WubWub Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 I det siste har jeg begynt å føle meg mentalt understimulert og jeg føler jeg ikke benytter meg av mine innebygde kapasiteter og ressurser. Det har en direkte korrelasjon med at jeg ikke har vært helt frisk mentalt de siste årene og som resultat har jeg hatt svekket fokus og konsentrasjon. Den siste perioden har jeg begynt på en bøtte medisiner som har løftet på sløret å hentet frem de gamle strukturene i hjernen. Til tross for at jeg nå nesten daglig jobber med historie, en jobb som innebærer jevnlig kontakt med nasjonalgalleriet, diverse museum og historikere så føler jeg ikke at det er nok mental føde. Jeg har alltid hatt en tilnærmet uendelig apetitt for kunnskap. Men kunnskapen bør ha en funksjon - noe jeg kan bruke den til - f.eks å skape noe. Jeg kan ikke skape noe som helst med historie kunnskap. Derfor har jeg har nå bestemt meg for å lære meg programmering på fritiden. I dagens verden er det uendelig med muligheter for en kreativ pioneer og innovativ skarp nerd med evne, tid og vilje til å utvikle nye produkter, medier og grensesnitt. Jeg er ikke helt grønn når det kommer til programmering så jeg vil ikke starte på scratch. For mange mange år siden tok jeg 3 års kurs på IT-Akademiet hvor jeg lærte meg mySQL, php, css, grafisk design, cisco nettverking og basic perl. Når studiene var over fikk jeg jobb i en IT bedrift som jobbet med IP routing , NT og Linux servere for webhosting og webdesign. I min tid der lærte jeg meg mye. Som f.eks at Cisco var slappe med sikkerhet. Det jeg observerte var at cisco routere som standard ble levert uten passord eller med passordet "cisco" rett fra fabrikken. Det jeg også fant ut når jeg ble opplært i å tette sikkerhetshull var at NT og Linux servere var relativt ubeskyttet med store hull man kan utnytte for de som ikke sikrer pcen/serveren. De hadde så mange sikkerhetshull at de lakk som en sil på den tiden. Med det pioneerte jeg 2 programmer på gutterommet for rundt 17-19 år som som skapte grunnlaget for dagens rootkits som er brukt av scriptkiddies. Sammen med en programmerer jeg traff på EFnet begynte vi jobbe med å programmere i perl en scanner som scannet ip ranges for cisco routere for så å lagre et dokument som gav oss ip addressene til alle cisco routerne som ble funnet. Neste ledd var å utvikle et program som prøvde logge seg inn på routerne med blankt passord eller passordet "cisco". Funnet vårt var mildt sagt sjokkerende.... 99% av alle cisco routerne vårt program fant hadde fabrikk instillinger, altså ikke noe passord! Så tenkte vi.... hmmm.. hva blir neste ledd? Jeg spurte han "Kan vi bruke disse routerne til å benytte oss av nettverkings protokollen ICMP til å sende packets?" (for de som husker IRC tiden hvor det ble brukt 28.8kbps og etterhvert ISDN så skulle det ikke mye for å bli disconnected når det ble chat flood så med det i bakhodet fikk jeg en fiks ide!). Han svarte noe ala "Godt spørsmål. La oss prøve.". Vi lagde så et tredjeprogram som benyttet seg av listen med ubeskyttede cisco routerne vårt andre program hadde funnet. For så å be alle routerne på lista sende icmp packets til en spesifikk IP (f.eks en nettside). Det neste som skjedde var at 5000 routere sendte icmp packets til en IP og det tok ikke mange sekundene før nettsiden datt ned. Det her har i senere tid blitt døpt DDoS. Vi kaldte det "packeting". Definisjonen på et stort nettverk av systemer koblet sammen og styrt fra 1 pc : botnet. Men vi følte oss ikke ferdig der så vi satt igang å lage et større program som inkorporerte både IP range scanneren, passord scanneren og programmet som gav beskjed til routerne om å sende packets. Vi samlet alt sammen i et og samme linux program som jeg døpte "tcplock" som fungerte som så : Type in IP range to scan : Type in IP to packet : Press a button to stop packet attack. Det her var med andre ord et av de første ddos programmene (og mildt sagt veldig grovt og enkelt kodet). Jeg og programmereren ble etterhvert kjent med en hacker gruppe på DALnet som vi slo oss sammen med. De fikk programmet vårt som de benyttet