maddiie Skrevet 6. januar 2016 #1 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Jeg har en 2002 bmw 316i som lever sitt eget liv når det kommer til AC anlegget. Det blåser kald luft ut selv om jeg setter alt på full varme.. Jeg har prøvt å bytte sensor( dette fordi at varsellampen for kjølevæske lyser i hytt og gevær) Jeg har byttet termostat, vannpumpe, jeg har luftet systemet. Varmen fyngerer kansje en halv kjøretur på varmen, for å så automatisk skifte til kald luft uten at jeg har gjort noe manuelt. Tempen på bilen er stabil. - Hvor mye væske skal jeg ha på bilen? - Kan det være jeg må skifte hele AC anlegget? -Tips til hva neste steg skal være ? Setter pris på all hjelp! Endret 6. januar 2016 av maddiie rettskriving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 6. januar 2016 #2 Del Skrevet 6. januar 2016 23 minutter siden, maddiie skrev: Jeg har en 2002 bmw 316i som lever sitt eget liv når det kommer til AC anlegget. Det blåser kald luft ut selv om jeg setter alt på full varme.. Jeg har prøvt å bytte sensor( dette fordi at varsellampen for kjølevæske lyser i hytt og gevær) Jeg har byttet termostat, vannpumpe, jeg har luftet systemet. Varmen fyngerer kansje en halv kjøretur på varmen, for å så automatisk skifte til kald luft uten at jeg har gjort noe manuelt. Tempen på bilen er stabil. - Hvor mye væske skal jeg ha på bilen? - Kan det være jeg må skifte hele AC anlegget? -Tips til hva neste steg skal være ? Setter pris på all hjelp! Om bilen din har en mulighet for å slå helt av klimaanlegget, så prøv det. Jeg var ute for noe lignende på min forrige bil, av et anna merke. Det hendte det samme, og jeg slo helt av og på igjen anlegget, og kom varmen igjen. Det er merke på ekspansjons tanken i motorrom for hvor mye kjølevæske du skal ha på.(husk å bruke rett slag væske) Du trenger ikke å tenke på AC-anlegget nå i allefall, AC kompressor jobber ikke uansett. Du nevner en sensor, var det den som sitter inne i kupén du bytta? For har du et anlegg hvor temperatur og viftehastighet ordner seg selv, er det en føler som sørger for det. Den sitter i midtkonsollen et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maddiie Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 6. januar 2016 Takk for svar. Om du mener en manuell knapp for aircondition fremme ved dashbordet så har jeg trykket den av og på flere ganger, sammen med å vri frem å tilbake fra kald til varm luft for å prøve å "kicke" den over på varmt igjen. Bilen blir ikke varm selv om jeg slår av airconditionen og bruker "motorvarmen" heller. Er det denne du mener? Stemmer det, det er bare det at jeg kan fylle opp 5 liter med kjølevæske uten bevegelse på "pinnen" som skal stikke oppfor hullet, det virker som om den drikker en del. Sensoren som skal måle væskenivået i kjøletanken har jeg skiftet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 6. januar 2016 #4 Del Skrevet 6. januar 2016 Hmmm.....etter hva du sier så har du manuell betjening av varmen? Å bare slå av og på AC'n er ingen vits i nå som det er så kaldt. Kompressoren slutter å fungere når det er kaldt nok, da brukes den kalde lufta. Fylle opp med 5 liter kjølevæske? Da er den jo tom! Men skjønner ikke noe av den "pinnen" du nevner der..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desertflower Skrevet 6. januar 2016 #5 Del Skrevet 6. januar 2016 Det er mangel på kjøleveske som gjør at det bare kommer kald luft. Har ingen ting med AC å gjøre. Du bør få fylt opp med kjøleveske og luftet systemet, motoren kan også ta skade av for lite kjøleveske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maddiie Skrevet 7. januar 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 7. januar 2016 Burde jeg ikke blitt varslet om tom kjølevæske tank da om det er det den trenger eller? Sensoren som måler mengden av kjølevæske jeg har i. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå