Gå til innhold

Sansynlighet for hjernehinnebetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

20 år gammel hypokonder her. Var ute både i går kveld og kvelden før det, og delte blant annet carmex (lepomade) med ei venninne og tok en slurk av en annens drink. Det var først etterpå at jeg begynte å tenkte at dette kanskje ikke var så lurt mtp hjernehinnebetennelse? Er det noe jeg bør bekymre meg over i det hele tatt? Har ikke tatt vaksinen og har litt vondt i hodet nå (mest sannsynlig dehydrering)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting å  bekymret seg for. :)

Anonymkode: 29291...d8c

Skrevet

Det går nok helt fint, spesielt siden du har tatt vaksinen. :) Vil uansett råde deg til å være veldig forsiktig, tantebarnet mitt fikk hjernehinnebetennelse når hun var 18 og det var forferdelig, gikk heldigvis bra men var like før det ikke gjorde det.

Ikke for å skremme altså, det går nok helt fint. Men best å være på den sikre siden ;)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, solitary shell skrev:

Det går nok helt fint, spesielt siden du har tatt vaksinen. :) Vil uansett råde deg til å være veldig forsiktig, tantebarnet mitt fikk hjernehinnebetennelse når hun var 18 og det var forferdelig, gikk heldigvis bra men var like før det ikke gjorde det.

Ikke for å skremme altså, det går nok helt fint. Men best å være på den sikre siden ;)

Fikk dere noen gang vite hvorfor hun fikk det? Kommer det av å drikke av annens flaske osv?

Anonymkode: dd028...e21

Skrevet

du må drikke av en flasken til en som har hjernehinnebetennelse for å bli syk. en regel du kan tenke deg om du absolutt må drikke av andres flasker er å ikke drikke fra de som er forkjølet. Men det beste er jo å ikke drikke av noens i det heletatt. men sjansen er nok veldig liten for at det faktisk skjer at du får hjernehinnebetennelse. drikker ofte fra andres flasker både edru og full (av kjente), aldri blitt syk av det jeg.

Anonymkode: 81c59...fca

Skrevet

Sjansen for å få herpes er mye større! Sjansen for at venninnen din har hjernehinnebetennelse er jo liten og at du har blitt smittet er enda mindre. 

Så legg hypokonderiet på hylla.

Anonymkode: ad85b...67e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...