Gå til innhold

Jeg har ingen å reise med:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest morhjertegod

MIn første sommferie uten barn ( de var i syden med far i 2 uker ), så dro jeg jeg alene til Itali, startet i Roma. Fantastisk ferie, fikk mangen nye venner, har kontakt med noe av de enda. Man trenger bare sette seg på en kafe/bar, nyte liv og røre. Et smil eller Hei, vips så sitter man ti rundt bordet. Men som jente alene, så må man ta sine forhåndsregler, ikke alle steder jeg ville vandret alene ( dette gjelder også Roma). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår godt at mange ikke vil reise alene. Selv var jeg på en lengre tur alene, og det føltes rart å ikke dele mange av opplevelsene sammen med noen. Hvis jeg skulle gjort det på nytt hadde jeg reist mer med organiserte gruppeturer.

En annen idé er å se etter reisevenner, Vagabond på Facebook har en sånn gruppe. Ellers kan du dra på temakvelder med Kilroy hvis du bor i en av de store byene, de kan lett sette deg i kontakt med andre som vil reise. 

Anonymkode: b2bf6...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser oftest alene :)

Er litt kjipt når du skal ta bilde av deg selv hvor enn du er... Da føles det litt ensomt x)

Ellers er jeg ofte på vandrehjem, hvor jeg blir kjent med masse nye mennesker og det er jo vel og bra det...Andre dager vil jeg helst være mutters alene og pleie meg selv.

Jeg hater egentlig å dra med flere...Fordi du da er nesten er nødt til å gjøre ting sammen hele tiden..  ._.
Er såååå slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis alene! :)

Jeg gjorde det, og kom aldri hjem igjen ;) 

Bodde på hostel/vandrehjem, så ble kjent med mange underveis, så jeg hadde alltids noen å være med på dagen/kvelden hvis jeg ønsket, og så kunne jeg gjøre egne ting hvis jeg ville det.. Det virker så slitsomt å reise sammen med noen, så skal man være sammen 24/7 og gjøre akkurat det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som ts også. Har ikke noe imot selve reisen. Men det hadde jo vært kjekt å delt opplevelsen med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om noen av vennene dine kan være med på tur selvom de er i forhold? Mange reiser en gang i ny og ne uten partner.

Ellers er organisert gruppetur et alternativ. Carpe Diem ar turer for folk i alle aldre og det finnes helt sikkert flere. Jeg har hørt mye positivt om de turene. 

Jeg skjønner godt du ønsker reiseselskap og noen å dele opplevelsen med. Jeg har det også sånn. Kanskje du blir positivt overrasket hvis du prøver deg på en tur alene. Det kan være kjipt å miste en reiseopplevelse fordi man ikke har noen å reise med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg skjønner deg veldig godt, er heller ikke så veldig fan av å reise alene. Har lyst til å dra på backpacking fra januar 2017, keen på å være med? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist på to turer med operatøren G adventures, til Vietnam og Borneo (de har turer over hele verden).  Anbefales! Du er bare alene frem til du blir kjent med de andre i gruppa, og så er det kjempesosialt etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kanskje litt sein svar, men jeg er ei jente på 19 år, blir 20 til høsten som tenker å dra på backpacking i desember i år/januar neste år. Noen som er interessert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...