Parrot Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 (endret) Takker for alle svar! Men har fått svar på det jeg lurer på, og fjerner tråden Endret 15. januar 2016 av Parrot
Elefantenirommet Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Jeg synes du har kjempefine tenner, kan ikke se det trengs regulering her. 18
lunamuna Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Jeg ser heller ikke behovet for regulering. Kos deg med smilet ditt, du 5
Parrot Skrevet 8. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2016 11 minutter siden, Elefantenirommet skrev: Jeg synes du har kjempefine tenner, kan ikke se det trengs regulering her. 8 minutter siden, lunamuna skrev: Jeg ser heller ikke behovet for regulering. Kos deg med smilet ditt, du Det var veldig hyggelig respons takk! Eneste er at jeg ble mobbet for de og min eks sa hele tiden at de ikke var noe fine, så det sitter litt der. Men takk for fine svar
_isabella Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Jeg synes heller ikke du behøver regulering, du har et pent smil 6
Mis(s)Understood Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Om kjeveortopeden (reguleringstannlegen) mener du kun har kosmetisk nytte av regulering så er det etter min mening bortkastede penger. Jeg er ganske sikker på at tannregulering ikke påvirker den dårlige ryggen din. Hvordan kom du forresten på tanken om at tannregulering kunne påvirke en dårlig rygg? 14
Parrot Skrevet 8. januar 2016 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2016 12 minutter siden, _isabella skrev: Jeg synes heller ikke du behøver regulering, du har et pent smil Takk for hyggelig svar 11 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Om kjeveortopeden (reguleringstannlegen) mener du kun har kosmetisk nytte av regulering så er det etter min mening bortkastede penger. Jeg er ganske sikker på at tannregulering ikke påvirker den dårlige ryggen din. Hvordan kom du forresten på tanken om at tannregulering kunne påvirke en dårlig rygg? Ja, kun kosmetisk. Det koster faktisk ikke så mye, 20 000. Det var godt å høre aner ikke, det er vel en slags angst tenker jeg. Grunnen til at jeg ønsker regulering er så jeg ikke skjemmes av smilet mitt lenger. Ofte da jeg møter nye folk så tenker jeg "huff, nå ser de de stygge tennene mine" . Så det er jo for å få bedre selvtillitt, slippe å bekymre meg for tanken hva andre synes om tennene mine. Og siden flere har spurt om jeg har vurdert det, så sitter det alltid litt i bakhodet.
nattsvermer Skrevet 8. januar 2016 #9 Skrevet 8. januar 2016 Jeg hadde tannregulering av kosmetiske grunner og det har gitt meg bedre selvtillit. Jeg måtte blant annet file mellom noen av tennene som du skriver at du må, men det har ikke gitt meg noen problemer i det hele tatt. Når det er sagt hadde jeg aldri tenkt over at du burde gjøre noe med tennene dine om jeg hadde møtt deg 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 Behold det fine smilet ditt! Det er det som gjør deg unik:-) jeg hadde tannregulering når jeg gikk i femte klasse, men hadde ikke spesielt skjeve tenner. Tennene måtte flyttes for at en tann skulle få plass. I ettertid ( nå er jeg 31) synes jeg det var unødvendig. Jeg har "perfekte" tenner som ser ut som mange andres og det er jo litt kjedelig. Husk at det er de "små feilene" som gjør deg perfekt!:-) Anonymkode: 387d0...ebb 5
Parrot Skrevet 8. januar 2016 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2016 8 minutter siden, nattsvermer skrev: Jeg hadde tannregulering av kosmetiske grunner og det har gitt meg bedre selvtillit. Jeg måtte blant annet file mellom noen av tennene som du skriver at du må, men det har ikke gitt meg noen problemer i det hele tatt. Når det er sagt hadde jeg aldri tenkt over at du burde gjøre noe med tennene dine om jeg hadde møtt deg Oi! Så godt å høre måtte du fjerne noen tenner? Fikk du større overbitt? hvordan foregår filing mellom tennene egentlig? Takk, det var hyggelig å høre
Calleia Skrevet 8. januar 2016 #12 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har gjort det, og angrer ikke et sekund. Du har ikke BEHOV for det, for dine tenner er fine.. Men jeg forstår hva du mener.. Fra å ikke smile veldig mye, er jeg nå veldig stolt av smilet mitt, og er MYE mer selvsikker.. Dette må du egentlig kjenne litt på selv.. -Hvor mye du plages. 4
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. januar 2016 #13 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har tenner som står skrått til siden i overkjeven og noen tenner står litt innover og andre litt utover. Min tannlege lurte også på om jeg hadde vært hos en reguleringstannlege, hvilket jeg har. Han så ikke behovet for regulering og fortalte at hvis jeg ville ha helt rette tenner måtte jeg operere overkjeven på plass og flytte på underkjeven. Jeg valgte å ikke ha regulering til tross for at det har kostet litt på selvtilliten, men mitt smil med skjevheter er på en måte "meg" jeg synes du har veldig pene tenner!
Gjest cheshirecat Skrevet 8. januar 2016 #14 Skrevet 8. januar 2016 For et nydelig smil 😍 stemmer nei til reggis.
Parrot Skrevet 8. januar 2016 Forfatter #15 Skrevet 8. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Behold det fine smilet ditt! Det er det som gjør deg unik:-) jeg hadde tannregulering når jeg gikk i femte klasse, men hadde ikke spesielt skjeve tenner. Tennene måtte flyttes for at en tann skulle få plass. I ettertid ( nå er jeg 31) synes jeg det var unødvendig. Jeg har "perfekte" tenner som ser ut som mange andres og det er jo litt kjedelig. Husk at det er de "små feilene" som gjør deg perfekt!:-) Anonymkode: 387d0...ebb Takk for fin respons jeg synes også de er fine siden de er meg, men de plager meg også når jeg ser bilder av meg selv hvor jeg ikke smiler med tennene eller smiler for mye med tennene. Siden du har perfekte tenner, så ser jeg ofte flere som deg og tenker så utrolig pene tenner, så heldig. Så du skal ikke angre på at du har perfekte tenner 15 minutter siden, calleia skrev: Jeg har gjort det, og angrer ikke et sekund. Du har ikke BEHOV for det, for dine tenner er fine.. Men jeg forstår hva du mener.. Fra å ikke smile veldig mye, er jeg nå veldig stolt av smilet mitt, og er MYE mer selvsikker.. Dette må du egentlig kjenne litt på selv.. -Hvor mye du plages. De fleste angrer ikke på avgjørelsen Så godt å høre! Jeg synes de bare er fine da jeg holder tennene sammen, ikke ellers. Og det må føles så godt! Ja. Med tanke på å finne fremtidig partner plages det veldig, og hvordan jeg ser ut på bilder og generelt da jeg ser andre med fine tenner. Så det suser igjennom hodet mitt noen ganger i løpet av en dag. 15 minutter siden, snoopy_93 skrev: Jeg har tenner som står skrått til siden i overkjeven og noen tenner står litt innover og andre litt utover. Min tannlege lurte også på om jeg hadde vært hos en reguleringstannlege, hvilket jeg har. Han så ikke behovet for regulering og fortalte at hvis jeg ville ha helt rette tenner måtte jeg operere overkjeven på plass og flytte på underkjeven. Jeg valgte å ikke ha regulering til tross for at det har kostet litt på selvtilliten, men mitt smil med skjevheter er på en måte "meg" jeg synes du har veldig pene tenner! Å hjelpes! Operere skjever og greier, det hadde jeg nektet helt. der har du gjort et riktig valg. Jeg ser den Takk, de er vel fine da jeg har tennene sammen, men ikke ellers synes jeg men takk for responsen 1
Parrot Skrevet 8. januar 2016 Forfatter #17 Skrevet 8. januar 2016 8 minutter siden, chisandra skrev: Du har et flott smil. Takk
HanneAa Skrevet 8. januar 2016 #18 Skrevet 8. januar 2016 Det første jeg tenkte, var : "For et nydelig smil". Ikke fiks på tennene dine. De som er negative til tennene dine har en trang til å si stygge ting for å føle seg bedre selv 3
Honey Dew Skrevet 8. januar 2016 #19 Skrevet 8. januar 2016 Du har jo et vakkert smil. Utfra bildene kan det se ut som om du har et lite overbitt og det er søtt, synes jeg. Jeg liker at ikke alle har de samme, glatte tennene. Dine tenner er kjempefine og så lenge det kun er av kosmetiske grunner du ønsker regulering, synes jeg kanskje du skal bruke pengene på andre ting du har lyst til. 3
nattsvermer Skrevet 8. januar 2016 #20 Skrevet 8. januar 2016 1 time siden, Parrot skrev: Oi! Så godt å høre måtte du fjerne noen tenner? Fikk du større overbitt? hvordan foregår filing mellom tennene egentlig? Takk, det var hyggelig å høre Jeg slapp å fjerne noen tenner, kun filing. Filing foregår ved at de bruker en liten, flat elektrisk fil. De starter på toppen og jobber seg nedover. Det er litt ekkelt for det vibrerer fælt, men det er ikke vondt i det hele tatt. Når de er ferdige føler du at du har et kjempestort mellomrom, men det er ikke så mye som tunga tror. Noen ganger fikk jeg ganske synlig mellomrom og, men det fiksa reguleringa raskt. Jeg tror jeg fikk litt mer overbitt, men det er ikke noe jeg tenker over. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå