Gå til innhold

Pakke sendt via Ebays Global Shipping Program

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å motta pakke via Ebays Global Shipping Program?

Jeg bestilte en pakke fra Ebay UK som ble sendt via Ebays Global Shipping Program. Den skulle vært fremme for noen dager siden, men jeg har ikke mottatt eller hørt noe om den.

På Ebay sine sider er det en sporingsfunksjon som oppgir et sporingsnummer som begynner med UPBAA*. Jeg har prøvd å søke opp dette hos både Posten og PostNord uten hell. Er det noen som vet hvilket selskap som sender pakker for Ebays Global Shipping Program når de ankommer Norge?

Siste trackingstatus på Ebay er fra 31.12:

Shipped from the Global Shipping Center to International Destination
2015-12-31, 05:13:56, Alfreton

Anonymkode: 1b723...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du søkt på Royal Mail sine sider?

Anonymkode: 9e742...273

• Liker 1
Skrevet

Kanskje den sitter fast i tollen? Da tar det gjerne litt ekstra tid.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du søkt på Royal Mail sine sider?

Anonymkode: 9e742...273

Takk for tips, jeg sjekket der, men heller ikke Royal Mail sporet dette nummeret

12 minutter siden, Rosaboble15 skrev:

Kanskje den sitter fast i tollen? Da tar det gjerne litt ekstra tid.

Hmm, det kan jo være. Hele poenget med Global Shipping Program er at de også tar tollbehandlingen, så toll og gebyrer er også allerede betalt. Da ville jeg håpet at pakken skulle komme greit igjennom, men toll har jeg egentlig lite erfaring med, så det er fullt mulig at den sitter fast der.

Skulle virkelig ønske jeg kunne sporet den mer presist, siden jeg ikke vet om den har kommet videre til en carrier i Norge eller ikke.

Skrevet

Jeg kjøper ting fra ebay hele tiden , det er alltid trygt, men kan ta opp til 2 mnd på lengste. Vanligvis tar det rundt 2-3 uker men forsinkelser kan forekomme.

Anonymkode: 6fd31...259

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, jeg sjekket der, men heller ikke Royal Mail sporet dette nummeret

Hmm, det kan jo være. Hele poenget med Global Shipping Program er at de også tar tollbehandlingen, så toll og gebyrer er også allerede betalt. Da ville jeg håpet at pakken skulle komme greit igjennom, men toll har jeg egentlig lite erfaring med, så det er fullt mulig at den sitter fast der.

Skulle virkelig ønske jeg kunne sporet den mer presist, siden jeg ikke vet om den har kommet videre til en carrier i Norge eller ikke.

Det er veldig ofte pakker ikke kan spores etter ankomst til Norge, dessverre. Selv om gebyrer og moms/toll allerede er betalt, så kan man ha uflaks slik at pakken blir valgt ut for å kontrolleres. Dvs at de skal sjekke at innholdet stemmer med det som står i papirene. Jeg har opplevd det selv flere ganger, særlig med klokker o.l.

Skrevet

Oppdatering fra TS:

Jeg har sjekket Ebays tracking på pakken min flere ganger daglig hele siste uken. I dag, 2016-01-13, dukket plutselig følgende oppdatering opp - 8 dager etter at de angivelig fant sted:

Awaiting Pickup

2016-01-05, 11:55:00, Oslo 0xxx

Out for Delivery

2016-01-05, 05:57:00, Oslo 0xxx

In Transit with Destination Carrier

2016-01-04, 14:36:00, Oslo 0xxx

I tillegg er det nå oppgitt carrier: This shipment has been transferred to PNODER for delivery to the final destination # LPDER000000024xxxxxx

Tolket nå "PNODER" til å bety PostNord, og der finner jeg pakken ved hjelp av det nye sporingsnummeret. Der står det også at pakken ankom 5. januar, og at det i dag er sendt 2. gangs varsel pr SMS. Jeg har heller ikke mottatt noen av disse SMS-varslene... Skal prøve å hente den ut i morgen uten SMS-referansen, så får vi se hvordan det går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...