AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Hvordan står det til? Etter jeg ble diagnostisert med FM så levde jeg 4 år med 3 vondter (smerter), men bare siste året kom 3 vondter til. Man kan si at 2015 var ikke et godt år! Jeg har måtte selge bolig å kjøpe meg en mindre og lettstelt leilighet, og nå må jeg selge bilen å kjøpe ny bruktbil, for nå må jeg ha automatgir grunnet vondter. Tar det noen ende dette her, hva er deres erfaringer? Anonymkode: 6d20d...712
Rosaboble15 Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har vært diagnostisert kortere tid enn deg, så jeg vet ikke helt hva fremtiden vil bringe. For tiden holder jeg og legen min på med å teste forskjellige medisiner, for å se om noe kan hjelpe. Vi driver også og ser på forskjellige rehabiliteringssteder. Etter å ha snakket med andre med diagnosen, har jeg inntrykk av at det vil stabilisere seg litt etter hvert. For de fleste er det perioder med mer/mindre vondt, men de har ikke stadig vondt nye steder. Slik håper jeg det blir for meg også.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 21 timer siden, Rosaboble15 skrev: Jeg har vært diagnostisert kortere tid enn deg, så jeg vet ikke helt hva fremtiden vil bringe. For tiden holder jeg og legen min på med å teste forskjellige medisiner, for å se om noe kan hjelpe. Vi driver også og ser på forskjellige rehabiliteringssteder. Etter å ha snakket med andre med diagnosen, har jeg inntrykk av at det vil stabilisere seg litt etter hvert. For de fleste er det perioder med mer/mindre vondt, men de har ikke stadig vondt nye steder. Slik håper jeg det blir for meg også. Det virker som fibromyalgien setter seg der jeg skader meg om jeg får et traume som legen sier, altså akutt skade som, f.eks muskelstrekk/lyskestrekk eller noe på tur. Jeg har ikke tatt hardt i, men tåler tydeligvis veldig lite nå, og smerten endrer seg kanskje litt etter noen uker, og blir værende. Er det andre som opplever slikt? Rosaboble: Har du funnet noe medisin som virker for deg? TS Anonymkode: 6d20d...712
Rosaboble15 Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Nei, foreløpig ikke. Vi er helt i startfasen med prøving da, så jeg har bare teste Ldn og diverse smertestillende. Jeg håper vi snart finner noe som virker bra, men det er vanskelig synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Sarotex og Vimovo, kombinert med trening og riktig kosthold fungerer tilfredsstillende her. Men det krever struktur, selvdisiplin og mye viljestyrke. God søvn er alfa og omega for meg, og der hjelper Sarotex veldig godt for meg. Ellers trener jeg mye. Det er ikke lett å utfordre smertene, men jeg har erfart at jeg blir bedre når jeg gjør det. Når jeg skriver at jeg utfordrer smertene, mener jeg at jeg ikke slutter med noe fordi det gjør vondt, men at jeg holder ut på smertegrensen en liten stund. Neste gang er smertegrensen hevet, og jeg klarer litt mer. (For eksempel hvis jeg får vondt etter å ha gått 30 minutter, da går jeg 33 minutter, og neste gang kan jeg gå 31 minutter uten å få vondt) Og det er viktig at jeg opprettholder aktiviteten hele tiden, fordi det blir så vondt når jeg må starte på nytt hele tiden. Anonymkode: f6189...4e4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå