AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Jeg driver å slutter med Pepsi max, men jeg har så vilt vondt i hodet! Hvor lenge kommer dette til å vare? Jeg leste på nett at det varte i noen døgn, men det har allerede gått 3 dager. Hvor lang tid tok det for deg før du klarte å slutte? Hvordan gjorde du det? Anonymkode: 71b82...aee
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 2 minutter siden, icom skrev: drikke kaffe..? : ) Men jeg vil jo slutte med koffein også Så da er det jo ikke vits å drikke kaffe. Anonymkode: 71b82...aee
icom Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Tror jeg ville gitt det noen dager til. Husk å drikke rikelig med vann for kan være du er dehydret. Man må på avvenning for koffein. Du burde egentlig ha trappet ned og ikke bråsluttet om du skulle hatt en mykere overgang.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 Et øyeblikk siden, icom skrev: Tror jeg ville gitt det noen dager til. Husk å drikke rikelig med vann for kan være du er dehydret. Man må på avvenning for koffein. Du burde egentlig ha trappet ned og ikke bråsluttet om du skulle hatt en mykere overgang. Ja, det skal jeg huske til neste gang (som ikke skal skje). Jeg tror det er noe med at jeg er dehydrert, men det fatter jeg ikke. Jeg er tørst hele tiden, drikker mye, og urinerer så vidt. Men samtidig så drikker jeg mye mer væske enn jeg gjorde før jeg slutta. Hvorfor er det slik? Anonymkode: 71b82...aee
Gjest chisandra Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 En ukes tid vil du nok ha mer eller mindre hodepine. Mindre mot slutten.
Majott Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Jeg sluttet med kaffe for ca 2 år siden. Ikke fordi jeg egentlig hadde et mål om det, men kaffe smakte ikke lenger godt. Hodepine i ca en uke, deretter var det fint. Nå drikker jeg kaffe av og til, men det fører til søvnløshet om jeg drikker det på tidlig kveld.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Begynte å drikke kaffe når jeg var 14. nå er jeg 24. Kjente det hadde skikkelig oppkvikkende effekt. jeg kunne døgne og likevel klare å konsentrere meg på skolen. Etter hvert hadde det ikke samme virkning. Så kom en periode da jeg var trøtt for ingenting. Ble fort sliten. Har i perioder drukket bare 2 kopper om dagen, og kjenner at det er bedre for kroppen enn 5 for å si det sånn. Da blir det kallsvetting og skjelving får også vondt i hodet om jeg lar være å drikke en hel dag. Men ved å trappe gradvis ned burde det gå greit. Når jeg har hørt og lest om folk som slutter med snus, blir det fryktelig sure. Det har ikke jeg blitt når jeg har sluttet. men derimot ekstremt sur om jeg ikke har fått kaffen min. Anonymkode: 4ba9d...2d4
Riskrem Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 Jeg har sluttet og hadde vondt i hodet i ca en uke da jeg sluttet i sommer. Du må ikke gi deg, hodepinen går over! Ta paracet hvis det blir for ille.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 Jeg har hatt "hvite måneder" der jeg f.eks har kuttet ut alkohol, koffein, sukker, og så har jeg erfaring med å slutteå røyke. Alkohol og koffein var definitivt lettest å være uten. Anonymkode: e88ef...9ec
Gjest Marillia Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 Gradvis nedtrapping er best for å unngå hodepine og abstinenser!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #12 Skrevet 7. april 2017 Hvor ille er hodepinen? Jeg er bare på første dagen uten koffein, men har fryktelig vondt og paracet hjelper ikke. Kommer det til å være like ille i morgen? Bra jeg har fri for jeg har ikke nubbesjans til å fungere normalt med denne hodepinen. Anonymkode: a7cbb...85d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ille er hodepinen? Jeg er bare på første dagen uten koffein, men har fryktelig vondt og paracet hjelper ikke. Kommer det til å være like ille i morgen? Bra jeg har fri for jeg har ikke nubbesjans til å fungere normalt med denne hodepinen. Anonymkode: a7cbb...85d Som andre har sagt: Ikke slutt brått, trapp ned i stedet. Nedtrapping kan gjøres ganske enkelt og uten ubehag, men å bråslutte er både unødvendig og veldig ubehagelig. Smertestillende har aldri hjulpet meg når koffeinavhengigheten har gitt hodepine heller, det eneste som hjalp var koffein. For min del var det kaffe: Jeg trappet ned ved å ta en kopp på morgenen som tidligere, men bare en kopp, og jeg droppet alle kaffekoppene jeg før drakk mellom frokost og lunsj. Ved lunsjtider tok jeg en kopp til. Dette var nok koffein til å holde hodepinen borte, men lite nok til at avhengigheten forsvant og snart var ikke lenger hele dagen ødelagt om jeg ikke fikk kaffe i det hele tatt. Anonymkode: ee6bf...8ac
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #14 Skrevet 8. april 2017 Takk for svar. Jeg pleide å drikke to kopper kaffe til frokost, trappet forrige uke ned til en kopp kaffe og en kopp te, og etterhvert to kopper te, i går ingenting. Anonymkode: a7cbb...85d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå