Gå til innhold

Gravid og voldsutsatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 24, og gift med en mann som har ett stort alkohol og sinneproblem. Han drikker seg dritings 2-3 ganger i uken, og slår meg og er aggressiv mot meg hver gang. Han vil ikke få hjelp til å slutte å drikke eller få hjelp mot sinnet sitt. Han skylder på at han har ADHD, er det en unnskyldning? I tillegg til at jeg er gravid, så har han to barn fra ett tidligere forhold som kun bor hos oss. Barna er livredde for faren sin, og det har kommet tre bekymringsmeldinger på ett år fordi barnehagene mistenker vold i hjemmet fra far. Siden jeg ikke tørr å si noe til barnevernet så kan dem heller ikke bevise at det skjer vold i hjemmet. Jeg er helt ødelagt innvendig, og har kjempe dårlig samvittighet for at barn må oppleve en far som bare skriker til dem for de minste ting, og drikker seg dritings mens dem ser på. Jeg har blitt i forholdet fordi jeg ikke vil barna hans skal være alene med han, de er veldig avhengig av meg og de er kun vant til at det er jeg som tar vare på dem.  Nå som jeg er gravid og han har truet med å drepe barnet i magen min, så har jeg bestemt meg for å dra. Men hva gjør jeg med hans barn? Burde jeg fortelle sannheten til barnevernet så de ikke lider mer? Redd far lyver til barnevernet så jeg og barna ikke blir trodd. Hjelp! 

Anonymkode: 44370...4e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelg skal du fortelle dette. Om nødvendig tar du lydopptak så han ikke kan bortforklare oppførselen. 

Anonymkode: 5c787...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Her må du gjøre noe, og det bør ikke vente. Har barna en mor i bilde eller annen familie? Synes absolutt du skal melde til barnevernet. Dersom barnehagen også har meldt bekymring styrker det saken. Selv bør du også komme deg vekk, til venner eller familie, eventuelt krisesenter. SNAREST. Dra når han ikke er hjemme, eventuelt dra om barnevernet henter barna. Eller rett og slett ta med deg barna nå ved første anledning og varsle barnevernet så snart dere er i sikkerhet

Anonymkode: b2812...5e6

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid i uke 24, og gift med en mann som har ett stort alkohol og sinneproblem. Han drikker seg dritings 2-3 ganger i uken, og slår meg og er aggressiv mot meg hver gang. Han vil ikke få hjelp til å slutte å drikke eller få hjelp mot sinnet sitt. Han skylder på at han har ADHD, er det en unnskyldning? I tillegg til at jeg er gravid, så har han to barn fra ett tidligere forhold som kun bor hos oss. Barna er livredde for faren sin, og det har kommet tre bekymringsmeldinger på ett år fordi barnehagene mistenker vold i hjemmet fra far. Siden jeg ikke tørr å si noe til barnevernet så kan dem heller ikke bevise at det skjer vold i hjemmet. Jeg er helt ødelagt innvendig, og har kjempe dårlig samvittighet for at barn må oppleve en far som bare skriker til dem for de minste ting, og drikker seg dritings mens dem ser på. Jeg har blitt i forholdet fordi jeg ikke vil barna hans skal være alene med han, de er veldig avhengig av meg og de er kun vant til at det er jeg som tar vare på dem.  Nå som jeg er gravid og han har truet med å drepe barnet i magen min, så har jeg bestemt meg for å dra. Men hva gjør jeg med hans barn? Burde jeg fortelle sannheten til barnevernet så de ikke lider mer? Redd far lyver til barnevernet så jeg og barna ikke blir trodd. Hjelp! 

Du drar ja,og du forteller selvfølgelig barnevernet!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelg skal du fortelle dette. Om nødvendig tar du lydopptak så han ikke kan bortforklare oppførselen. 

Anonymkode: 5c787...3b0

Skjønner hva du mener, men jeg ville vært forsiktig om jeg var ts. Tenk om han opptager lydopptak eller at hun har kontaktet barnevern? For alt vi vet er mannen her en tikkende bombe og noe slikt kan utløse noe. Jeg ville alliert meg med noen i så fall 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du gjøre noe, og det bør ikke vente. Har barna en mor i bilde eller annen familie? Synes absolutt du skal melde til barnevernet. Dersom barnehagen også har meldt bekymring styrker det saken. Selv bør du også komme deg vekk, til venner eller familie, eventuelt krisesenter. SNAREST. Dra når han ikke er hjemme, eventuelt dra om barnevernet henter barna. Eller rett og slett ta med deg barna nå ved første anledning og varsle barnevernet så snart dere er i sikkerhet

Moren dro fra barna sine for to år siden og har ikke kommet tilbake.. 

Gjest Blomsterert
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sa det.Ta med barna!

AnonymBruker
Skrevet

Du tar ansvar for deg selv, ditt ufødte barn og hans barn fra før og tar en taxi til krisesenteret. Drosjesjåføren kan adressen.

Anonymkode: 37da7...278

• Liker 12
Skrevet

Tror jeg ville tatt kontakt med et krisesenter så fort som overhodet mulig, for å finne ut hva du skal "gjøre" med barna hans. Jeg ville tatt dem med meg, men vet ikke hvordan det er rent juridisk, det vet garantert de. Om ikke de kan hjelpe til med det, så vet de hvem som kan, og de kan ta imot deg. 

Gjest Hummels
Skrevet

Fortell barnevernet det. Ikke la de barna vokse opp i et sånt hjem som jeg måtte. Høres ut som min far. Han hadde ikke adhd. Jeg måtte vokse opp med alkohol og sinneproblemet hans. Alt var min feil. For jeg var et uhell. Søsknene mine var planlagt. 

Skrevet
1 time siden, Hummels skrev:

Fortell barnevernet det. Ikke la de barna vokse opp i et sånt hjem som jeg måtte. Høres ut som min far. Han hadde ikke adhd. Jeg måtte vokse opp med alkohol og sinneproblemet hans. Alt var min feil. For jeg var et uhell. Søsknene mine var planlagt. 

Snakk om å kuppe tråden, får du ikke nok oppmerksomhet i den tråden du startet?

• Liker 9
Skrevet

Ta med deg barna, meld i fra til BV og anmeld ham for vold! Sørg for at noen er med deg når du forlater ham, menn som ham er farlige.

Gjest Hummels
Skrevet
20 minutter siden, Tanuki skrev:

Snakk om å kuppe tråden, får du ikke nok oppmerksomhet i den tråden du startet?

Jeg kan vel advare ts fra sånne syke mennesker? Barn og alkohol går ikke sammen.

Skrevet

Ring barnevernet, eventuelt barnevernsvakta og fortell dem om barnas hjemmesituasjon, også tar du med deg barna på krisesenteret. Du bør også klargjøre dette med barnevernet. Krisesenteret har lang erfaring med å håndtere situasjoner som dette. Du bør uansett sørge for å flytte fra han før barnet kommer, så får du foreldreansvaret alene.

jeg håper du tøffer deg opp og gjør det eneste rette og tar med deg barna som er avhengige av deg nå, og deg selv, og drar sporenstreks til krisesenteret. De kan hjelpe deg med barnevernet om du trenger det. Du vil nok ikke få juridiske følger ved å fjerne de fra et alkoholisert og voldelig hjem. 

Men det du vil risikere ved å ikke gjøre noe er omsorgsretten til ditt eget barn. Foreldres og foresattes største ansvar er å beskytte og verne barn fra farlige situasjoner og personer. Om du ikke er i stand til det vil noen andre måtte gjøre det. 

Ta med deg barna og dra, kjære deg! Dere fortjener så uendelig mye mer enn dette. 

Skrevet
2 minutter siden, Hummels skrev:

Jeg kan vel advare ts fra sånne syke mennesker? Barn og alkohol går ikke sammen.

Da hadde det holdt med 2 setninger. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortell alt til barnevernet og anmeld han for drapstrusler. Det viktigste av alt er å få barna ut av den situasjonen og det er bedre å si ifra 1 gang for mye enn 1 gang for lite. Hvis de barna ikke kommer seg bort fra han så vil de bli ødelagt for livet. Ta kontakt med noen som man være med deg i prosessen. Feks krisesenter. 

Anonymkode: c8987...61d

Gjest Hummels
Skrevet
34 minutter siden, Tanuki skrev:

Da hadde det holdt med 2 setninger. 

Beklager!

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Send meg mld. Jeg har akkurat gått ut av et voldelig forhold der det var barna som sa ifra. Kan hjelpe deg. 

• Liker 1
Skrevet

Dere andre som har svart ts.  Det er ikke bare bare å gå fra en voldsutøver. Hun trenger mentalt støtte og at folk stiller opp for henne. Jeg forstår henne veldig godt. Jeg gikk ikke fra min fordi exen brukte barna som gisler. Ts er i en veldig vanskelig situasjon der hun føler at hun sitter alene i dette og samtidig som hun er gravid. Og jeg tenker at hormoner vil ikke hjelpe henne i dette.  

Ts.  Vær sterk! Du kan dra med barna med bare klærne du går i.  Du får hjelp på krisesenter og du vil bli trodd.  Hans barn er allerede traumatiserte.  De trenger å tro at de vil få trygghet tilbake. De trenger voksne som de kan ha tillit til og kan føle seg trygg på. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...