Gå til innhold

Til deg som har blitt voldtatt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte tenker du på det? 

Det er fire år siden jeg ble voldtatt. Tenker ofte på det, det kan være fra hver dag til kanskje en-to ganger i uka. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor jeg tenker så mye på det, for jeg føler det egentlig ikke plager meg. Er det normalt?

Anonymkode: e4d71...9ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig normalt.Mange år siden det skjedde med meg.Men tanker dukker opp gjevnlig.
Har du gått til psykolog eller andre for behandling?

Ligger nok en del i underbevisstheten som jobber.

Skrevet
21 timer siden, Kårky skrev:

Veldig normalt.Mange år siden det skjedde med meg.Men tanker dukker opp gjevnlig.
Har du gått til psykolog eller andre for behandling?

Ligger nok en del i underbevisstheten som jobber.

Nei, jeg har for det meste holdt det for meg selv. Har du..?

Skrevet

Jeg opplevde overgrep for 12-13 år siden (jeg var 13-14). Jeg tenkte på det i mange år, uten at jeg egentlig skjønte hvorfor. Om jeg ved uhell skulle bli for full på fest, var det det jeg buste ut med (grøss). Det lå tydeligvis å gnagde veldig. Jeg gikk til terapi, men det hjalp visst ikke stort... 

Nå er det heldigvis noen år siden det dukket opp som "tema" (ikke at jeg blir så full lenger heller). Men føler jeg ikke tenker så mye på det lenger, jeg føler jeg er kommet over det og at det er et avsluttet kapittel. Men jeg har likevel minner om det, så det hender selvfølgelig at jeg tenker på det av og til, akkurat som jeg tenker på andre minner.

Anonymkode: 36783...b2b

Skrevet

Veldig vanlig tror jeg. Slik er det for meg og i alle fall. Men det kan være mye i noen perioder og litt mindre i andre perioder. Hvert år når det nærmer seg dagen det skjedde blir jeg fyllt av angst og sliter med å gå ut døra. Har aldri hatt kjæreste, men om jeg holder på med noen tenker jeg på det døgnet rundt og ender alltid med å bryte all kontakt med den jeg holder på med..

Anonymkode: b6d09...973

Skrevet

Det er 11 år siden jeg ble voldtatt, og det hender minnene dukker opp. Et par-tre ganger i måneden kanskje? I mange år gjorde det veldig vondt med minnene, nå klarer jeg å nevne ordet "voldtekt" uten å bli på gråten. Har akseptert at det skjedde, og kommet meg videre.

Anonymkode: c45f5...e39

Skrevet

Det er 33 år siden jeg ble voldtatt (jeg var 10) og jeg sliter fortsatt med det. 

Anonymkode: 55206...c8a

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har for det meste holdt det for meg selv. Har du..?

Har gått til flere behandlere.Men får så jævlig oppblomstring av flash-backs at siste psykolog mente det beste var å dytte det tilbake i boksen sin og la det være.Noe som faktisk funker godt for meg.Det vil alltid være triggere,men da går jeg vekk,eller skrur av tv'n osv.

Må snakke til meg selv og minne meg på hvor jeg er ,og ikke er -om du skjønner

Fikk bra hjelp på Dixie ,kunne prate der og vite at folk forstod

Skrevet

8 og 5 år siden det skjedde med meg, og jeg tenker på det noen ganger til dagen. nå plager det meg da... kanskje det egentlig plager deg i underbevisstheten eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...