AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Hei! Når det går lang tid mellom jeg har samleie, har jeg lett for å pådra meg urinveisinfeksjon. Er det flere som opplever dette? Eller som gode råd for hvordan unngå dette. Setter pris på alle tips! Anonymkode: 7b696...d54
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Sørg for at dere begge er rene, og tiss så fort du kan etter at dere er ferdige. (Selv om det kan føles litt usexy å springe på do med det samme.) Eventuelt: Ikke la det gå så lang tid mellom hvert samleie!
peppermyntete Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Det lady mondegreen sa! Begge bør ha rene underliv og hender og du må tisse så fort sexen er over og helst før dere skal ligge og kose.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Dette har sjelden noe med renslighet å gjøre. Og det hjelper dessverre lite på denne lidelsen selv å være veldig renslig ) noe de fleste er) Dette er bakterier som normalt skal være der, men som kommer inn i urinrøret der de ikke skal være og som gir det UV. Drikk mye, gå rett på toalettet etter samleie, og det er en fordel om du har litt å tisse for å skylle ut. Tranebær er veldig bra, prøv en juice du får kjøpt på helsekosten. Det finnes også tabletter. Drikk appelsin juice, det gjelder å holde et så surt miljø som mulig. Gå ofte på toalettet. Kamille te, og kjerringrokk te er gode som forebygging. Naturell Yoghurt i skjeden etter samleie er det noen som har nytte av. Men for noen så hjelper absolutt ingen ting uansett hva de gjør og prøver, da må medisiner til, og jeg vet at enkelte må ta en penicillin tablett ved hvert samleie for å holde UV unna. Ikke alle leger er glad i det, men er alternativet mange og lange kurer som kronikerne ofte må ha, så er det mye bedre med 2 tabletter i uken ( de fleste har i gjennomsnitt sex 2 ganger i uken) enn to kurer i mnd. Anonymkode: 66c14...b15
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Du kan forebygge ved å drikke sure ting som feks tranebærjuice eller appelsinjuice, og generelt drikke endel væske. Tranebærtabletter fungerer også. Anonymkode: 3af54...f3d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 Ja jeg får det også nesten hver gang jeg har sex og har funnet meg ny partner. For det går ofte lang tid i mellom partnerne mine. Jeg måååå sørge for å tisse rett etter sexen uansett hvor kleint det føles å gå når jeg egentlig vil ligge å kose, og ikke tørke meg hardt for da kan man dytte bakterier lenger inn. Så drikker jeg alltid mye vann dagen etter. Det hindrer uvi å komme like hyppig. Men i.noen år var det så ofte at jeg hadde kronisk resept på antibiotika, trengte ikke legesjekk hver gang kunne bare hente på apoteket siden problemet var så tilbakevennende. Anonymkode: b3ca2...6e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå