Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurer på om det er noen her som jobber som sykepleier, og kan fortelle litt om yrket.

Jeg (mann i 20 årene) vurderer sykepleierutdanning men jeg er usikker på om jeg passer dette yrke, om jeg blir til å trives med jobben. Har problemer med andres ekskrementer merket jeg når jeg jobbet i barnehage, som er noe du blir til å komme mye borti i det yrket. Men det er jo forøvrig noe man kan vende seg til. Noe annet enn det tror jeg ikke vil være et problem for meg feks: (oppkast,urin,spytt, blod, infeksjoner, sår, vask av kropp, annen veske). Ellers er jeg en veldig omsorgsfull person med mye empati, tålmodig og liker å jobbe med mennesker. Men er usikker på om jeg vil passe/trives i yrket.

Jeg vet at det ikke er alle som passer dette yrket, så jeg lurte på hvordan du ville beskrive en person som passer perfekt til dette yrke.

Hva er de negative/positive sidene med yrket?

Anonymkode: e4b45...781

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sykepleiere på kg nå? :)

TS

Skrevet

Så hyggelig! Jeg elsker når menn vil bli sykepleiere, det er så omsorgsfult yrke :)

Jeg er ikke sykepleier, men kjenner noen som er det, og de elsker det. Det er så mye forskjellig man kan gjøre innen sykepleie også, alt fra barn, eldre, mennesker med psykiske problemer, alt mulig :)

Du får sette deg ned og lese om studieprogrammet, om det kan være interessant. Etter sykepleirutdanningen kan man også utdanne seg videre i mye forskjellig, f.eks. Psykiatrisk sykepleier, Kosmetisk sykepleie (injeksjon av restalyne osv), jordmor, osv osv. Mange muligheter innen sykepleiestudiet og det er stor og god sjanse for å få jobb etter utdanningen.

Som person må du kunne takle alt mulig, være forberedt på at alle dager er forskjellige, vise omsorg og forståelse.