AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Hva kan man gjøre for å få ut sinne? Hjemme får jeg nemlig ikke lov til å kjefte eller brøle, og siden jeg ikke kan begynne å gå løs på folk eller gjenstander, er det nærmeste jeg kommer å gå løs på meg selv. Jeg har ikke gjort det hittil, siden jeg har brutt det at man ikke får lov til å brøle og sånn, men jeg bare lurer på om noen vet hva jeg kan gjøre når jeg blir sint? Anonymkode: 7f773...c60
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Trene? F.eks boksing. Vet også om noen som gjorde husarbeid når de var sinte, ble utrolig effektive. Jeg liker å gå på en krevende topptur. Når jeg drar meg opp fra lyngtust til lyngtust, gjennomsvett, sliten og halvredd for å falle ned, da blir alle negative følelser bokstavlig talt "skvist" ut av meg. Anonymkode: 12a71...3ee
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trene? F.eks boksing. Vet også om noen som gjorde husarbeid når de var sinte, ble utrolig effektive. Jeg liker å gå på en krevende topptur. Når jeg drar meg opp fra lyngtust til lyngtust, gjennomsvett, sliten og halvredd for å falle ned, da blir alle negative følelser bokstavlig talt "skvist" ut av meg. Anonymkode: 12a71...3ee Joda, men det er ikke alltid jeg har muligheten til å trene når jeg blir sint. Det varer ikke så veldig lenge, toppen 10 min. Jeg unngår så godt jeg kan det som gjør meg så sint, men siden jeg bor sammen med vedkommende er det ikke alltid like enkelt. Anonymkode: 7f773...c60
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Ta på deg øretelefoner og spill hissig musikk HØYT. Anonymkode: 12a71...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta på deg øretelefoner og spill hissig musikk HØYT. Anonymkode: 12a71...3ee Det var ikke så dumt, skal prøve å huske på det. Anonymkode: 7f773...c60
Vesentlig Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 Om du trenger utløp kan du kaste puter i veggen eller skrike inn i dem. Du kan tegne stygge tegninger av dem du er er sint på eller bare male på en aggresive måte. Du kan skrive ned akkurat hva du tenker å føler. Du kan prøve å rive et sammenrullet håndkle i to. Vet ikke hvorfor, men for meg blir jeg veldig rolig og harmonisk av å ta oppvasken og høre på lydbok når jeg er sint.
Rosaboble15 Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 Husarbeid hjelper for meg. Pleier å ta med en klut/svamp og skrubbe løs et sted. Ellers tramper jeg mye når jeg er sint, og det hjelper også.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 Du burde se å få utløp for sinnet, blir det innestengt lenge nok kan det gå over i depresjon eller trøtthetssymptomer. Det har jeg selv opplevd med innestengte følelser. For hver nye ting man opplever å ikke kunne reagere på så mister man litt mer energi. Anonymkode: c2de5...266
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde se å få utløp for sinnet, blir det innestengt lenge nok kan det gå over i depresjon eller trøtthetssymptomer. Det har jeg selv opplevd med innestengte følelser. For hver nye ting man opplever å ikke kunne reagere på så mister man litt mer energi. Anonymkode: c2de5...266 Jeg vet det, og derfor spør jeg her om hvordan jeg kan få utløp for det. Anonymkode: 7f773...c60
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #10 Skrevet 11. januar 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke så dumt, skal prøve å huske på det. Anonymkode: 7f773...c60 Jeg vil fraråde deg å spille musikk høyt i øretelefoner. Sinnet ditt blir ikke bedre av at du ødelegger hørselen din i tillegg. Anonymkode: c54fb...60c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva kan man gjøre for å få ut sinne? Hjemme får jeg nemlig ikke lov til å kjefte eller brøle, og siden jeg ikke kan begynne å gå løs på folk eller gjenstander, er det nærmeste jeg kommer å gå løs på meg selv. Jeg har ikke gjort det hittil, siden jeg har brutt det at man ikke får lov til å brøle og sånn, men jeg bare lurer på om noen vet hva jeg kan gjøre når jeg blir sint? Anonymkode: 7f773...c60 Hvor gammel er du? Se litt på problemløsningstaktikken din. Hvorfor skal du bare få ut aggresjonen istedet for å løse problemet. Å bare brøle, slå, eller gå løs på deg selv gjør jo ingen ting med selve problemet. Går du på vgs kan du flytte hjemmefra. Lånekassen innvilger støtte for å bo på hybel. Det er fritt skolevalg, så søk deg gjerne langt unna, slik at du må bo borte. Jeg har skjønt det sånn at det er hjemmesituasjonen som er problemet og da bør du ta tak i det. Snakk med den det gjelder, si at du ikke liker å gå rundt og være sint hele tiden. Dete må løse det problemet som gjør at du er sint. Er det bare det at du er hormonell (puberteten?) så går dette over etter en tid. Men du bør ha lov til å vise sinne hjemme, greia er at det er ikke alltid brøling og slag (i alle fall ikke slag!) løser noen verdens ting. Anonymkode: c54fb...60c 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 Lag en dokke av den du er sint på, som du så stikker masse nåler inn i eller skjærer opp på ulike måter. Anonymkode: 5751d...462
HR94 Skrevet 11. januar 2016 #13 Skrevet 11. januar 2016 Det beste tipset jeg kan gi deg, er trening. Når jeg er sint, trist, forbannet og lingnende, så drar jeg alltid å trener. Løft litt vekter eller spring på mølla. Få ut energien!
