AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #21 Skrevet 8. januar 2016 2 minutter siden, Rumle skrev: Det er absolutt ikke best å "bare" bråslutte. Det frarådes sterkt, og du vil bli veldig dårlig av det. Uansett, dette MÅ du snakke med behandlende lege om, du kan ikke gjøre dette på egenhånd, og i alle fall ikke lytte til råd du får av hvem som helst på et forum. Takk for klokt svar, jeg er innlagt i skrivende stund, har lagt alle korta på bordet, var hjemme før i dag og henta alt av b-preparater og fikk for 10 min siden vite at jeg får forlenga oppholdet og hjelp til nedtrapping osv. Jeg er SÅ letta og SÅ MOTIVERT! Takk for alle GODE råd og støtte i tråden Anonymkode: 76e8f...f3e 1
Rumle Skrevet 8. januar 2016 #22 Skrevet 8. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for klokt svar, jeg er innlagt i skrivende stund, har lagt alle korta på bordet, var hjemme før i dag og henta alt av b-preparater og fikk for 10 min siden vite at jeg får forlenga oppholdet og hjelp til nedtrapping osv. Jeg er SÅ letta og SÅ MOTIVERT! Takk for alle GODE råd og støtte i tråden Anonymkode: 76e8f...f3e Så bra at du får god oppfølging
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #23 Skrevet 8. januar 2016 4 minutter siden, Rumle skrev: Så bra at du får god oppfølging Ja, jeg er heldig med det det er dessverre ikke alle som får det, så jeg setter stor pris på det Anonymkode: 76e8f...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #24 Skrevet 8. januar 2016 2 timer siden, waco skrev: Ni av ti som slutter får aldri abstinenser ved å slutte med benzo. For meg så virker det som om du krisemaksimerer og forventer deg det aller verste. Vær i bevegelse, tren og pass på å spise nok og nok søvn, - så går dette her helt av seg selv. Kaffeavhengighet er mye vanskeligere å slutte med. Eller tobakk. Du kommer med feilinformasjon. Fra Legevakt håndboken: Sitat Abstinens Symptomer og funn Rask seponering kan gi abstinenssymptomer med insomni, angst og tremor, sanseforstyrrelser, dysfori, eventuelt også krampeanfall og delirium. Abstinensplagene kan komme etter flere dager til uker, avhengig av det aktuelle benzodiazepinets halveringstid. De fleste tidligere brukere har redusert stresstoleranse i mange måneder etter seponering. Tiltak Innleggelse. Ved alvorlige abstinensplager som krampeanfall, delir eller psykoseutvikling legges pasienten inn i relevant sykehusavdeling. Oppfølging ved fastlege. Mindre alvorlige abstinensplager behandles best med gradvis nedtrapping over mange måneder ved hjelp av et benzodiazepin med lang halveringstid, for eksempel diazepam. Dette er en oppgave for fastlege, eventuelt i samarbeid med spesialisthelsetjenesten i psykiatri eller tverrfaglig spesialisert rusbehandling. Anonymkode: 8e5fc...503
Gjest Tekola Skrevet 9. januar 2016 #25 Skrevet 9. januar 2016 (endret) Kjære trådstarter. Da vi ikke vet hvilken kompetanse som ligger bak svarene du får her, må jeg rydde og stenge tråden din. Jeg ser at du får god oppfølging og anbefaler deg å ta denne typen spørsmål med din behandler Tekola, admin. Endret 9. januar 2016 av Tekola
Fremhevede innlegg