bedre, men jeg føler likevel at leder ikke ser meg og ser jobben jeg gjør. Temaet for samtalen blir likevel at jeg gjør det for dårlig på resultat og hva kan vi gjøre for å få meg opp på dette fantastiske resultatet som er så utrolig viktig. 

Etter forrige samtale har jeg gjort noen endringer som har ført til økning i antall, men jeg vet at dette ikke er nok da antallet ikke er der det "skal" være.

De endringene jeg har gjort har ført til at jeg ikke føler at jeg gjør jobben jeg skal skikkelig da jeg haster meg igjennom oppgavene for å få opp antallet og ikke for å  hjelpe brukerne...

Det er alltid: Dette er bra, MEN..... du er slik og slik, MEN! Vi liker at du kan så mye,MEN du er ikke bra nok. Du har en veldig høy kompetanse, MEN du har ikke resultatene,  MEN MEN MEN MEN MEN!!!! 

Jeg blir sprø av dette!!! Og ønsker å slutte........men jobber vokser ikke på trær og av og til må man ta det man har for å sikre dagliglivet.

Takk for at du leste.

Anonymkode: 98974...9c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem: Jeg vil bare si at jeg vet hvordan du har det. Lykke til med samtalen! Forhåpentligvis finner du en ny jobb etter hvert, der du kan ha mer fokus til det du er god på(brukerne). 

Skrevet

Vær glad du har en sjef som er interessert i å ha medarbeidersamtaler. Jeg er vikar der jeg jobber, og føler meg svært sjelden "sett" (blir alltid sett i form av at de spør om jeg kan jobbe, men sjefen spør svært sjelden om hvordan det går, og ordentlige medarbeidersamtaler finnes ikke mellom sjef og vikar her). Selv om dine meninger ikke blir tatt med i betraktningen, så skaper din leder likevel et rom der dine meninger er velkomne. Personen setter av tid til å høre på deg. Det er ikke bare-bare!!

Anonymkode: d3926...0ae

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær glad du har en sjef som er interessert i å ha medarbeidersamtaler. Jeg er vikar der jeg jobber, og føler meg svært sjelden "sett" (blir alltid sett i form av at de spør om jeg kan jobbe, men sjefen spør svært sjelden om hvordan det går, og ordentlige medarbeidersamtaler finnes ikke mellom sjef og vikar her). Selv om dine meninger ikke blir tatt med i betraktningen, så skaper din leder likevel et rom der dine meninger er velkomne. Personen setter av tid til å høre på deg. Det er ikke bare-bare!!

Anonymkode: d3926...0ae

Jeg tror det er lovpålagt å ha minst en medarbeidersamtale i å det. Alle skal ha en mulighet til å komme med tilbakemelding til lederen sin under fir

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

H

Jeg sa noe sist og da fikk jeg bare tilbake at man kunne ikke la folk få falske forhåpninger til å tro at de kunne bli noe.........

Anonymkode: 98974...9c4

Med sånne svar ville jeg søkt en annen jobb, for slike holdninger tyder på at dette bare er en sjef som uansett ikke bryr seg, h*n har bare medarbeidersamtale fordi bedriften krever at mellomlederne gjennomfører det. 

La meg gjett, du snakker om å hjelpe brukere. Brukerstøtte IT? La meg gi deg noen hint, det vil aldri bli godt nok uansett hvor mye du gjør. Du kan gjøre det bedre enn de fleste andre, jobbe 16 timers dager osv. men det vil aldri bli godt nok ganske enkelt fordi mellomlederne egentlig driter i hva du gjør, og ikke har kunnskap nok om IT. 

Anonymkode: 68c56...0fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...