Gå til innhold

Har jeg en kjønnssykdom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ei jente på snart 17 år som mistet jomfrudommen min for ca. 14 dager siden til kjæresten min, som jeg har vært sammen med lenge. Han har hatt sex med mange andre jenter, men han sier selv at han ikke har noen kjønnssykdommer. Vi hadde ubeskyttet samleie selv om jeg ikke går på noe prevensjonsmiddel, og han kom inni meg(flere ganger) så jeg måtte ta en angrepille noen dager senere (den som man tar max 120 timer etter). Noen dager senere fikk jeg store mengder brun utflod som jeg var sikker på at var gammel mensen, men det var det altså ikke. Så begynte vi å hoppe av i svingen, noe vi fortsatt gjør. Så, et par dager senere merket jeg at jeg hadde en sterk ubehagelig lukt fra underlivet mitt. Jeg har hørt at det kan luke råtten fisk hvis man har sopp o.l., men dette luktet mer som reker eller bare vanlig fisk, haha... Men uansett, denne lukten går ikke vekk. Jeg dusjer hver dag med intimsåpe, og jeg har aldri vært borti dette før. Jeg lurer på om jeg må teste meg for kjønnssykdommer, men hvordan gjør jeg isåfall det? Nå bruker jeg tampong(har mye utflod, det har jeg alltid hatt) fram til vi skal ha sex, bare for å unngå at det kommer veldig mye lukt i trusa og ellers rundt der nede, men jeg merker det fortsatt litt. Dessuten kommer det tilbake med en gang jeg kler på meg igjen, og jeg merker det gjennom trusa og buksa når jeg sitter i sofaen. Hva kan dette være? Er det etter angrepillen? Er det han som har smittet meg med noe? Eller er det bare vanlig at det blir sånn etter man har begynt å ha samleie?

Anonymkode: 0189b...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg er ei jente på snart 17 år som mistet jomfrudommen min for ca. 14 dager siden til kjæresten min, som jeg har vært sammen med lenge. Han har hatt sex med mange andre jenter, men han sier selv at han ikke har noen kjønnssykdommer. Vi hadde ubeskyttet samleie selv om jeg ikke går på noe prevensjonsmiddel, og han kom inni meg(flere ganger) så jeg måtte ta en angrepille noen dager senere (den som man tar max 120 timer etter). Noen dager senere fikk jeg store mengder brun utflod som jeg var sikker på at var gammel mensen, men det var det altså ikke. Så begynte vi å hoppe av i svingen, noe vi fortsatt gjør. Så, et par dager senere merket jeg at jeg hadde en sterk ubehagelig lukt fra underlivet mitt. Jeg har hørt at det kan luke råtten fisk hvis man har sopp o.l., men dette luktet mer som reker eller bare vanlig fisk, haha... Men uansett, denne lukten går ikke vekk. Jeg dusjer hver dag med intimsåpe, og jeg har aldri vært borti dette før. Jeg lurer på om jeg må teste meg for kjønnssykdommer, men hvordan gjør jeg isåfall det? Nå bruker jeg tampong(har mye utflod, det har jeg alltid hatt) fram til vi skal ha sex, bare for å unngå at det kommer veldig mye lukt i trusa og ellers rundt der nede, men jeg merker det fortsatt litt. Dessuten kommer det tilbake med en gang jeg kler på meg igjen, og jeg merker det gjennom trusa og buksa når jeg sitter i sofaen. Hva kan dette være? Er det etter angrepillen? Er det han som har smittet meg med noe? Eller er det bare vanlig at det blir sånn etter man har begynt å ha samleie?

Veldig vanskelig for folk her inne å sette noen diagnose på deg gjennom nett..

ville ha bestillt en time hos legen, da får du 100% svar..

og en liten anbefaling, for din egen del og fremtiden-bruk kondom :)

Anonymkode: 29a7f...944

• Liker 2
Skrevet

Hei, du har mest sannsynlig bakteriell vaginose.

Gå til fastlegen og når du først er der ber du om prevensjon.

IKKE HA SEX UTEN Å BESKYTTE DEG MOT GRAVIDITET!!!

Anonymkode: b5870...ffe

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Gå til legen, og ta tester for sikkerhetsskyld. Det er mest sannsynligvis ikke noe farlig , men jeg ville ha testet meg. Det er gjerne bare du som er redd og tenker at det er noe galt, men gå å ta en test forsikkerhetsskyld.  Det er gratis i Norge utifra det jeg vet. Test deg for alt: hiv, hepatitt, og alle de andre sykdommene. 

Skrevet

Det er ikke unormalt at noen opplever at underlivet trenger tilvenning med ny partner. Da kan du oppleve rar lukt, og gjerne en soppinfeksjon i tillegg. Siden du skriver  at du sliter med mye utflod, og derfor bruker tampong når den ikke er ment til bruk for det, så tipper jeg du har fått en soppinfeksjon.

kjøp canesten på apoteket, kutt ut tampongbruken utenom mensen, ikke overvask underlivet og bruk kun bomullstruser. Hvis du fortsatt lukter ekkelt, så dra til legen.. 

og for all del bruk prevensjon!

Anonymkode: 9908b...03e

Skrevet

Kjære vene; skaff deg p-piller! Hoppe av i svingen er ikke prevensjon, og angrepille er iallefall ikke ideelt! 

Og; stikk til lege og test deg for kjønnsykdommer. 

Alle mennesker lyver, så ikke stol på han når han sier han ikke har noen sykdommer. Har han testet seg og du har sett testresultatene? Hvis ikke: ikke stol på det. Jeg skjønner at du er glad i han og forelsket, og dermed stoler blindt på han, men ikke vær naiv.

Ta ansvar for egen helse! 

• Liker 2
Skrevet

Holdt det ikke med tråden på kropp og helse? Eller var du ikke fornøyd med svarene du fikk der?

Anonymkode: 03eff...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...