Jerry Lee Skrevet 11. januar 2016 #14 Skrevet 11. januar 2016 Bli med meg på hytta og høgg ved. Nevnt det tidligere. Det jeg gjør. Denger løs på gud og hvermann. ☺ Brøle høyt i skogen er ofte også en "ventil". 😀
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #15 Skrevet 11. januar 2016 Knipe igjen kjeften og denge løs så hardt og lenge du klarer på sengemadrassen, det funker fint. Anonymkode: a3794...059
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #16 Skrevet 11. januar 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det, og derfor spør jeg her om hvordan jeg kan få utløp for det. Anonymkode: 7f773...c60 Okei, jeg har i grunn samme problemet selv. Anonymkode: c2de5...266
Gjest Blomsterert Skrevet 11. januar 2016 #18 Skrevet 11. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Lag en dokke av den du er sint på, som du så stikker masse nåler inn i eller skjærer opp på ulike måter. Anonymkode: 5751d...462 Du må være fryktelig sinna :-)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #19 Skrevet 11. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Se litt på problemløsningstaktikken din. Hvorfor skal du bare få ut aggresjonen istedet for å løse problemet. Å bare brøle, slå, eller gå løs på deg selv gjør jo ingen ting med selve problemet. Går du på vgs kan du flytte hjemmefra. Lånekassen innvilger støtte for å bo på hybel. Det er fritt skolevalg, så søk deg gjerne langt unna, slik at du må bo borte. Jeg har skjønt det sånn at det er hjemmesituasjonen som er problemet og da bør du ta tak i det. Snakk med den det gjelder, si at du ikke liker å gå rundt og være sint hele tiden. Dete må løse det problemet som gjør at du er sint. Er det bare det at du er hormonell (puberteten?) så går dette over etter en tid. Men du bør ha lov til å vise sinne hjemme, greia er at det er ikke alltid brøling og slag (i alle fall ikke slag!) løser noen verdens ting. Anonymkode: c54fb...60c Er 19. Å snakke med personen vil ikke løse noe. Skal flytte hjemmefra til høsten, så da blir det nok bedre, men til da må jeg bare leve med det. Anonymkode: 7f773...c60
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #20 Skrevet 12. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 19. Å snakke med personen vil ikke løse noe. Skal flytte hjemmefra til høsten, så da blir det nok bedre, men til da må jeg bare leve med det. Anonymkode: 7f773...c60 Du sier ikke hvorfor du blir sint, om det er noe en person gjør eller sier til deg, eller bare generelt om denne personen provoserer deg. Det som kan hjelpe deg litt i ventetiden er å akseptere at det er sånn denne personen er, og at det i bunn og grunn er denne personens problem. Du kan ikke endre vedkommende, det du kan gjøre er å velge at dette ikke skal gå inn på deg. Ikke -la deg- irritere. Det kan være vanskelig i begynnelsen, men når du har fått teken på det er det en god følelse. Du vil alltid komme opp i situasjoner som ikke umiddelbart lar seg løse, så å finne gode mestringsstrategier kan være fornuftig. Ikke la andre personers problemer bli ditt problem. Anonymkode: c54fb...60c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå