Gå til innhold

Samboer som er sur for alt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du får begynne å lage middag kun til deg selv og minstemann, du lager ikke middag til de som ikke hjelper til. Jeg gjorde det, og det gikk to dager før guttungen kom krypende og begynte å hjelpe til. Her gir jeg beskjed til far at så lenge han ikke får ungene sine til å hjelpe til så må han faktisk gjøre den jobben. Men når de er 16 og 17 så skal de hjelpe til hjemme. Hadde det vært mine så hadde jeg satt ned foten, bedt de om å hjelpe til ellers ryker de ut. Her er jo problemet at du ikke har far med på laget. Men å ta en liten "ferie" hos mor hadde nok jeg ville gjort hvis jeg hadde muligheten til det. Men gjerne et par-tre uker slik at de fikk se hva de går glipp av. Da må de faktisk vaske klær, rydde etter seg etc. Et par dager hjelper ikke, da venter de jo bare på at du skal komme hjem.

Anonymkode: dd448...54d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Derfor har jeg begynt å trekke meg unna å er for meg selv litt før jeg legger meg. Men nå er han sur for dette også... Jeg vil ikke være sammen med han, sier han..

Anonymkode: 99640...a89

Har du ikke skrevet et innlegg om dette før? Det føles som at jeg har lest akkurat det samme før... 

Har du prøvd alle råd og tips du fikk den gang uten at det har fungert? 

Det virker som at denne samboeren din ikke klarer å se din side av saken og ikke klarer å sette seg inn i hvordan det føles for deg midt i det hele. 
Hans egne barn trenger også å se at dere har et normalt familieliv. Det innebærer at han også er med å dra sin del av lasset selv om de er hos dere. Og ja, dere kan forvente å få noe alenetid på kveldene. Det ene trenger ikke utelukke det andre slik som han ser ut til å tenke at det gjør. 

Han kunne trengt et spark bak for å se deg og dine behov i situasjonen. Jeg foreslår at dere får et par timer på familievernkontoret slik at du kan legge frem ditt syn og han sitt. Så får dere hjelp til å finne en balanse der. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...