Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.
Jeg planlegger en København tur med min datter. Vi skal dra dit på ferie om et par år, så jeg har god tid med planlegging og sparing. Ønsker å være der nede 1 ukes tid ca, så vi får en rolig ferie, men også fullt utbytte av ferien. 

Om et par år er min datter 6/7 år. Hun har bursdag på slutten av året, så nå surra jeg veldig med utregningen her..haha :fnise:

Jeg vet jeg må ta hensyn til:

• Uforutsette utgifter/hendelser
  • Overnatting
  • Mat
  • Aktiviteter
  • shopping
  • Båt utgifter

Mulig jeg har glemt noe på listen nå, da jeg ikke har fått skrevet ned noe enda, bare tenkt på det. 
Men uansett..

Dere som reiste til København med/uten barn. Hvor mye penger brukte dere totalt? Jeg er ikke opptatt av luksus hoteller og diverse, og har vurdert å ligge i telt der nede, eller finne annen løsning. Ønsker å se mest mulig av København, og bli med på ulike aktiviteter. Vi planlegger ikke at da og da skal vi det og det. Det blir bare stress. Så vi tar det som det kommer og som formen tilsier. Men da har vi en pekepinn på hva vi ønsker og se ihvertfall :) 

Har vært i København før, men da tok vi bare en sightseeing buss og kikket litt i sentrum, da båten skulle gå tilbake igjen samme dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

København er flott både med og uten barn. 

I tillegg til Tivoli er det mye fint i, blant annet et flott planetarium. Men det som vi likte godt var en stor park nord for byen. Den heter Dyrehaven, der er det en fornøyelsespark, men også en enorm park med hjort og dådyr som går fritt omkring. Det er veldig stilig å ha picnic med flokker av flotte dyr vandrende rundt. 

Det er noen år siden nå, men ungdomsherbergene rundt byen var av en veldig god standard. Og veldig hyggelige priser. 

Særlig var det et helt nord på øya i Tissvilleleje, flott, som et enkelt hotell. Banen gikk helt fram, så på en drøy halvtime var man mitt i sentrum. Flotte sandstrender og perfekt for sykkeltur. 

• Liker 1
Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Var i Køben med barn nå i fjor hvor yngste da var 9 år. Utrolig kjekk by for dem. Tivoi var utrolig stort og der var de høyt og lavt en hel dag. Nå har jeg barn som liker shopping - perfekt. De likte seg i Nyhavn. Vi var innom Slottet og så litt der. Hun ble litt trøtt i beina så vi leide en sykkel til henne og hu sykla ved siden av oss på sykkelstien og vi gikk. Ikke noe hurtig tempo. København Zoo - dyreparker er jo alltid stort for barn.  God tur til Køben - fin by for barn synes jeg.

Skrevet

Vi var der en snartur for litt siden, med to små barn. (3 og 5 år). De koste seg selvfølgelig på Tivoli, og jeg koste meg minst like mye der. Så mye fint å se på! Selv for de som ikke er så gira på å prøve alt mulig halsbrekkende. Vi var også innom Den blå planeten ved Kastrup. Det var en flott opplevelse som barna snakker mye om. Tror den gjorde større inntrykk på dem enn Tivoli. Vi var der nesten en hel dag, og tok oss GOD tid til å se alle fiskene og sjødyrene, få med oss matinger, spise i restauranten, se på showet de har der, etc.

Planetariet som noen nevner over her, er også kult for barn! Spesielt kinosalen der.

Overnatting: Sjekk ut Airbnb! Når dere skal leie noe en hel uke, blir det oftest mye rimeligere med leiligheter enn hotell. Da kan dere lage deres egen mat også, og spare mye. Pluss at det er kult å ha sitt eget hus i et annet land! Når jeg reiser med familien min, bruker vi ofte airbnb eller tilsvarende.

Anonymkode: 034bc...966

• Liker 1
Skrevet
Den 11.1.2016 at 14.48, AnonymBruker skrev:

Vi var der en snartur for litt siden, med to små barn. (3 og 5 år). De koste seg selvfølgelig på Tivoli, og jeg koste meg minst like mye der. Så mye fint å se på! Selv for de som ikke er så gira på å prøve alt mulig halsbrekkende. Vi var også innom Den blå planeten ved Kastrup. Det var en flott opplevelse som barna snakker mye om. Tror den gjorde større inntrykk på dem enn Tivoli. Vi var der nesten en hel dag, og tok oss GOD tid til å se alle fiskene og sjødyrene, få med oss matinger, spise i restauranten, se på showet de har der, etc.

Planetariet som noen nevner over her, er også kult for barn! Spesielt kinosalen der.

Overnatting: Sjekk ut Airbnb! Når dere skal leie noe en hel uke, blir det oftest mye rimeligere med leiligheter enn hotell. Da kan dere lage deres egen mat også, og spare mye. Pluss at det er kult å ha sitt eget hus i et annet land! Når jeg reiser med familien min, bruker vi ofte airbnb eller tilsvarende.

Anonymkode: 034bc...966

Takk for tips! Skal sjekke ut airbnb :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...