Gå til innhold

Jeg har ingen å reise med:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er singel. mine venner er i forhold og reiser med sine kjærester. Jeg er enebarn og har da ingen søsken å reise med heller. 

Jeg elsker å reise, men har ingen å reise med. Det være seg utenlands eller innenlands, helgetur, backpacking, hytte til hytte, toppturer, alt mulig :(

jeg har ikke reist alene før. Det virker litt kjedelig mtp å oppleve noe med andre, dele opplevelsene, le sammen, prate, planlegge sammen osv. 

Vet ikke hva jeg vil med dette. Kanskje er norn i samme situasjon og kan gi noen tips eller noe. 

Føles ganske ensomt når alle rundt meg nyter helger og ferier, Og jeg bare sitter hjemme:( 

Anonymkode: 4a599...5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes nettsider for å finne reisevenner, men har du vurdert å spørre noen på jobben? 

Skrevet

Det er helt fantastisk å reise alene, man kan legge opp reisen akkurat som man vil. Anbefales på det sterkeste :)

Anonymkode: d9e54...e15

• Liker 6
Skrevet

Reis alene :)

Men hvorfor kan ikke disse parfolka bli med? Jeg reiser ofte på turer med venninner, selv om de kanskje har gubbe og unger hjemme. Ser jo ingen grunn for at de ikke kan dra på turer uten familien. Det gjør heldigvis ikke de heller ;) Og innimellom reiser jeg sammen med par. Men oftes reiser jeg alene og møter venner og kjente på veien. En dag med de, to dager med dem osv osv.

Anonymkode: f94f2...c12

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er singel. mine venner er i forhold og reiser med sine kjærester. Jeg er enebarn og har da ingen søsken å reise med heller. 

Jeg elsker å reise, men har ingen å reise med. Det være seg utenlands eller innenlands, helgetur, backpacking, hytte til hytte, toppturer, alt mulig :(

jeg har ikke reist alene før. Det virker litt kjedelig mtp å oppleve noe med andre, dele opplevelsene, le sammen, prate, planlegge sammen osv. 

Vet ikke hva jeg vil med dette. Kanskje er norn i samme situasjon og kan gi noen tips eller noe. 

Føles ganske ensomt når alle rundt meg nyter helger og ferier, Og jeg bare sitter hjemme:( 

Få nye single venner gjennom nettsamfunn, jobb, studier, akitiviter, Norges turforening har turer for single, osv.

Anonymkode: 4e386...bb1

Gjest cheshirecat
Skrevet

Sier som mange andre; reis alene :) 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Ingenting er bedre en å reise alene. Da kan du gå der du vil uten og måtte bry deg om å ta hensyn til andre.

Skrevet

Kjenner til problemstillingen TS ...

• Liker 1
Skrevet

Reis alene!
Aldri møtt så mange mennesker som når jeg har reist alene. Det er fantastisk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde samme dilemma i fjor ! ☺️ Valgte å dra på gruppetur med Kilroy ! Ikke angret et sekund! Reiser sammen med en gruppe i flere byer hvor enn du vil i verden :) anbefales virkelig. Vurderer å gjøre det samme i år også, selv om jeg egentlig har venner jeg kan reise med 🙊

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner en dame som var singel i mange, mange år. Hun planla sine reiser omhyggelig. fylte de med masse innhold, og kostet på seg en dyr utenlandsferie hver sommer. Temareiser for eksempel. Safari i Afrika. Turer til Egypt for å se pyramidene og kulturen.

Jeg mener hun nevnte en gang at på sånne temareiser som arrangeres av enkelte reisebyråer, så er det slett ikke uvanlig at det er flere andre som reiser alene i reisegruppa. Husker spesielt bildene hun viste fra safarien i Afrika, der hun viste bilder der de satt og spiste sammen, og fortalte at alle i hele reisegruppen spiste alle måltider sammen hver dag. Ingen satt alene.

• Liker 2
Gjest Yellowrose
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Still deg selv spørsmålet: Er det det å reise som er viktig for meg eller det å være sammen med noen? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Yellowrose skrev:

Still deg selv spørsmålet: Er det det å reise som er viktig for meg eller det å være sammen med noen? 

Sammen med noen. Sitter heller og råtner i sofaen enn å reise alene.

• Liker 2
Gjest Yellowrose
Skrevet
1 minutt siden, Silfen skrev:

Sammen med noen. Sitter heller og råtner i sofaen enn å reise alene.

Det synes jeg er veldig spesielt. Er du TS?

Skrevet

Jeg synes ikke det Silfen skrev var så spesielt. Jeg kan kose meg alene med en bok, en film, en fisketur eller en fjelltur. Men å dra på reise til et nytt sted, for å oppleve nye ting, helt mutters alene, det synes jeg er trist. Jeg synes ikke det er en trist ting å gjøre, og det er jo flott at noen synes det er kjempestas, men det gir meg veldig lite. Da gir deg med mer å være hjemme når jeg ha fri, dra på stranden eller i parken, lese bok i sola og treffe kjente nå og da.S

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, Yellowrose skrev:

Det synes jeg er veldig spesielt. Er du TS?

Nei. Jeg kan bare ikke fordra å gjøre ting jeg anser som en sosial begivenhet alene. JEg fnyser av folk som sier "det er såååå fantastisk å gjøre ting alene" og mener seriøst dere må være helt krampeaktig sprulende for å dekke over et eller annet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg var singel og reisevenneløs i maaange år. Det har aldri stoppet meg fra å reise. Jeg har vært i nærmere 20 land alene. Nå har jeg fått samboer, og savner til tider litt det å reise alene.. Friheten til å se på akkurat hva jeg vil når jeg vil, uten å måtte ta hensyn og uten å måtte bruke tid på ting jeg ikke liker. 

Anonymkode: 3026c...09c

• Liker 2
Gjest Spiderman
Skrevet

Reis alene :)

Bo på hosteller så møter man som regel mange åpne og sosiale mennesker og du muligens kan finne noen sprell med som du også slipper å forholde deg til hvis du vil gjøre noe selv. Har selv vært ute på "byen" med en morsom cocktail av mennesker fra ulike land på denne måten. Du trenger bare å si "hei" så har du plutselig noen personer du kan henge rundt med og besøke steder med. Spesielt backpackere har jeg erfart er veldig åpne og inkluderene.

Skrevet

TS, kan du ikke legge frem forslag for en av vennene dine som liker å reise? Eller har alle blitt så døve at de ikke kan gjøre noe uten kjæresten på slep? Da må du i så fall skaffe deg nye venner, oppsøke miljøer der folk er glad i å reise. Enig at det høres ganske kjipt ut å planlegge, reise og oppleve helt alene.   

Anonymkode: b3726...7ef

Skrevet
12 timer siden, Silfen skrev:

Nei. Jeg kan bare ikke fordra å gjøre ting jeg anser som en sosial begivenhet alene. JEg fnyser av folk som sier "det er såååå fantastisk å gjøre ting alene" og mener seriøst dere må være helt krampeaktig sprulende for å dekke over et eller annet.

Mange reiser alene for å møte nye folk, og er gjerne de mest sosiale og omgjengelige folkene du finner. Hva du mener om hva som er en sosial begivenhet er ikke fasiten heller forøvrig. Du får råtne på sofaen alene heller;) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...