nordpedant Skrevet 10. januar 2016 #21 Skrevet 10. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er syk. Vekk med deg. Anonymkode: 1dda8...d42 Takk for et konstruktivt bidrag til debatten.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #22 Skrevet 12. januar 2016 det blir stempelet som det hvis personen mangler argumenter. selv vet jeg at jeg ikke er det. jeg har utenlandske gode venner jeg, men å kalle noen det er feigt. kjempe feigt og vitner om mangel på andre argumenter. Anonymkode: 870cf...51a
Gorgonzola Skrevet 13. januar 2016 #23 Skrevet 13. januar 2016 Den 7.1.2016 at 21.51, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir den minste ting som setter spørsmålstegn til asylstrømmen og muslimer som rasisme? Bare den minste påpekning eller tilnærming, så blir man anklaget for å være rasist eller fremmedfiendtlig. Skal være enig i at noen tar i litt vel mye i sin karakteristikk av saken, men det må være lov og rom, for at man kan ytre ting fra en annen vinkel og påpeke fakta som taler mot dette. Anonymkode: 1b1a3...d8e Her mener jeg du går i fella til hylekoret for øvrig. I den forstand at du, som altfor mange andre, polariserer og maksimerer retorikken big time. Det er ikke sånn at kritikk, skepsis eller påpeking av tilfeller automatisk kulminerer i "du er rasist". Heldigvis. Men dersom kildene dine er kommentarfelter, diskusjonsfora (som KG) så har du et poeng. Problemet er, synes jeg, at den voldsomme generaliseringen og polariseringen rundt tema "flyktningestrømmen", "flyktningekrisen", "masseinvandringen" eller hva vi nå kaller det har endt opp i en kategorisk "vi (de gode) og dem (de onde)" retorikk som er så usaklig, fordummende og meningsløs at det er til å grine av. Det verste er at såkalte seriøse medier nører opp under gørra så det holder, enten det er saker som taler for eller mot. Ting tas ut av sin sammenheng, en slem muslim blir til "alle", muslimske menn (som sådan) er både en alvorlig trussel mot vår verden, verden som sådan og er redusert til "scum" som ikke bare kan reise dit de kom fra men gjerne drukne/drepes på veien. Vi har ikke sett en slik retorikk siden noen svært tvilsomme "smart heads" var i overkant kreative i Tyskland på slutten av 1930 tallet. Likeså er det svært ofte sånn at de som stiller spørsmål med konsekvenser av "kulturkræsj", innvandring og er kritiske til måten vi bidrar til arbeidet med å hjelpe folk i åpenbar og åpenlys nød umiddelbart blir nedsablet (verbalt) som kyniske brunskjorter som deler inn mennesker på en utilgivelig måte og dermed er å betrakte som rasist. De få som faktisk gidder å grave i statistikker og fakta, demper ordbruken (sorry, "tafsing" er nå automatisk konvertert til "overgrep" når innvandrere er involvert, gjelder norske er det mer sånn julebords-aksept) og forsøker å presentere problemstillinger og meninger både balansert og høvisk blir enten stemplet som naive sosialister eller tiet ihjel. Ingen, i hvert fall ikke store riksmedier, gidder å bruke tid på det som ikke gir temperatur, temperament eller svære overskrifter. Trist verden vi er i ferd med å bli. La oss skylde på lykkejegerne, kvinnemishandlerne, selvmordsbomberne og terroristene som infiltrer vår høyverdige borg og smadrer velstanden og velferden vår. Tips (for dem som gidder): Let og søk opp dokumentasjon fra retorikken i forkant av blodbadet i Rwanda tidlig på 1990 tallet. Skummelt å observere at vi ikke lenger er lysår unna endel av det som ble skrevet/uttalt der...... 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #24 Skrevet 13. januar 2016 jeg har nesten aldri opplevd å bli kalt rasist, men det har forekommet tre ganger på kort tid den siste tiden. paradokset er jo at personen ikke ønsker såkalte "hvite" mennsker i sitt miljø og stempler personer som sier han eller henne i mot som rasister fordi han eller hun får motgang. nesten ingen er rasister og det vitner om at man mangler en bedre argumentasjon mener jeg... Anonymkode: 870cf...51a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #25 Skrevet 13. januar 2016 Den 1/8/2016 at 22.24, Balian de Ibelin skrev: Det lurer jeg også på. Rasisme blir jo ropt ut for alt nå Jeg tror det kommer av at folk er alt for nærtagne og at de rett og slett ikke vet hva rasisme er. kan dette i så tilfelle tolkes som rasisme, eller det stikk motsatte? Anonymkode: 870cf...51a
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 13. januar 2016 #26 Skrevet 13. januar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: kan dette i så tilfelle tolkes som rasisme, eller det stikk motsatte? Anonymkode: 870cf...51a Her beviser du jo at det jeg skrev er sant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå