Gå til innhold

Hvor ofte kjøper du nye briller?

Hvor ofte kjøper du nye briller?  

2 stemmer

1. 1. Hvor ofte kjøper du nye briller?

• Årlig
      1
    • Hvert annet år
      1
    • Hvert tredje-fjerde år
      4
    • Hvert femte-syvende år
      2
    • Hvert åttende+ år
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte mine siste briller i desember/januar, men nå har jeg lyst på nye. Hva med deg? (ikke solbriller)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare lesebriller så de bytter jeg sjeldent. Hadde jeg brukt briller hver dag ville jeg nok byttet de ofte, men vet ikke hvor ofte.

Skrevet

Går med linser som oftest, men kjøper nye briller når styrken i de gamle blir feil. Kanskje hvert 2-3 år... Lisene blir jo tilpasset jevnlig.

Har tenkt på at når jeg får en jobb, vil jeg kjøpe et par briller til (i en annen stil), så jeg har noen å bytte mellom.

Piglet

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg kjøpte briller for en måned siden, og da hadde jeg hatt de gamle i fire år. Styrken har vært uforandret i sju år, og brillene var fortsatt tøffe, men forandring fryder.

Jeg bruker linser 99% av tiden, så briller er mer en luksusvare. Når det dessuten kostet meg 5000, gidder jeg ikke å skifte så ofte.

De brillene jeg har nå, er rammeløse, med svart nesebro og stenger. Fasongen er også stilig. Innfatningen er fra Burberry (som har ufattelig mye fine brilleinfatninger til små ansikter) :)

Skrevet

Jeg bruker linser, bruker bare briller når jeg leser på senga før jeg sovner. Jeg har byttet briller tre ganger siden jeg begynte med dem da jeg var 10, siste gang for 6 år siden og de er så stilige at jeg kommer ikke til å bytte på mange mange år.

Skrevet

Vanligvis bytter jeg ikke briller så ofte (bruker mest linser), men siden jeg ser ganske dårlig må jeg ha briller ved siden av. Før byttet jeg ikke særlig ofte, kun når styrken forandret seg. De tre siste årene derimot har jeg klart å brekke to brille stenger, knust et brilleglass og i tillegg har butikken klart å knuse to av glassene for meg da jeg skulle bytte innfatning (når de skjærte til glassene). Attpåtil krevde de at jeg måtte betale for nye glass! Alt det siste har vært Brilleland-briller, så jeg har nå lært at med billige Brilleland-briller får man den servicen og kvaliteten man (ikke) betaler for. Nå trenger jeg nye briller og da skal jeg kjøpe skikkelige briller hos optikeren jeg brukte før, håper da at de holder noen år. Bare jeg ikke går altfor mye opp i styrke el. lign. selvfølgelig.

Skrevet
og i tillegg har butikken klart å knuse to av glassene for meg da jeg skulle bytte innfatning (når de skjærte til glassene). Attpåtil krevde de at jeg måtte betale for nye glass!

Hadde jeg aldri betalt for! Det må da være butikkens ansvar!

Skrevet

Jeg husker faktisk ikke helt sikkert når de siste brillene mine ble kjøpt, men tror det var for 3-4 år siden. Bytter riktignok mellom de og de brillene jeg hadde før de, de gamle brillene fikk nye glass nå i vinter. Med mindre det skjer noe drastisk med synet mitt så kommer jeg ikke til å bytte eller kjøpe nye briller på en god stund.

Skrevet

Jeg bruker linser, men også briller noen ganger. Fikk briller første gang for 5 år siden og har samme innfatning ennå. Glassene har jeg skiftet en gang, pga svakere syn.

Skrevet

Jeg kjøpte briller for 3 år siden og har ikke byttet enda.

Må bytte ut glassene snart.

Skrevet

Hadde jeg aldri betalt for! Det må da være butikkens ansvar!

Enig, jeg ble helt sjokkert og i tillegg var de sure. Jeg spurte om de ikke var forsikret for slike arbeidsuhell, men nei, det var slikt jeg måtte regne med kunne skje. Det sa de ikke noe om på forhånd... Men, da de begynt å true med inkasso for glassene gikk jeg med på å betale halvparten. :-?

Rimelig irriterende.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når styrken på de gamle glassene ikke holder mål lenger, skifter jeg vanligvis også ut innfatningen. Det går 3-4 år mellom hver gang.

Kjøpte nye briller i fjor høst og er kjempefornøyd. Jeg bruker briller og linser omtrent like mye, kanskje litt mer briller nå som jeg liker brillene mine så godt.

Skrevet

Jeg bytter når jeg må bytte styrke, evt at innfatningen blir ødelagt på en eller annen måte.

Bytta sist for 3 år siden, men var til øyenlege i sommer, og fikk beskjed om at jeg så like bra, evt. dårlig, som før.

Men siden jeg har bittelitt skjevehornhinner, og forskjellig styrke på øynene og litt sånt, så kan jeg ikke kjøpe billigbriller. Så blir vel et par år til før jeg kjøper meg nye briller.

Men jeg skal ikke bli en sånn en som aaaaldri bytter. Jeg ser fortsatt tilfelle av de som ikke har bytta briller siden åtti-tallet, og som har de store, firkanta, med tykk innfatning.

Skrevet

Er vel fire år siden jeg kjøpte meg nye briller nå. Har vurdert å kjøpe nye snart, kanskje i løpet av neste halvår. Jeg betaler fire-fem tusen hver gang jeg kjøper meg nye briller, så det blir som en liten investering. Kan ikke bruke linser, så det er en god investering sådan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...