a l'orange Skrevet 11. januar 2016 #81 Skrevet 11. januar 2016 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 1
Gjest Saurus Skrevet 11. januar 2016 #82 Skrevet 11. januar 2016 9 minutter siden, a l'orange skrev: Jeg leste det du skrev. Jeg leste det på nytt. Jeg skrev mitt svar til deg basert på det jeg leste svart på hvitt: nemlig at du uttaler deg tendensiøst og uten noe som helst faglig fundament om andre menneskers seksualitet. Og jeg mener bestemt at dette røper en menneskefiendtlig holdning. Dersom du fremdeles føler deg misforstått, kan du kanskje selv fortelle på en tydelig måte hva du mener i stedet for å bare komme med enda mere svada: sarkasme, påstander om at jeg tar ting ut av luften, og befale meg å lese flere ganger (som om det er meg som er problemet her). Jeg skjønner du leser noe helt annet enn hva jeg oppfatter jeg sier nokså tydelig. Jeg har ikke noen kvaler med BDSM, og du vet jo ingenting om mine seksuelle preferanser eller faglige grunnlag her(eller noen andres). Det er forøvrig godt faglig belegg for å hevde at mennesker som har gjennomgått langvarige(og enkeltstående) overgrep med eller uten seksuelle elementer blir preget av dette, særskilt i relasjon til nære forhold og sin egen seksualitet. Det er også ganske godt faglig dokumentert at lav selvverd og grenser for egen kropp kan viskes ut i ulik grad. Dette gir ofte uttrykk gjennom ulike former for selvskading, det være seg å gjenta mønstre eller fremkalle følelser fordi man ikke føler seg verdt noe mer, eller påføre seg selv skade via fysisk skade/spiseproblemer osv. Det er hva jeg sier, og det har forsåvidt ingenting med BDSM å gjøre som jeg jo NETTOPP POENGTERER i første innlegg om du bare leser det.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #83 Skrevet 11. januar 2016 1 time siden, Trøndermann skrev: Liker å herse litt sånn i dagligdagse gjøremål osv..Feks.bestemme hva hun skal ha på seg,...kommandere til å gjøre ting med seg selv...straffe og belønne fysisk og diskre mens vi holder på med andre helt dagligdagse gjøremål...;) Har du virkelig truffet noen som orker/godtar å ha det sånn i hverdagen? Anonymkode: 13f85...b6f 2
a l'orange Skrevet 11. januar 2016 #84 Skrevet 11. januar 2016 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 1
Trøndermann Skrevet 11. januar 2016 #85 Skrevet 11. januar 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du virkelig truffet noen som orker/godtar å ha det sånn i hverdagen? Anonymkode: 13f85...b6f Hadde det sånn i et forhold ja,og det var opphissende for begge parter
a l'orange Skrevet 11. januar 2016 #86 Skrevet 11. januar 2016 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 1
a l'orange Skrevet 11. januar 2016 #87 Skrevet 11. januar 2016 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange
draug 75 Skrevet 11. januar 2016 #88 Skrevet 11. januar 2016 2 minutter siden, a l'orange skrev: Veldig enig med deg, draug 75! Dumdristighet har ingenting med å være en god Dominant, tvert i mot! Og er det ikke sånn at begrepene "alltid beredt" og "knuteknyting" hører naturlig sammen på et eller annet vis? Tja...
Trøndermann Skrevet 11. januar 2016 #89 Skrevet 11. januar 2016 Et øyeblikk siden, a l'orange skrev: Visst er det! Det er kanskje i de hverdagslige situasjonene det er best. Jepp Og det er så mye man kan gjøre for holde "leken" igang...Veldig opphissende !
Trøndermann Skrevet 11. januar 2016 #90 Skrevet 11. januar 2016 24 minutter siden, a l'orange skrev: Visst er det! Det er kanskje i de hverdagslige situasjonene det er best. Mye erfaring med det du da ?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #91 Skrevet 11. januar 2016 1 time siden, Trøndermann skrev: Hadde det sånn i et forhold ja,og det var opphissende for begge parter Jeg var/er sub og hadde en lignende relasjon som er borte nå. Jeg savner dette massivt.. Er ellers en utadvendt og "sterk" personlighet, men tenner seksuelt på å bli dominert og få "oppdrag"/"oppgaver" - bli fortalt hva og hvordan jeg skal gjøre ting, straff og irettesettelse. Psykisk dominering er sykt sexy. Anonymkode: 98949...ff1
Trøndermann Skrevet 11. januar 2016 #92 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var/er sub og hadde en lignende relasjon som er borte nå. Jeg savner dette massivt.. Er ellers en utadvendt og "sterk" personlighet, men tenner seksuelt på å bli dominert og få "oppdrag"/"oppgaver" - bli fortalt hva og hvordan jeg skal gjøre ting, straff og irettesettelse. Psykisk dominering er sykt sexy. Anonymkode: 98949...ff1 Helt enig ! Savner dette veldig jeg også...Ikke så lett å finne noen som vil ta det med inn i hverdagen sånn tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #93 Skrevet 11. januar 2016 For øvrig er du ikke representant for alle menn, det burde si seg selv. Når du lener deg på en innbilt og påstått majoritet viser du svakheten i argumentasjonen og karakteren din. Det finnes to typer "dominante", den ene kompenserer for sin svakhet, den andre er faktisk sterk. Anser deg for å være i den første kategorien. Du er ikke dominant, du vil aldri bli det. Anonymkode: 33428...5f5 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #94 Skrevet 11. januar 2016 5 timer siden, Trøndermann skrev: Enn du ? Sub.. Anonymkode: 8ecb1...bd1
Gjest Saurus Skrevet 11. januar 2016 #95 Skrevet 11. januar 2016 3 timer siden, a l'orange skrev: Jeg har lest alt du skriver, og du synser mye. Endel av det er helt i orden, men når du skriver om "kopiering av seksuelle preferanser" og anbefaler TS å løpe, så reagerer jeg. Og jeg mener jeg har grunn til det. Hva dine egne preferanser er, har ingenting med saken å gjøre, det er ikke dem jeg mener å angripe. Det jeg mener å angripe er både - Mangel på dokumentasjon av påstander: Du nevner at det du skriver om er "ganske godt faglig dokumentert", men du unnlater å beskrive hvilken faglig dokumentasjon du sikter til. Slik du legger dette frem så virker det som du antar at dine slutninger bare er noe vi skal bare godta når du - et vilt fremmed menneske - presenterer dem i en tråd her på KG. Men så dumme er vi altså ikke. - Feilslutninger: Det du beskriver, at selvhat kommer til uttrykk gjennom seksualitet, høres både rimelig og troverdig ut. Men det er også mange andre ting som kommer til uttrykk gjennom seksualitet. For selv om det du antyder, skulle slumpe til å være sant i dette tilfellet, så er det ingen bevist logisk kausalitet. Dermed synes jeg argumentet godt kan drøftes, men ikke brukes som noe bevis. Det menneskeligfiendtlige ligger altså i dette: Å gjøre seg opp meninger basert på logisk feilbare slutninger, argumentere som om man vet hva man snakker om, og i tillegg anbefale andre (TS) å følge dem (løpe). Et snevert fokus eller en feilslutning kan gi et feil bilde av helheten, som igjen kan gi opphav til fordommer eller forsterke disse, at fordommer kan være skadelige for mennesker, og til syvende kan dette virke menneskefiendtlig: ved at det rammer både TS og hans venninne, som kanskje skilles ad, uten at det foreligger noen god grunn. Du skal ha for akademisk(med noe juridisk preg) fremlegging her, men det er igrunnen ikke noe vits å diskutere utfra feil premisser. Ingen her har trukket frem kausaleffekter eller noe som i det hele tatt kan likne på noe menneskefiendtlig. Du er passelig ekstrem i begrepsvalgene dine, og selv om du sikkert kan en masse om BDSM og mye annet som ville vært interessant å diskutere så blir som sagt dette en diskusjon tuftet på feil antakelse. Er ikke så mye mer å si enn det. Om du ikke skjønner hvorfor man skal være var ovenfor en ung jente som er misbrukt i årevis av mange menn, som så oppsøker ukjente menn for sex og så forteller om sine opplevelser uten at det foreligger et vennskap til grunn så har vi rimelig forskjellige verdensoppfatninger og oppfatning av funksjonell atferd.
a l'orange Skrevet 11. januar 2016 #96 Skrevet 11. januar 2016 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 3
a l'orange Skrevet 11. januar 2016 #97 Skrevet 11. januar 2016 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 1
Gjest Saurus Skrevet 11. januar 2016 #98 Skrevet 11. januar 2016 Herregud, da. Nå dropper vi denne etterhvert meningsløse ordvekslingen om ingenting.
a l'orange Skrevet 11. januar 2016 #99 Skrevet 11. januar 2016 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #100 Skrevet 11. januar 2016 Orange og DinoSaurus: Skaff dere et liv. Anonymkode: 2060f...03c 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå