AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har i det siste fått ganske sterke menssmerter, ikke sånn skikkelig ille, men vondt nok til at jeg av og til må konsentrere meg når smerten kommer. Har lest meg frem til at Proxan skal fungere godt, men jeg er 17 år, og de fleste andre smertestillende har aldersgrense 18... Får jeg kjøpt Proxan, eller må en av vennene mine gjøre det for meg? (Å gå på p-piller er uaktuelt, fordi jeg ikke ønsker å tilføre kroppen hormonene det fører med seg) Anonymkode: 8ee8e...eec
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Du bør snakke med legen din, og bli undersøkt for endometriose. Det er en sykdom som gir menssmerter, og blir ikke bedre, men bare mer og mer smertefull, for hver mens. Piller mot smertene er og en legesak å vurdere hva du trenger. Hvor er mammaen din, kan hun ikke hjelpe deg? Anonymkode: f1188...a57
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør snakke med legen din, og bli undersøkt for endometriose. Det er en sykdom som gir menssmerter, og blir ikke bedre, men bare mer og mer smertefull, for hver mens. Piller mot smertene er og en legesak å vurdere hva du trenger. Hvor er mammaen din, kan hun ikke hjelpe deg? Anonymkode: f1188...a57 Har vurdert å ta meg en tur til legen, men kommer ikke så veldig godt overens med hun jeg har, så jeg står på venteliste hos en annen, men det tar jo sin tid... Man kan vel si at jeg og mamma ikke akkurat har et sånn forhold hvor vi snakker om sånne ting😅 Anonymkode: 8ee8e...eec
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert å ta meg en tur til legen, men kommer ikke så veldig godt overens med hun jeg har, så jeg står på venteliste hos en annen, men det tar jo sin tid... Man kan vel si at jeg og mamma ikke akkurat har et sånn forhold hvor vi snakker om sånne ting😅 Anonymkode: 8ee8e...eec Da kan du dra enten til helsesøster på skolen eller til Helsestasjonen for ungdom, der får du hjelp. Det er sørgelig at du skal ha så vondt og at du har et dårlig forhold til mammaen din! Anonymkode: f1188...a57
drikkerbrushverdag Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Gå til helsesøster på skolen i første omgang. Hun kan ikke utrede deg for endometriose, men har god kunnskap og kan sikkert komme med bedre forslag. Der kan du også gå samme dag Jeg tror det er 18-års grense på alle legemiddel? Men Naproxen fungerer godt på ordinære menstruasjonssmerter.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Proxan er det samme som Naproxen, det er bare et synonympreparat. Naproxen pleier å være effektivt mot menssmerter. Men det er 18 års grense på alle medisiner, men om du blir spurt om legitimasjon er jo en annen sak. Anonymkode: e66b3...9cc
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Proxan er det samme som Naproxen, det er bare et synonympreparat. Naproxen pleier å være effektivt mot menssmerter. Men det er 18 års grense på alle medisiner, men om du blir spurt om legitimasjon er jo en annen sak. Anonymkode: e66b3...9cc Kan du vise meg hvor den bestemmelsen om 18 års grense på medisiner står skrevet? Jeg tror nemlig ikke det stemmer. Anonymkode: f1188...a57
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #9 Skrevet 8. januar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du vise meg hvor den bestemmelsen om 18 års grense på medisiner står skrevet? Jeg tror nemlig ikke det stemmer. Anonymkode: f1188...a57 Det gjelder ihvertfall i dagligvarebutikker. Mulig apoteket ikke er så strenge på det siden de kan veilede. Anonymkode: e66b3...9cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå