AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Jeg har brukt briller og linser i 20 år, og kunne tenkt meg en laseroperasjon for å korrigere synet. Går man da om fastlegen, eller tar man direkte kontakt med privat øyelege? Anonymkode: 5700a...f41
Millimani Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 (endret) Jeg tok laser-operasjon på privat klinikk, uten å gå via fastlegen. Endret 11. januar 2016 av Millimani
TheGirlWhoWaited Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt briller og linser i 20 år, og kunne tenkt meg en laseroperasjon for å korrigere synet. Går man da om fastlegen, eller tar man direkte kontakt med privat øyelege? Anonymkode: 5700a...f41 Hvis du bare er "vanlig" nærsynt/langsynt så får du ikke noen slik operasjon via det offentlige helsevesenet. Du må ta direkte kontakt med klinikkene (memira e.l.) og du må betale operasjonen i sin helhet selv.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Hvor gammel er du TS? Jeg spør fordi synet går tilbake etter hvert. Er du over 40 er det ikke sikkert du sparer så mye på en operasjon, som potensielt ikke fungerer som planlagt. Flere jeg kjenner som er operert sliter med mørkesyn eller må bruke linse/brille i tillegg fordi operasjonen klarte ikke å korrigere alt. Man kan ikke reiperere mange ganger pga hornhinnens tykkhet. Selv ble jeg avvist fordi hornhinnen min var for tynn i utgangspunktet. Snakk med optikeren din om mulige løsninger. Alternativet ellers er å gå til privat klinikk. Jeg har aldri hørt noen få henvisning fra fastlege. Anonymkode: 2a156...d96
Millimani Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 På denne siden står det litt om det: http://www.abc-sk.no/ Det er noen som må bruke briller etter en operasjon, men rundt 90% klarer seg uten. Send en mail til en klinikk, så kan du spørre dem, - eller se om du får svar på spørsmålene dine ved å se på nettsiden til en klinikk.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Jeg fikk kronisk tørre øyne (meimbomsk kjerteldysfunksjon) etter cTen overflate laserbehandling, som liksom skal være den mildeste operasjonen. Jeg hadde bra syn i ca fem år. Nå er jeg nærsynt igjen. Fordi hornhinnen er så flat og fordi øynene er så tørre, kan jeg ikke bruke linser, de sitter ikke og gir slørete syn. Jeg må ironisk nok enten ta enda en ny operasjon eller bruke briller. Be dem sjekke ut om du er diaponert for MGD før operasjon. Anonymkode: 7b9dd...d05
Millimani Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Du må uansett gjennom en grundig forundersøkelse før operasjonen. Da sjekker de jo litt av hvert
Charlottemarie Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 På 11.1.2016 den 10.24, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt briller og linser i 20 år, og kunne tenkt meg en laseroperasjon for å korrigere synet. Går man da om fastlegen, eller tar man direkte kontakt med privat øyelege? Anonymkode: 5700a...f41 Hei Jeg kontaktet Argus Syn da venninnen min anbefalte de etter å ha tatt en synsoperasjon der. Var litt nervøs for at noe skulle gå galt under operasjonen, men under forundersøkelsen møtte jeg legen som gikk gjennom operasjonen steg for steg. Dette gjorde meg trygg da jeg visste hva jeg kom til. Nå er det et år siden operasjonen, og jeg er brillefri! Anbefaler de på det sterkeste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå