Gå til innhold

Kjønnsherpes? Din erfaring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter her med panikk. 

For noen dager siden merket jeg har jeg klødde/var litt sår nedentil, så kikket med speil og lommelykt. Så at jeg var veldig rød på innsiden av de indre kjønnsleppene, og rett på innsiden, tror det heter livmortapp. Over de siste dagene har det utviklet seg, blitt mer sårt og klør veldig. Fremdeles bare på innsiden av kjønnsleppene. Kikket igjen med speil idag, og ser at livmortappen har blitt hvit/gul(ser betent ut) og er fremdeles rød på innsiden av kjønnsleppene. 

Jeg har hatt sopp, en kraftig infeksjon, som jeg er usikker på om ble borte med medisiner så tenkte først det bare va rsoppinfeksjonen   som har blitt enda mer aggressiv og spredd seg. 

Er dette herpes? Hvordan var din erfaring med herpes?  

Skal kontakte lege, men tar lang tid å få time og detre er smertefullt og klær veldig...  

Anonymkode: 0a680...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livmorhalstappen er innerst i sjeden....

Ellers høres det ut som herpes.

Anonymkode: 25681...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den tappen rett på innsiden av skjedeåpningen da? 

Ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den tappen rett på innsiden av skjedeåpningen da? 

Ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Det er nok livmortappen. Den kommer ganskelangt frem i skjeden hvis man sitter på huk og ser inn med speil.

Synes forresten ikke det hørtes ut som herpes. Da får man vel blemmer? Høres mer ut som soppinfeksjonen er tilbake.

Anonymkode: 7673f...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kanskje blemmer, men lest at de ikke nødvendigvis kommer med en gang? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Bør jeg kjøpe canesten krem og vagitorie, og prøve med det mens jeg venter på legetime? Takler dette dårlig, uff... Ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ringe legen din når de åpner i morgen og insistere på å få akutt-time i morgen. Hvis det er herpes er det et poeng å komme i gang med behandling så fort som mulig, det kan gjøre sykt vondt etterhvert.

Anonymkode: 09482...d7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akuttime burde du insistere på. For å få testet for herpes, må prøven tas tidlig i utbruddet. Behandlingen må også starte tidlig for å ha effekt (dessverre kan det ikke kureres, men selve utbruddet kan bremses). Det kan godt være herpes. 

Anonymkode: 64893...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får kanskje blemmer, men lest at de ikke nødvendigvis kommer med en gang? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Bør jeg kjøpe canesten krem og vagitorie, og prøve med det mens jeg venter på legetime? Takler dette dårlig, uff... Ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Når jeg får herpesutbrudd på leppen så tar det kun noen timer før blemmene er synlige.  Kan være lurt å ta en ny kur hvis det er sopp, men hvis det skulle være noe annet så vil de kanskje bare gjøre ting verre.

Prøv heller gjør som foreslått over at du heller prøver å få en hastetime.

Krysser fingrene for at det bare er sopp og ikke herpes :) 

Anonymkode: 7673f...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at jeg ikke har fått blemmer eller sår enda, etter 3-4 dager er unormalt når man får herpes? 

Blir man rød, sår og at det klør på indre kjønnsleppene når man har sopp? Når jeg fikk påvist sopp sist så var det bare litt svie jeg hadde merket, hadde ingen andre symptomer men hvis soppen ikke ble borte og har ligget lenge så kan der kanskje bli så ille.  ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så at jeg ikke har fått blemmer eller sår enda, etter 3-4 dager er unormalt når man får herpes? 

Blir man rød, sår og at det klør på indre kjønnsleppene når man har sopp? Når jeg fikk påvist sopp sist så var det bare litt svie jeg hadde merket, hadde ingen andre symptomer men hvis soppen ikke ble borte og har ligget lenge så kan der kanskje bli så ille.  ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Jeg tror det er litt uvanlig, men alt varierer vel fra person til person.

Ja sopp gjør deg rød og kløete.

Det kan forresten være en reaksjon på salve eller stikkpiller du har brukt på grunn av soppen. Selv så har jeg opplevd å få eksem nedentil av visse medikamenter.

Anonymkode: 7673f...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Er et par mnd siden jeg tok kur for sopp, men tror ikke den ble borte. Hadde også bakteriell vaginose. 

Leste nå at fra smitte til utbrudd går det ca 4 dager, og 1-2 dager før blemmene dukker opp. Sist jeg hadde samleie var nyttårsaften, så er jo 10 dager siden, og disse smertene begynte er par dager siden.. Og det klør mest når keg sitter stille, og svir hvis jeg tar på det eller feks tørker neg etter dobesøk og vasker meg i dusjen. Men det kan kanskje fremdeles være herpes?  Har også småblødninger(antakelig spotting før mens) og vegrer meg for å gå til legen da... Ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så at jeg ikke har fått blemmer eller sår enda, etter 3-4 dager er unormalt når man får herpes? 

Blir man rød, sår og at det klør på indre kjønnsleppene når man har sopp? Når jeg fikk påvist sopp sist så var det bare litt svie jeg hadde merket, hadde ingen andre symptomer men hvis soppen ikke ble borte og har ligget lenge så kan der kanskje bli så ille.  ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Du må ikke få blemmer ved herpesutbrudd. De kan være akkurat som du beskriver. Dra til legen i morgen og ta de nødvendige prøvene du.

Anonymkode: f5b22...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Er et par mnd siden jeg tok kur for sopp, men tror ikke den ble borte. Hadde også bakteriell vaginose. 

Leste nå at fra smitte til utbrudd går det ca 4 dager, og 1-2 dager før blemmene dukker opp. Sist jeg hadde samleie var nyttårsaften, så er jo 10 dager siden, og disse smertene begynte er par dager siden.. Og det klør mest når keg sitter stille, og svir hvis jeg tar på det eller feks tørker neg etter dobesøk og vasker meg i dusjen. Men det kan kanskje fremdeles være herpes?  Har også småblødninger(antakelig spotting før mens) og vegrer meg for å gå til legen da... Ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Inkubasjonstiden kan være opp til ti dager. Det er jo sannsynlig at det er en kjønnssykdom om det kommer etter sex, men kan selvsagt være et kraftig sopputbrudd også. Vanskelig å skille det fra herpes uten å ta prøve, da herpes godt kan komme uten de karakteristiske blemmene. 

Anonymkode: 64893...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare så rart, for han jeg hadde sex med er en eks. Og er ikke lenge sidn jeg testet meg, og da hadde jeg ingen sykdom og har jo hatt sex med han etter det. Vet han har hatt sex med ei annen før jeg hadde sex med han sist, og da var jeg også frisk.. Da må han jo ha blitt smittet selv nå før han hadde sex med meg, og da burde han vel ha hatt symptomer... Men for all del, kan hende han ikke er ærlig. :(:( ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare så rart, for han jeg hadde sex med er en eks. Og er ikke lenge sidn jeg testet meg, og da hadde jeg ingen sykdom og har jo hatt sex med han etter det. Vet han har hatt sex med ei annen før jeg hadde sex med han sist, og da var jeg også frisk.. Da må han jo ha blitt smittet selv nå før han hadde sex med meg, og da burde han vel ha hatt symptomer... Men for all del, kan hende han ikke er ærlig. :(:( ts

Anonymkode: 0a680...5d7

Han kan ha hatt smitten i kroppen lenge, men ikke hatt utbrudd før bå. Og det behøver ikke å være merkbare utbrudd, det kan være en liten kiling eller kløe i huden, og kanskje en mikroskopisk sprekk. Det er gjerne sånn folk smittes, for de fleste har jo ikke sex med en med masse sår og blemmer. Og de fleste vet ikke selv at de er smittet.

Anonymkode: 64893...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten tester de ikke for herpes med mindre man har synlig utbrudd. Så selv om man har testet seg, så kan jo det være kun for klamydia enkelte steder. Sånn sett er det lurt å spørre hva de tester en for...

Anonymkode: 64893...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan de utføre GU og ta nødvendige tester selvom jeg har mensen?? Ts 

Anonymkode: 0a680...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...