seg flittig av til å disconnecte brukere de ikke likte på IRC eller ta ned nettsider. Etterhvert kom de med noen innspill : Hvorfor lager vi ikke et program som tar skrittet enda lenger? Hva om vi lager et program som scanner Windows og Linux maskiner for sikkerhetshull (som på den tiden var veldig omfattende). Hva om vi kan automatisere hacke prosessen istedenfor å gjøre alt manuelt? Så da lagde vi et program til som scannet etter pcer med sikkerhetshull for så å cracke/hacke slik at vi fikk administrator status. Jeg begynte derimot å få bange anelser for alt dette kunne lett spores tilbake til de som brukte de 2 programmene fra sin egen pc fra sin egen IP addresse. Jeg visste det at jo oftere man gjorde dette jo kortere tid vil det ta før politi kommer å sparker ned dørene så jeg begynte lære meg om ip spoofing. På den tiden var det et program hackere brukte for å skjule ip'en sin som het WinGate men jeg fant ut at det ikke var trygt så jeg kom på en annen fiks ide. Hva om vi istedenfor å spoofe ip'en vår heller lagde et langt ledd av IP'er som vi gjemte oss bak? La oss si vårt hackeprogram fant 100 pcer med sikkerhetshull så skriver ut en liste med ipene på disse for så å lage et program som logger oss inn på 100 av disse pcenene en etter en en etter en fra hver av pcene slik at vi til slutt er gjemt bak 100 ip'er! For å spore oss opp så må jo da politi gå inn på alle disse 100 pcene før de kommer til hoved kjernen og da i sanntid mens det skjer, men ikke nok med det! Jeg lagde et script som gikk inn i pc loggen å slettet ip'en til den pcen i det forrige leddet hver gang en ny innlogging ble gjort og med det forsvant alle spor (trodde jeg). Vi slo da likesågreit alle programmene sammen i et stort program som både kunne scanne etter cisco routere å packete med, den kunne også søke etter pcer og servere med sikkerhetshull som vi kunne ta over og det tredje den gjorde var å lage et langt ledd av pcer vi gjemte oss bak for så å slette loggene i alle leddene bortsett fra det siste. Jeg kalte programmet "nethack". Etterhvert ble leddene bare større og større og vi var bokstavelig talt usårbare for oppdagelse trodde jeg. Denne typen program har blitt døpt "rootkit". Dessverre var det en ideologisk splitning i hacker gruppa. Jeg og programmeren fra EFnet ønsket bare ligge lavt i terrenget, lære om sikkerhetshull, nettverking og programmering. De andre ville ha ære og berømmelse og bruke programmene til å skape ødeleggelse. De started med noen som heter å "deface" nettsider. DVS f.eks om jeg hadde hacket KG sin server så kunne jeg forandret forsiden til kvinneguiden.no å lagt til en svær logo der hvor det stod "OWNED BY WUBWUB uNF uNF ~~~ ALL UR BASE IS BELONG TO US KEKEKE KTHX LAR". (hørt uttrykket kthx før? moderne versjonen er kthxbai. vel, det var jeg som gjorde det populært rundt år 1999-2000 på dalnet var det endel malaysere i kanalen KAMPUNG som pleide skrive HAI KTHX LAR når de hilset. Jeg og hacker gruppa mi kopierte deres slang for å parodisere malaysernes dårlige engelsk. på hver nettside hackergruppet min defacet la de alltid igjen beskjeden HAI KTHX LAR). Uansett tilbake til splittelsen. De andre i gruppa begynte ødelegge nettsider i hundretalls, etterhvert tusentalls. Flere store nettsider ble ødelagt. Jeg var ikke med på noe av det her og jeg likte det ikke for jeg visste det ville tiltrekke oppmerksomhet fra politiet. En dag i år 2000 tror jeg var det en idiot i gruppa som logget inn på DALnet med ipen til en NASA server han hadde hacket. Ipen hans var da logget inn som skrilla@*.nasa.gov ........... Det her gjorde han selvfølgelig for cred , briefing å skryte i hacker miljøet der. Du vet disse leddene jeg pratet om? De var ikke så usårbare som jeg trodde. Til tross for at han som hacket nasa.gov gjemte seg bak mange iper å slettet loggene i leddene så var ikke det nok. Han bler arrestert av FBI i 2001. Her er artikkelene : http://lubbockonline.com/stories/051101/upd_075-2343.shtml#.Voz5YhXhCUk I linken der står det på en måte også om programmet mitt : "Mathews said space agency officials learned of the breach last summer when