Gjest gjest1 Skrevet 9. oktober 2004 #1 Skrevet 9. oktober 2004 Noen som har erfaring med økologisk bomull? Vi tenker på å kjøpe oss nytt sengesett og håndklær i økologisk bomull. Noen som har prøvd? Mannen kjøpte seg T-skjorte i økologisk bomull for en tid tilbake, og den er supermyk. Håper sengesettet vil være likedan. Vi har sengetøy i egyptisk bomull og det er så utrolig mykt og godt, så vi er nok blitt litt bortskjemte der.
Gjest care Skrevet 11. oktober 2004 #2 Skrevet 11. oktober 2004 Må ærlig si at jeg ikke har tenkt på det. Dessuten tror jeg ikke at jeg har sett noen reklamere for det. Hvor får man tak i slike ting?
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2004 #3 Skrevet 11. oktober 2004 Vi bruker bare økologisk sengetøy. Kjøper det på helios (www.helios.no for detaljer). Det er slitesterkt, flott, tykk kvalitet, mykt og godt. I tillegg er det farget med naturfarge, ikke allergent, ikke miljøskadelig, det er fair trade etc. Ingen grunn til ikke å kjøpe det! :-)
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2004 #4 Skrevet 11. oktober 2004 Det stemmer at ingen har reklamert for det, dessverre. Princess pleide å føre det, men fordi det var så lav etterspørsel og høyere pris har de kuttet ut. Men man kan kjøpe det over nett hos f.eks. Cotton Child: http://www.cottonchild.no De har mest for barn, men også noe sengetøy og håndklær. Men vår dyne er king size og det fører ikke Cottonchild, så vi vurderer å bestille fra Green Fibres: www.greenfibres.com Da sender jeg det til svigermor i England, så videresender hun det som gave, så håper jeg å slippe tollen... fy! :oops: Her står litt om hvorfor flere burde tenke på økologisk bomull: http://www.fivh.no/index.php?back=1&artikkelid=218 Jeg liker ikke tanken på å rulle meg rundt naken i flere timer i et produkt hvor så mye som 1/3 kan være giftstoffer. Og jeg liker heller ikke tanken på at så mye kjemikalier pøses ut for at jeg skal få kjøpe billig bomull, så derfor tenker vi nå på økologisk sengesett.
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #5 Skrevet 12. oktober 2004 bra påminnelse:) Vi skal flytte til et nydelig gammelt hus nå som inspirerer meg til en sunnere livsstil, så dette passer bra. Når det gjelder giftstoffene i vanlig bomull/sengetøy tror jeg mye blir borte med vask. Men egentlig bør man få mareritt ved tanken på de stakkars forpestede bomullsarbeiderne og naturen.
Fakse Skrevet 12. oktober 2004 #6 Skrevet 12. oktober 2004 Har samme opplevelsen på t-skjorter som dere, men ellers ingen erfaring med økologiske tekstiler.
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2004 #7 Skrevet 13. oktober 2004 Nå har vi bestilt sengesett i økologisk bomull! Spent på om det er like godt som mannens t-skjorte. Håper det er det, for da kommer jeg til å sove som en baby!
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Princess har denne høsten fått inn både sengetøy, duker, håndklær, kopphånduker og dyner i økologisk bomull. Mange sengetøy har også em merking som viser at det ikke er blitt brukt skadelige kjemikalier i innfargingen/ produksjonen. De har også håndklær i bambusfiber som er mer miljøvennlig dyrket enn bomull, og så er de antibakterielle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå