Gå til innhold

Programmering og hacking - My story bruh

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du overdriver din egen rolle veldig i HI, og at mange hadde gjort de samme tingene før dere.

Anonymkode: a23e1...e37

Jeg har nå sjekket. Det var ingen før meg og Sorcerer. Og det stemmer bra, for i denne tidsepoken var det ingen som brukte ddos. Det startet med meg og han så du prater med ddos'ens far. Første programmet vårt var som sagt primitivt og den benyttet seg av icmp flood. Senere lagde Sorcerer alene et bedre ddos program som het juno.c, det benyttet seg av syn flood. Det er også det ddos programmet som ble mest brukt og kjent i årene fremover og det bygde på det programmet jeg og han lagde. Google : Sorcerer + DALnet. så klikk på link nummer 3 så ser du det.

Uansett : https://staff.washington.edu/dittrich/talks/sec2000/timeline.html

• May/June, 1998   First primitive DDoS tools developed in the underground -- small networks, only mildly worse than coordinated point-to-point DoS attacks
Endret av WubWub
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av de du lister opp ville jeg valgt å starte med Python eller Java tror jeg, bare fordi de er enkle og kan brukes til mye. Python er enkelt å komme igang med. Om du er interessert i hacking ville jeg ikke kastet C ut av vinduet heller, men jeg personlig tenker det er vanskelig å starte med. Jeg ville også lagt bort holdningen om alt du kan, ting har endret seg mye på 17 år.

Du burde sjekke ut online kurs-sider som feks Pluralsight og Codeacademy. Er mange ressurser online. Greit å ikke bli som denne fyren

code_quality.png

Ville også spurt et sted som er litt mer datainteressert enn KG..feks http://www.reddit.com/r/programming 

Anonymkode: f4d4c...bad

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av de du lister opp ville jeg valgt å starte med Python eller Java tror jeg, bare fordi de er enkle og kan brukes til mye. Python er enkelt å komme igang med. Om du er interessert i hacking ville jeg ikke kastet C ut av vinduet heller, men jeg personlig tenker det er vanskelig å starte med. Jeg ville også lagt bort holdningen om alt du kan, ting har endret seg mye på 17 år.

Du burde sjekke ut online kurs-sider som feks Pluralsight og Codeacademy. Er mange ressurser online. Greit å ikke bli som denne fyren

code_quality.png

Ville også spurt et sted som er litt mer datainteressert enn KG..feks http://www.reddit.com/r/programming 

Hehe ja nei det var på ingen måte ment som skryt :) Jeg er idag en mental dverg hva angår programmering , teknologi og hardware. Poenget mitt var at jeg lærer raskt ting jeg interesserer meg for og jeg vil ikke starte helt fra scratch for jeg har jo en viss forståelse hvordan ting henger sammen.  

Jeg skal ikke se bortifra at jeg kanskje finner på noe bra konsepter i fremtiden , en app som alle vil ha men ikke enda vet de trenger før jeg finner det opp :fnise: Jeg har jo tidligere kommet med populære innovasjoner som f.eks forgjengeren til blink og nettby samt ddos. 

Hacking er jeg uansett ikke interessert i - jeg er for gammel til slikt. Det er hovedsakelig spill til mobiler eller apper jeg har i tankene.

Uansett tusen takk for saklig svar på det jeg lurte på og jeg skal absolutt sjekke ut Pluralsight og Codeacademy. Skal også følge rådet ditt , enten java eller python. Får sove på det å se hvilket av de to det blir :) Artig tegneserie forresten :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke kimse av å ha noe grunnkunnskap altså, selv om den er gammel, var ikke meningen å være slem :) Mye har endret seg men mange av grunnprinsippene er såklart like.

Om du har en Android-telefon er mitt inntrykk at det er nokså greit å komme igang med app-utvikling for Android. Mye lettere enn med iPhone. Du finner ressurser og starthjelp på http://developer.android.com/develop/index.html feks. Jeg har ikke vært borti det på noen år så mulig det har endret seg, men i 2010 var det iallfall greit å komme igang uten må måtte kjøpe noe (jeg kunne Java på det tidspunktet, snuste litt på apputvikling men kom aldri noen vei pga lite tid) Holder derfor en knapp på Java om det er apps du er gira på å starte med.

Det er fint at du har en ide om hva du vil lage, for det er lettere å lære om man har et prosjekt man vil få til! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...