Gå til innhold

Sine egne barn tilstede i bryllupet?

Ville du hatt dine egne barn tilstede under bryllupet?  

1. 1. Ville du hatt dine egne barn tilstede under bryllupet?

• Ja, uansett alder
      24
    • Nei, uansett alder. Dette er en voksenfest.
      3
    • Ja, dersom de er store nok til å klare seg selv
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd, lurer jeg på hvordan holdninger folk har til å ha sine egne barn tilstede i sitt eget bryllup?

For oss var det helt naturlig å skaffe barnevakt til jenta vår (16 mnd), men jeg tror kanskje holdningen ville vært en annen om hun var eldre (tenåring) og kunne ta vare på seg selv. Uansett ville vi nok hatt bryllupsnatten for oss selv :wink:

Vi har lagt opp til voksenfest i vårt bryllup. Syntes ingen barn passer inn i festen (alkohol, mange taler osv.).

Vi vil være kjærester denne ene dagen, og ikke mamma og pappa. Deilig å rette fokuset mot hverandre på en slik dag syntes vi.

Men om vi skulle hatt barn tilstede, hadde vi nok lagt opp alt på en helt annen måte.

Hva mener du?

Har svart "Nei, uansett alder", men vanskelig å si i.o.m. at jeg ikke har eldre barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har svart ja uansett alder i mangel på bedre alternativ. Jeg syns at brudeparets barn skal få være med så langt det lar seg gjøre, men klart at unger under året ikke har noe særlig å gjøre egentlig hverken i kirken eller på festen, selvom jeg ikke ser noe galt i å ha de med. Men jeg syns unger som er store nok til å være litt oppe, fra fireårsalderen ihvertfall skal være med på full pakke. Mine var sju og elleve, og jeg kunne aldri giftet meg uten å ha disse to viktige personene sammen med meg.

Vi hadde stor fest med masse folk, og noen ble i særdeles godt humør, et par til og med så fulle at de ble sendt hjem tidlig. Jeg tror ikke barn tar skade av å se en full mann eller to, så lenge det ikke er mor, far, besteforeldre eller yndlingstanten som raver rundt. Og hvor vakkert er det med en overstadig beruset brud.....

Skrevet

Jeg svarer absolutt ja til å ha barna med.Men etter baren er åpnet om kvelden,er det på tide for barna å si farvel.Vi hadde våre to på 10 og 4 tilstede til klokken var ca 23.

De storkoste seg!

Storejenta på 10 har til og med skrevet i skoledagboka:"Sommerens største begivenhet:mammas bryllup"

:-)

Men er også enig om at barn og alkohol I MENGDER ikke hører sammen,men om man tar en konjakk eller baileys til kaffen så tar ikke barn skade av det,ikke våre barn iallfall.

Skrevet

Vårt barn var 15 mnd da vi giftet oss. Han var ikke tilstede under vielsen og mottagelsen (hadde formiddagbryllup), men var selvskreven og tydelig tilstedeværende under kaffen.

På vennesfesten var han ikke med.

Det var både riktig og viktig for oss å ha ham med på vår store dag. Samtidig tror jeg det hadde vært masete både for ham, oss og våre gjester om han skulle vært med på alt. Vår løsning fungerte dermed utmerket for oss.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ville hatt barna mine med uansett alder, for vårt bryllup er jo noe som angår dem også. Men hadde de vært små ( 1-3-4 år gamle) ville jeg nok skaffet barnevakt til dem, som passet på dem under middagen, og som tok dem med hjem om de ble trøtte.

Men siden mine er 17, 12 og 10 på dagen, så får de være der så lenge de orker.

Skrevet

Hadde vært i 3-4 bryllup i Norge og England før fylte 10. Så for meg er det naturlig å ha barn i bryllupet, spesielt barna som er brudeparets. I hvertfall noen timer. I vårt bryllup kommer vi til å ha et eget video-rom for alle små fettere og kusiner, så de kan gå ut dit hvis de vil. TIlsammen er de store nok til å klare seg selv, så det går nok bra. :)

Catzy

Skrevet

Jeg svarte ja, men det er med forbehold. Våre barn skal få dele store deler av dagen med oss, men når kvelden kommer (ca 20.00) er det natta. Kanskje enda tidligere også, det får vi se litt an. :)

Skrevet

Vår datter på 2 var med under vielsen, mens mannens datter på 7 var med til rundt kl 23. Da begynte hun å bli trøtt, og var ganske så fornøyd.

Vi hadde på forhånd ikke bestemt noe klokkeslett for når festen var over for hennes del, men tok dette heller på skjønn. Funket veldig fint for oss :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Sønnen min som vil være ca 2,5 år da får være med på vielsen og middagen.

Etter det vil han være sammen med de andre barna + en barnevakt... skal ikke ha barn med på festen. for det setter vi aldersgrense..

Vil ikke ha søskenbarn og yngre søsken omgitt av alkohol, uansett hvor mye/lite det blir.

Skrevet

Vesla på 2 var med i bryllupet vårt helt til ho ble trøtt. Da var klokka 9 og middagen var ferdig. Vi hadde ikke barnevakt under middagen, istedet satt ho mellom mormor og bestefar. Da ho ble lei fikk ei pakke med leiker. Så var ho opptatt først med utpakningen, så med leikene. Når ho ville ut fulgte noen litt eldre søskenbarn med ut.

For oss ville det vært unaturlig om ho ikke var der, men det er oss :wink:

Skrevet

Jentungen min på 10 år og onkel ungene til samboer skal være til middag.Når bryllupsfesten begynner kl 20.00 så reiser de hjem.

De to minste som da er 1 år og 2,5 år skal kun være med i kirka og skal deretter til barnevakt.

Skrevet

I vår familie er det mange små barn. i alt 15 under 15. Det blir jo helt feil om ingen av disse skal få være med. Så vi kommer til å ha noen voksne ungdommer til å passe på de hele dagen, og lage i stand et lekerom med noen madrasser og småsenger, tv, videospill og leker. Der kan de få opp holde seg så mye de vil. Men når kvelden kommer så er det nok sengen for de tenker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...