AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Jeg har nå gått på p-piller i 4 år, og har fort gjort for å gå i surr, spesielt i de periodene jeg ikke er seksuelt aktiv. Jeg har sterkt vurdert å sette inn P-stav, men har hørt så mye delte meninger om det. I og med at jeg har gått på p-piller så lenge og er vandt med hormonene er det kanskje mindre sannsynlighet for at jeg skulle få bivirkninger som kraftige blødninger i lang tid? Er det noen som har erfaringer med slik prevensjon? Anonymkode: ef30e...032
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Jeg gikk på p-piller i ti år før jeg satt i stav. Det var deilig i ca 14måneder, uten mens, uten bekymringer. så kom blødninger som varte 2-3 uker. Så kunne det gå lenge til neste mens, og jeg var bekymret tok test på test men var ikke gravid, så kom det flere uker med blødninger. Slik holdt det på i ett år. Det siste året nå har jeg så og si blødd konstant. Det blir bra å bytte prevensjon. Min gynekolog anbefaler ikke p-stav. Anonymkode: fce2e...4b4 1
Ulven Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min gynekolog anbefaler ikke p-stav. Anonymkode: fce2e...4b4 Mens min gjør det. Jeg er på min fjerde stav nå og elsker dette prevensjonsmiddelet. Sikkert og trygt og minsker i tillegg problemet med endometriose. Be om å få prøve Cerazette først. Fungerer du greit på dette, går det gjerne også bra med p-stav. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Jeg gikk på cerazette i mange år før jeg satt inn p-stav. Fikk mange flere plager av p-staven. Blant annet kraftige blødninger i flere uker og en del kviser. Utover det var det godt å slippe å tenke på p-pillene og jeg tror det kan være verdt å prøve det dersom man stresser mye med pillene og mulig graviditet. Jeg tok den ut etter et år. Min gynekolog sa at noen fikk mye bivirkninger, andre ikke. Anonymkode: 82353...e69
Olive_North Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, Ulven skrev: og minsker i tillegg problemet med endometriose Dette har jeg aldri hørt om hvordan virker dette?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 Fikk pstav for ca 4-5 mnd siden etter 3-4 år på cerazette. Hadde ca 2ukers blødningeperioder ca hver andre mnd med cerazette og flere pmsaktige symptomer. Hittil med pstav såvidt et par bittesmå spotblødninger og nesten ikke ømme pupper (mye trøbbel m det før) eller andre pmsting - så jeg er veldig fornøyd så langt men er tydeligvis individuelt så du må bare prøve...den kan jo tas ut igjen om du får mye plager... Anonymkode: 47a08...e37
Ulven Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 12 timer siden, Olive_North skrev: Dette har jeg aldri hørt om hvordan virker dette? Siden jeg ikke har menstruasjoner lenger og slimhinnen er krympet til nesten ingenting, har jeg ikke lenger plager fra endometriosen. http://tidsskriftet.no/article/605959/
Fame Skrevet 6. januar 2016 #8 Skrevet 6. januar 2016 Jeg brukte det for noen år siden. Her gikk det i ekstreme humørsvingninger som gikk utover forholdet, samt evigvarende mens, så personlig kan jeg ikke anbefale det. Men alle reagerer selvsagt forskjellig.
Gjest Bond Skrevet 6. januar 2016 #9 Skrevet 6. januar 2016 Tråden ryddet for tulleinnlegg Bond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #10 Skrevet 6. januar 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå gått på p-piller i 4 år, og har fort gjort for å gå i surr, spesielt i de periodene jeg ikke er seksuelt aktiv. Jeg har sterkt vurdert å sette inn P-stav, men har hørt så mye delte meninger om det. I og med at jeg har gått på p-piller så lenge og er vandt med hormonene er det kanskje mindre sannsynlighet for at jeg skulle få bivirkninger som kraftige blødninger i lang tid? Er det noen som har erfaringer med slik prevensjon? Anonymkode: ef30e...032 Hei, jeg har p-stav i armen akkurat nå og er veldig fornøgd, mye bedre enn p-piller! Mange sa det var vondt å ta den inn men det synest ikke jeg. Etter at jeg satte den inn har jeg ikke lenger blødninger, og jeg er sikret at jeg ikke blir gravid de neste tre årene! Så jeg anbefaler p-staven på det høgste! Mvh, anonym. Anonymkode: 5da3d...bbc
Olive_North Skrevet 6. januar 2016 #11 Skrevet 6. januar 2016 5 timer siden, Ulven skrev: Siden jeg ikke har menstruasjoner lenger og slimhinnen er krympet til nesten ingenting, har jeg ikke lenger plager fra endometriosen. http://tidsskriftet.no/article/605959/ Jeg har hatt flere plager og sterkere smerter fra endometriosen når jeg gikk på p-stav. De to årene jeg gikk på p-stav er de årene jeg slet mest med smerter. Og jeg konkluderte med at det var p-satvens feil. men jeg har slitt med alt mulig på p-stav, så det kan hende det ikke fungerte for min kropp. Konstant ømme pupper, humørsvigninger, migrene og blødninger i et strakande kjør.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #12 Skrevet 6. januar 2016 Har hatt p-stav. Gjorde ikke særlig vondt å sette den inn, hadde ikke vektøkning og egentlig lite bivirkninger annet enn at jeg blødde masse. Gikk med den i 1,5 år før jeg tok den ut. De siste mndene blødde jeg i ett,fikk jernmangel til slutt. Hadde det ikke vært for blødningene hadde den vært perfekt for min del.. Anonymkode: a7887...eab
Cleopatra. Skrevet 6. januar 2016 #13 Skrevet 6. januar 2016 Masse uregelmessige blødninger, før det var pause noen måneder og så begynte igjen. Da varte ofte blødningene i 3-4 uker. Virket altfor ustabilt på kroppen min, så byttet
Mb26 Skrevet 7. januar 2016 #14 Skrevet 7. januar 2016 Satt inn p-stav i 2012, og var superfornøyd i nesten 2 år, men så kom blødningene (hormonforstyrrelser). Hadde konstant små blødninger i nesten et halvt år, og da tok jeg den ut. Ble også et tydelig arr der hvor staven hadde vært fordi legen min la snittet for langt unna staven, så hun måtte snitte på nytt. 5 sting :-/ men for en vimse som meg som ALLTID glemmer p piller, er p-stav noe jeg vurderer igjen. Fornøyd :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå