Gå til innhold

Fått psoriasis grunnet stress

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig fått påvist psoriasis grunnet stress. (Ingen andre i familien har denne sykdommen.) Har fått det i hodebunnen, ingen andre plasser på kroppen. Noen andre som har det? Isåfall hvilke produkter bruker dere? 

Anonymkode: 223b0...548

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig fått påvist psoriasis grunnet stress. (Ingen andre i familien har denne sykdommen.) Har fått det i hodebunnen, ingen andre plasser på kroppen. Noen andre som har det? Isåfall hvilke produkter bruker dere? 

Anonymkode: 223b0...548

Har det på hele kroppen, i så alvorlig grad at det påvirker allmenntilstand.

Har tidligere brukt et kortisonliniment forskrevet av lege og shampoo kjøpt på apoteket (mot flass?) Dette klarte å holde det i sjakk da jeg var i puberteten. 

Anonymkode: 48048...cd7

Skrevet

Jeg har også utviklet det fra en periode jeg hadde store økonomiske problemer. Jeg fikk flytende kortison av legen. Hjelper litt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg har det, men har ikke disse typisk skorpene, bare mye flass og eksem, også i ansiktet og øyelokkene... Noen som har sånn psoriasis?

Kjenner en som har veldig kraftig, så det påvirker leddene og helsa generelt. Han går på sterke medikamenter mot hudplagene og mot smertene.

Anonymkode: fddd7...3fa

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om jeg har det, men har ikke disse typisk skorpene, bare mye flass og eksem, også i ansiktet og øyelokkene... Noen som har sånn psoriasis?

Kjenner en som har veldig kraftig, så det påvirker leddene og helsa generelt. Han går på sterke medikamenter mot hudplagene og mot smertene.

Jeg har i ansiktet og hodebunnen, selv om jeg i hodebunnen får sår og sånn da. Men har ingen andre steder.

Anonymkode: 53bec...460

Skrevet

Faren min har både i hodebunn og ansikt, bruker flytende kortison på resept fra lege. Han fikk det etter at farfar døde. 

Jeg har fått det på leggene, fått samme kortisontype utskrevet i kremform. Fikk det av stress. Kan se om jeg får redigert innlegget i morgen med navnet på kremen. 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i ansiktet og hodebunnen, selv om jeg i hodebunnen får sår og sånn da. Men har ingen andre steder.

Anonymkode: 53bec...460

Hvordan ser det du har i ansiket ut?

Gjest Tjoppa
Skrevet

Har det i hodebunnen, bruker diprosalic 2-4 ganger i uken (2ganger daglig ved større utbrudd), og daivobet hvis det er helt krise. Daivobet fungerer best, men er et mareritt å få ut av håret igjen, så prøver å kun bruke det i helger ved behov.

Stress og dårlig kosthold trigger det, og jeg merker stor bedring hvis jeg er flink å ta stor nok dose omega3 og kollagentilskudd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...