AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Jeg har i flere år vært plaget med gjentagende urinveisinfeksjoner. Kan ha det hver mnd, og det er veldig slitsomt. Har vært til utredning, men hverken lege eller spesialist kan finne noe galt. Jeg er sånn passe lei, det er veldig smetefullt, og ibux¶cet hjelper kun hvis jeg tar det tidlig nok. Har smertene satt seg, så hjelper ikke pillene. Får det ofte på kvelden, og da klarer jeg ikke ligge - må være oppe å gå hele natta 😩 Så kan lett si at det går ut over jobb, hjemme osv. Blir helt gal av å ikke få sove Så, det jeg lurer på er om dere som også får det vet hvorfor dere får det? Leste noe om at bruk av olje kan føre til økt infeksjonsfare? Vi bruker en del babyolje på hjemmefronten, kan det ha noe å si? Jeg er villig til å prøve det aller meste nå. Tranebær, appelsinjuice osv hjelper ikke. Anonymkode: d6c74...b06
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Be mannen din om å vaske seg grundigere før sengekos. Anonymkode: 8709a...4e8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 En venn av meg slet med hyppige urinveisinfeksjoner. Fikk skrevet ut noe antibiotika så tok hun en pille etter samleie, eller om hun kjente symptomene. Jeg har også prøvd dette og det funket, men nå sliter jeg ikke med uvi lenger så nå slipper jeg unna heldigvis. Anonymkode: faef3...e6c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Du må begynne å tenke gjennom alt du gjør, fra måten du tørker deg på etter toalettbesøk til vask av tøy og kluter, til rengjøring av underliv. Alt av truser/undertøy og kluter/håndkler m.m. bør vaskes på minst 60 grader. Du bør ikke bruke klut i underlivet, evtentuelt ren og ny klut ved hver vask. G string er kjent for å være en gjenganger der kvinner plages av gjentatte UVI. Bytt den ut, om du bruker G string. Bruker du babyolje i underlivet? Slutt, og kjøp glidekrem om det er det du trenger. Har du fått undersøkt at du har hormonbalsnsen din i orden? Husk og å tisse etter sex, og godt renhold fra partneren. Selvsmitte er ikke uvanlig, så hold egne fingre unna underlivet, evt. Rene hender. Noen har god nytte av sur såpe. Andre kan ha nytte av å holde urinen sur ved å drikke appelsinjuice til frokost. vær og forsiktig med for mye sukker. Er du undersøkt for begynnende diabetes? Anonymkode: 40a1e...657 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Tørk, rengjøring, klut osv er vi veldig nøye på, nettopp på grunn av "tilstanden" min. Men G-streng bruker jeg hver dag men naken hver natt da 😉 Går alltid på do etter sex. Hvis jeg ikke gjør det har jeg uvi iløpet av natta - helt sykt opplegg det her altså. Men hva er sur såpe? Jeg bruker Asan hver dag, ser ikke for meg at den er spesielt sur! Burde kanskje bytte ut g-strengtrusene altså - men føler det er veldig urettferdig å ikke få lov til å bruke det Føler også selv at hvis jeg har spist søtt så får jeg det mer/lettere - så den kan jeg godt bli litt flinkere på. Ikke sjekket diabetes. Har derimot sjekket alt av hormoner, vitaminer og stoffskifte (mister mye hår, veldig frysen, slapp) men de finner ikke noe galt! 😩 Anonymkode: d6c74...b06
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: En venn av meg slet med hyppige urinveisinfeksjoner. Fikk skrevet ut noe antibiotika så tok hun en pille etter samleie, eller om hun kjente symptomene. Jeg har også prøvd dette og det funket, men nå sliter jeg ikke med uvi lenger så nå slipper jeg unna heldigvis. Anonymkode: faef3...e6c Veldig rart at ikke legen min har sagt noe om det! Det skal undersøkes! Anonymkode: d6c74...b06
Gjest snoopy_93 Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Jeg slet også mye med uvi tidligere. Det gikk over da jeg gikk over fra å bruke stringtruser til hipstere i stede
Ulla Ullsokk Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Gå til Anne Grosvold på Balderklinikken, hun er helt fantastisk på akkurat det! Jeg har møtt både henne og pasienter via jobb og hun har hjulpet mange folk som har slitt i årevis! Ikke ta antibiotika! Grosvold sin spesialitet er akkurat sånne som deg, ts!
Parrot Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 Jeg også hadde urinveisinfeksjon hele tiden! Men fant løsningen: - Tiss hver gang etter sex. (ja, det er slitsomt, men det er så viktig! Les ommdet på nett). Og vask deg med vann etterpå. - drikk tranebærjuice. - Pass på så du ikke fryser. Etter det, null infeksjoner.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Flere andrenher innenharnlagt bort g stringen og blitt kvitt UVI. Den er nok forklaringen på din UVI også, selv om du sover uten. Anonymkode: 40a1e...657 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 Hadde jeg vært like plaget som du beskriver hadde jeg kuttet ut g-streng tvert. Anonymkode: 8709a...4e8
visningsnavn1 Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 Hvis du ikke har bakterier i urinen er det sannsynlig at du har noe som heter interstitiell-cystitt, (IC): http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/nyrer-urinveier/interstitiell-cystitt-6275.html Mange sliter med det. Kan i enkelte tilfeller være en skade etter mange antibiotikakurer ved gjentatte urinveisinfeksjoner. Behandling er tilpasset kosthold, og instillasjoner med cystistat eller uracyst hos uroterapeut på sykehus. Helt smertefritt og gir god lindring. Symptomene kan bli helt borte ved riktig behandling. Henvisning fra lege. Du kan også prøve stikkpiller Repadina som fås kjøpt uten resept på apotek, i noen uker og se om det hjelper. De inneholder også hyaluronsyre som leger slimhinnen i urinblæren. Sure drikker typ tranebær eller juice virker motsatt. Antbiotika likeså (med mindre du har en infeksjon selvfølgelig).
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #13 Skrevet 8. januar 2016 Ja, i dag har jeg faktisk på meg hipster 👍🏻😂 Jeg skal slutte å bruke g-streng. Dersom det er forklaringen på hvorfor det skjer så er jo det en enkel sak å rette på! 😊 Takk for alle tips og triks! Anonymkode: d6c74...b06
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå