AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Del Skrevet 9. januar 2016 Hei alle sammen! har en BMW 1-serie og i den er det en knapp som det står DTC på. Har skjønt at det dreier seg om antispinn på bilen men skjønner ikke helt funksjonen. Når skal jeg trykke på denne knappen? Når det er glatt? Når det er mye snø? Hva gjør denne knappen egentlig? håper på svar 😊 Anonymkode: f9675...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
icom Skrevet 9. januar 2016 #2 Del Skrevet 9. januar 2016 Det er antiskrens-systemet. Du skal helst ikke trykke på den for når du starter bilen så er DTC aktivert og bilen hjelper deg på glatta. Trykker du 1 gang på knappen så blir ikke antiskrenssystemet så "hissig" som gjør at du kan skrense og ha det litt moro uten at det slår inn med en gang. Holder du den inne i 3-5 sekunder så blir den deaktivert helt og du har ikke lengre noen hjelpemidler på glatta. I noen tilfeller kan det være greit å trykke den inn, eller slå den helt av hvis det er veldig glatt for å få mer motoreffekt. Skal du opp en glatt bakke og DTC står som normalt så struper den motorkraften når du mister grepet på bakhjulet : ) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #3 Del Skrevet 9. januar 2016 13 minutter siden, icom skrev: Det er antiskrens-systemet. Du skal helst ikke trykke på den for når du starter bilen så er DTC aktivert og bilen hjelper deg på glatta. Trykker du 1 gang på knappen så blir ikke antiskrenssystemet så "hissig" som gjør at du kan skrense og ha det litt moro uten at det slår inn med en gang. Holder du den inne i 3-5 sekunder så blir den deaktivert helt og du har ikke lengre noen hjelpemidler på glatta. I noen tilfeller kan det være greit å trykke den inn, eller slå den helt av hvis det er veldig glatt for å få mer motoreffekt. Skal du opp en glatt bakke og DTC står som normalt så struper den motorkraften når du mister grepet på bakhjulet : ) Takk!! Så hvis jeg står fast i en glatt bakke og skal opp så burde jeg slå den helt av med knappen? 😊 Anonymkode: f9675...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
icom Skrevet 9. januar 2016 #4 Del Skrevet 9. januar 2016 Du burde være forsiktig med å slå den HELT av hvis du ikke er en dyktig sjåfør. Skulle du slite å komme frem så kan du trykke den inn èn gang for da struper den ikke så mye motorkraft. Har du tilgang til en stor og åpen parkeringsplass, så prøv deg en kveld litt på glatta så skjønner du hva jeg mener, og samtidig blir du bedre kjent med bilen din = ) DTC på BMW slår veldig fort inn på glatta. Gasser du du på så kjenner du at bilen bremser med èn gang og du mister fort fart. Antiskrens systemet fungerer i hvert fall veldig bra og redder deg fort ut av en kinkig situasjon der du mister kontrollen over bilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #5 Del Skrevet 9. januar 2016 40 minutter siden, icom skrev: Du burde være forsiktig med å slå den HELT av hvis du ikke er en dyktig sjåfør. Skulle du slite å komme frem så kan du trykke den inn èn gang for da struper den ikke så mye motorkraft. Har du tilgang til en stor og åpen parkeringsplass, så prøv deg en kveld litt på glatta så skjønner du hva jeg mener, og samtidig blir du bedre kjent med bilen din = ) DTC på BMW slår veldig fort inn på glatta. Gasser du du på så kjenner du at bilen bremser med èn gang og du mister fort fart. Antiskrens systemet fungerer i hvert fall veldig bra og redder deg fort ut av en kinkig situasjon der du mister kontrollen over bilen. Tusen takk for gode svar! Sliter veldig med bilen når det er glatt fordi den er så "lett" og det er bakhjulsdrift. Skal jaggu øve litt i kveld med den knappen. Kanskje det blir lettere å håndtere bilen på glatta fremover 👍🏻😃 Anonymkode: f9675...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
icom Skrevet 9. januar 2016 #6 Del Skrevet 9. januar 2016 Om mulig bør du vurdere et par tunge sandsekker i bagasjerommet for å få mer vekt over bakhjulene. Den blir ikke så lett på ræva da selv har jeg 5 serie stasjonsvogn og den er også lett på rumpa.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Del Skrevet 9. januar 2016 Jobbet en stund på en fjellhytte hvor vi hadde en eldgammel Hiace - motoren under forsetene og bakhjulsdrift. Når den var tom gikk den sidelengs på glatta bare man slå på tenninga. Dette er noe man kan lære å beherske og kontrollere - det er både underholdende og nyttig. MEN som den gode tipseren overfor sier: Jeg ville ikke ha slett av antiskrens mm bare på måfå. Det er egentlig rart at du sliter på glatta med så mye hjelp fra elektroniske duppedingser. Har du tidligere slått den av? Anonymkode: 850d9...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Del Skrevet 10. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jobbet en stund på en fjellhytte hvor vi hadde en eldgammel Hiace - motoren under forsetene og bakhjulsdrift. Når den var tom gikk den sidelengs på glatta bare man slå på tenninga. Dette er noe man kan lære å beherske og kontrollere - det er både underholdende og nyttig. MEN som den gode tipseren overfor sier: Jeg ville ikke ha slett av antiskrens mm bare på måfå. Det er egentlig rart at du sliter på glatta med så mye hjelp fra elektroniske duppedingser. Har du tidligere slått den av? Anonymkode: 850d9...762 Har aldri tenkt på knappen før her om dagen da jeg så den. Sliter veldig i oppoverbakker på glatta eller ved mye snø.. Veldig kjedelig. Har faktisk sleti så mye at jeg ikke skal ha samme bil ved neste kjøp 👍🏻 Anonymkode: f9675...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #9 Del Skrevet 10. januar 2016 Jøssemann. Jeg var på en kjøretrening i regi av Volvo i 2004 da én av de nye bilene hadde en slik funksjon (mener de kalte det DTSC). De bilene klarte på mirakuløst vis å komme opp en helt islagt bakke fra stillestående, med bånn gass. Dataen slapp igjennom bare bittesmå mengder av det....så min teori er at A) Dekkene dine er slitt og må byttes ut B) Systemet ikke virker. Anonymkode: 850d9...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå