Gå til innhold

Hasbetennelse, hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Våknet av at jeg hadde vondt i halsen i natt/dag tidlig. Det gjør så latterlig  vondt! Klarer nesten ikke svelge på grunn av smertene, det er vondt å åpne munnen, vondt å bevege hodet, regner med det er halsbetennelse jeg har.

Nå har det seg slik at jeg ikke kommer meg til legen før tidligst onsdag, om jeg i det hele tatt får time så fort, er det noe jeg kan gjøre i mellomtiden? Har hatt halsbetennelse før men dette var virkelig helt jævelig, kjenner det til og med i ørene :(

Anonymkode: 01d05...d8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som streptokokkinfeksjon. Smertestillende kan prøves. Selv valgte jeg de verste dagene å spytte ut i stedet for å svelge. Kanskje is kan lindre? Usj vondt. God bedring!

Anonymkode: 10dda...b2e

Skrevet

Gurgle lunkent saltvann.

Skrevet

Dette hadde jeg og nå nettopp, viste seg at det var streptokokker, gikk i to uker før jeg gikk til legen og fikk penicillin. Jeg tok ibux og paracet i de to ukene og det hjelper jo i det minste litt på de verste smertene. Ellers så drakk jeg varmt vann med sitron og honning, eneste som jeg klarte å få ned. Sleit voldsomt med å få ned noe mat siden det føltes som kniver når jeg skulle få det ned. Aldri hatt så vondt før, så jeg vet godt hvordan du har det. God bedring. :) 

Skrevet

En kombinasjon av ibux og paracet kan ta bort noe av smertene. Ellers er det dessverre nesten ingenting som hjelper hvis det er såpass vondt

Skrevet

De har sugedrops på apoteket som er smertestillende på hals, Zy. :) god bedring

Anonymkode: da805...2f5

Skrevet

Har levd på varm te og Zyx, men halsen er fortsatt like jævelig. Må vel være innafor å bestille legetime i dag. Kjennes ut som jeg svelger over et åpent sår.

Anonymkode: 01d05...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...