its computers were found to be the source of signals that briefly overloaded and disabled computers at a private firm." Jeg og programmereren meldte oss ut av gruppa i protest mot at de andre oppførte seg hensynsløse og kriminelle, 1 var arrestert så var det 5 igjen. Det neste året som gikk ble 4 av disse arrestert for det største DDoS angrepet i historien som ødela irc nettverket DALnet fullstendig og de kom seg aldri til hektende igjen. Du kan lese om det og programmet mitt i denne artikkelen fra 2003 : http://www.internetnews.com/dev-news/article.php/1573551/Could Attack on DALnet Spell End for IRC.htm "The largest IRC network was severely disrupted in late 2002 and early 2003 by distributed denial of service attacks. The network was crushed by attacks and as a result, about 60% of DALnet's population moved to other IRC networks. The network has arguably suffered a general decline in user base across the board. It is no longer considered by most in the IRC community to be on the leading edge. For at least a month, distributed denial of service , or DDOS, attacks have been crippling DALnet, one of the world's largest Internet Relay Chat networks, bringing it to its knees and raising the possibility that many hosting providers may refuse to host IRC servers at all. "DALnet is presently suffering extensive and prolonged Distributed Denial of Service attacks against our IRC servers, Web server, mail servers and DNS systems," DALnet said on its Web site. "These attacks are causing great inconvenience and financial loss to many of the organizations that host our services, as such some of them have suspended or discontinued their support of DALnet." The attacks come in the form of 'botnets,' whole networks of malicious bots , created by Trojans , which flood DALnet's network with packets. According to Curve, those packets are coming in at a rate of Gbps . "It's no secret that DALnet has suffered massive attacks recently, far greater than anything we've seen before," she said. "We've been ravaged by DDOS attacks in the Gbps range, attacks which are not just crippling our IRC servers, but causing disruption to the providers who host those servers." Det var 4 som ble arrestert for dette angrepet. Han femte ble senere arrestert for å ha stjålet visa kort koder fra servere til bedrifter. Nå må jeg bare legge til at jeg ikke var involvert i hackingen av NASA ,angrepet på DALnet ,tyveri av visa kort eller defacing av nettsider. Alt jeg personlig gjorde var å lære meg opp om programmering og sikkerhetshull. Men det varmer jo lest når folk skriver ting som dette om gruppa jeg var med i. Fra 2003 : "They are people educated enough to break into multiple computer systems and organize a massive attack against major Internet service providers. They are experts in computer security and networking. They call themselves hackers. I respect every skill I haven't mastered. Not discussing moral aspects of DoSing (or writing viruses, cracking software, etc.) I claim that those people are much more proficient than most of us (including me) in specific knowledge areas. They are not kids." Uansett så var jeg imot å bruke programmene til å påføre bedrifter og privatmennesker økonomisk skade så det var derfor jeg meldte meg ut. Jeg var aldri en aktiv del i noe av de de andre ble arrestert for. Alt jeg var interessert i var å lære så mye som mulig. Min første pc var en Tandberg 80286, min andre pc var en compaq 80486, med den fulgte det med et 14.4kbps modem som jeg brukte til å surfe på hacker BBS'er (bulletin board system som man kan koble til med et terminal program). Som ung ble jeg nok inspirert av phreaking, Hackers Manifesto og filmen Hackers. Jeg prøvde også skape min egen historie. I hacker miljøet ble jeg jo veldig kjent med mitt alias. Jeg skal ikke røpe mitt eget hacker alias men de andre i gruppa het Pr0xy, skrilla, mafi0sa, blazin, Sorceror (programmerings magiker), c0rdless, syntax. Det første programmet mitt het "tcplock" og det ferdige "produktet" het "nethack". Programmet ble ikke delt utenfor gruppen men det var andre som begynte lagde sine egne og etterhvert mye bedre varianter. Idag kan man f.eks logge inn på en hacker nettside å kjøpe et av disse programmene som er så funksjonelle et selv et barn på 4 år kan bruke de. Uansett så fikk jeg dårlige nerver pga alle arrestasjonene så jeg mistet interessen for pcer. Sluttet så i IT bedriften jeg hadde jobbet i. Har ikke drevet så mye med pcer siden den gang (annet enn til spill og debatt) men nå vil jeg lære meg et nytt programmeringsspråk slik at jeg kan lage apper eller spill i et fremdeles utappet market med nærmest uendelige muligheter for suksess. Nå som jeg er friskere igjen kjenner jeg at jeg også at jeg brenner etter å bruke potensialet mitt. Må jeg også legge til at jeg også var på å utvikle en av forgjengerne til Blink og Nettby. Nå skal jeg ikke si hvilken nettside det er for da avslører jeg meg selv. Uansett her kommer det jeg egentlig lurer på. Hvilke programmeringsspråk er det mest hensiktsmessig å lære seg idag i forhold til muligheter i fremtiden? Alle har jo sine fordeler og ulemper. F.eks : Ruby - Enkelt, lett å lære. Men hovedsakelig sett på som et program for web utvikling. Swift - Erstatning for Ojective C som er Apples programmeringsspråk. Hovedsakelig for ios, ipads, mac, ihpones. Python - Nummer 1 mest lærte programmeringsspråk hos alle topp universiteter (MIT, Stanford osv). Bra alternativ til php men det har også blitt et bedre alternativ. Mange sosiale medier er bygd av Python, som f.eks instagram, Google, Gmail, Youtube. Java - Programmeringsspråk egnet for Android utvikling. Javascript - Sies at det er det viktigste språket for web utvikling og det meste av programmering i IT verden idag er jo web basert. Javascript holder nå også på å lanseres som en full server side teknologi og ikke bare et browser basert språk. Andre programmeringsspråk som C, C++, C#, Perl, PHP, SQL og C Objective er uaktuelle. Må være noen for lista over. Så det er sagt så blir dette bare en hobby fremover. Jeg skal ikke ta noen ekte kurs, alt blir selvlært. Etterhvert når jeg begynner utvikle program eller spill så får jeg se hva som skjer. Målet er ihvertfall å lære meg så mye som mulig om 1 programmeringsspråk frem til sommeren - så begynne utvikle ting og tang. Da får jeg noe annet å sysle med enn å kaste bort tid på lite mentalt fruktbare debatter på KG. 1
Knekt1 Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Mentalt understimulert, sier du? Du kan jo begynne med å lære deg hvordan du unngår feilaktig særskriving av sammensatte ord, bruh. Dine mange feil aktige delinger av sammen satte ord gir meg hud eksem. 4
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2016 Et øyeblikk siden, Knekt1 skrev: Mentalt understimulert, sier du? Du kan jo begynne med å lære deg hvordan du unngår feilaktig særskriving av sammensatte ord, bruh. Dine mange feil aktige delinger av sammen satte ord gir meg hud eksem. Nei det interesserer meg ikke. Jeg liker data, historie, vitenskap. Ikke norsk. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Så du oppfant rootkits, ddosing og var den som gjorde kthx populært? Den tar jeg med en stor klype salt. Anonymkode: a23e1...e37 5
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du oppfant rootkits, ddosing og var den som gjorde kthx populært? Den tar jeg med en stor klype salt. Anonymkode: a23e1...e37 Ikke oppfant. Det kan godt hende noen lagde noen lignende programmer før meg men det visste jeg ihvertfall ingenting om så jeg ble ikke inspirert av noen som helst. Det som drev meg var det jeg lærte på jobben jeg hadde. Og ja jeg gjorde kthx populært. Jeg var på den tiden SoP (super operator) i malaysiske kanalen #Kampung på DALnet som hadde en stabil brukermasse på 500-800 brukeren. Hver PM started med HAI KTHX LAR. Så jeg begynte også bruke det så tok andre etter. Så ble den setningen utbredt i hacker miljøet (og mange nettsider ble defacet å la igjen den setningen). Idag er det hovedsakelig gaming miljøet som har tatt eierskap over det men Endret 6. januar 2016 av WubWub
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du oppfant rootkits, ddosing og var den som gjorde kthx populært? Den tar jeg med en stor klype salt. Anonymkode: a23e1...e37 Uansett. Om du scroller ned til blazin sine bidrag i debatten her ser du han innrømmer han ddoset dalnet istykker å hacket services : https://groups.google.com/forum/#!topic/alt.irc.dalnet/gWX1nbyikio Han var endel av gruppa jeg hang med. Som en i debatten der sier og hadde helt rett med (blazin ble senere arrestert i israel) : " I'm sure dalnet thanks you for exposing this human fault before it grew into something worse. Now grow up and get a life before the black helicopters start circling your house and the FBI places your daddy under arrest for the crimes you committed. Luckily the internet is not like a remote house in the woods, where if you broke in, the owner would handle the problem with a 12 gauge shotgun and a 6 foot deep hole. TheRock Founder, IRC-Chat"
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Et øyeblikk siden, WubWub skrev: Uansett. Om du scroller ned til blazin sine bidrag i debatten her ser du han innrømmer han ddoset dalnet istykker å hacket services : https://groups.google.com/forum/#!topic/alt.irc.dalnet/gWX1nbyikio Han var endel av gruppa jeg hang med. Som en i debatten der sier og hadde helt rett med (blazin ble senere arrestert i israel) : " I'm sure dalnet thanks you for exposing this human fault before it grew into something worse. Now grow up and get a life before the black helicopters start circling your house and the FBI places your daddy under arrest for the crimes you committed. Luckily the internet is not like a remote house in the woods, where if you broke in, the owner would handle the problem with a 12 gauge shotgun and a 6 foot deep hole. TheRock Founder, IRC-Chat" Anonymkode: 5c0e4...8e5 4
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 5c0e4...8e5 Du leste ikke engang linken før du postet den dritten din. Ignoramus
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2016 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du oppfant rootkits, ddosing og var den som gjorde kthx populært? Den tar jeg med en stor klype salt. Anonymkode: a23e1...e37 Her er at av de andre programmene som ble lagd av samme gruppa som jeg var i. : TCP SYN Denial of Service Exploit (bang.c) Archived security papers and articles in various languages. /* * BANG.C Coded by Sorcerer of DALnet * * FUCKZ to: etech, blazin, udp, hybrid and kdl * PROPZ : skrilla, thanks for all your help with JUNO-Z and especially this code * -------------------------------- * REDIRECTION DOS FINALLY DISTRIBUTED !!!!!! * * This is POC and demonstrates a new method of DoS. The idea * behind it is that the attacker generates connection requests * to a list of hosts which have a TCP service running such as * http (80), telnet (23) etc. from the ip of the victim host. * This will result all of the hosts that the victim *requested* * connections to send back packets (usually SYN-ACK's) 2-3 of * them (amplification comes here!) causing load to the victim * by cauzing the victim to send RST packets since it never actually * requested any such connection. This attack is dangerous since * its almost impossible to filter!! * * hosts file should be in the format of 1 ip:port per line * i.e. 194.66.25.97:80 * 130.88.172.194:23 * 65.161.42.42:6667 * NOTE: target should only be ip, and all the hosts on the list should * also be ips thats for speed issues. * */ Endret 6. januar 2016 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #10 Skrevet 6. januar 2016 (endret) 4 timer siden, WubWub skrev: Jeg tror du overdriver din egen rolle veldig i HI, og at mange hadde gjort de samme tingene før dere. Anonymkode: a23e1...e37 Innlegget er ryddet for et slettet innlegg. - Pavilion,mod Endret 6. januar 2016 av Pavilion 2
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du overdriver din egen rolle veldig i HI, og at mange hadde gjort de samme tingene før dere. Anonymkode: a23e1...e37 Overdriver? Jeg sa jeg ikke var med på noe av hackingen eller angrepene. Jeg satt bare å programmerte. Jeg må uansett be moderator fjerne siteringen din ettersom de mest sannsynlig ikke vil ha den linken der.
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du overdriver din egen rolle veldig i HI, og at mange hadde gjort de samme tingene før dere. Anonymkode: a23e1...e37 Det var et program som kom etter mitt som ble veldig populært rundt år 2000 som het juno.c Men om mitt var det helt første programmet vet jeg ikke, men det var ihvertfall det som skapte etterfølgere siden gruppa jeg var i ble kjent for ddos etter at jeg meldte meg ut. "juno.c is a tcp syn flooder with extremely fast packet creation routines and the ability to emulate Linux or Windows"
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. januar 2016 #13 Skrevet 6. januar 2016 Jeg er glad du er på bedringens vei, leit å høre at du har slitt! Okey sp jeg kan ikke en dritt om hacking og alt det der, selvom jeg syns det virker utrolig spennende, så jeg skjønte ikke hundre prosent av alt du skrev, men virker interssant. Noe virka litt for utrolig til å være sant, men men. Nå som du er bedre syns jeg du burde bruke tida di fornuftig! Begynn med data og alt av IT igjen hvis du liker det (bare hold deg innenfor en grense og ikke hack privatpersoner så det får farlige konsekvenser)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #15 Skrevet 6. januar 2016 Og det er ikke cisco som har store sikkerhetshull, det er bare de idiotene av noen bedrifter som ikke skjønner det at de må lage en skikkelig config... Anonymkode: 8c695...baa
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #16 Skrevet 6. januar 2016 (endret) 15 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Jeg er glad du er på bedringens vei, leit å høre at du har slitt! Okey sp jeg kan ikke en dritt om hacking og alt det der, selvom jeg syns det virker utrolig spennende, så jeg skjønte ikke hundre prosent av alt du skrev, men virker interssant. Noe virka litt for utrolig til å være sant, men men. Nå som du er bedre syns jeg du burde bruke tida di fornuftig! Begynn med data og alt av IT igjen hvis du liker det (bare hold deg innenfor en grense og ikke hack privatpersoner så det får farlige konsekvenser) Tusen takk for det. Hyggelig sagt Jeg skal selvfølgelig ikke hacke noe til tross for at jeg fremdeles kan gamle kunster og jeg kan hacke alle Windows 10 pcer jeg har tilgang til enten fysisk eller om jeg har IP addressen på 4-5 minutter uten admin passord. Så jeg råder mange til å vente med å oppgradere til Windows 10 siden det er mange store sikkerhetshull. Jeg kan lære deg/dere hva du kan gjøre om du glemmer passordet til windows kontoen din og du ikke kommer deg inn igjen. Det er heller ikke ulovlig! Men dette kommer til å bli patchet. Sett inn windows 10 cd/dvd eller en minnepenn med win 10 så går du i bios å booter opp fra det mediet du har valgt. Når det starter opp får du spørsmål om installasjonen men du skal ikke installere eller trykke noe der. Hold inne SHIFT + F10 så får du opp en command prompt (cmd.exe). I den skriver du : move c:\windows\system32\utilman.exe c:\windows\system32\utilman.exe.bak copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\utilman exe Fjern så minnepennen eller windows 10 cd'en å skriv : wpeutil reboot Når du kommer inn i windows login screenen igjen så har du nå fått en forandring på brukergrensesnittet. Om du klikker på Utility Manager nå så vil du få opp en command prompt istedenfor den ekte utility managered haha! Så nå kan du opprette en ny admin konto fra cmd.exe ved å skrive : net user "brukernavn" /add net localgroup administrators "brukernavn" /add Du kan nå logge inn i Windows 10 med den nye administrator kontoen. Der kan du resette/bytte passordet til admin kontoen du hadde tidligere. Voila! Med dette i bakhodet så bør man ikke føle seg trygg når man bruker Windows 10 uansett hvor bra passordet ditt er for alle kan slippe inn å ta over uansett om det er fysisk eller online. Endret 6. januar 2016 av WubWub 1
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #17 Skrevet 6. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det er ikke cisco som har store sikkerhetshull, det er bare de idiotene av noen bedrifter som ikke skjønner det at de må lage en skikkelig config... Anonymkode: 8c695...baa Sjokkerende mange bedrifter som ikke sikrer nettverket sitt der de lar det dure å gå med fabrikk innstillinger... Det er dårskap av rang! Blir det samme som å la bilnøkkelen stå igjen i bilen mens du er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #18 Skrevet 6. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du oppfant rootkits, ddosing og var den som gjorde kthx populært? Den tar jeg med en stor klype salt. Anonymkode: a23e1...e37 Om man ser på historien til uttrykket "kthx" ser man at det oppstod på IRC rundt 2000-2001 tallet for så senere spre seg over til "l33t speak" miljøet så hvorfor er det så utenkelig at det var et menneske som begynte bruke det i hacker miljøet og andre tok etter? Det er jo slik slang uttrykk skapes. Her er litt av historien til uttrykket : http://nb.urbandictionary.com/define.php?term=kthx Anonymkode: 5c715...7da
WubWub Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #19 Skrevet 6. januar 2016 (endret) Uansett! Tilbake til temaet. Hvilket av disse programmene er det mest fremtid i (muligheter) for en kreativ sjel : Python, Java, Javascript, Swift, Ruby. Endret 6. januar 2016 av WubWub
Safiye Skrevet 6. januar 2016 #20 Skrevet 6. januar 2016 Tråden er ryddet for skadelig link. - Pavilion, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå