illywhack Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Vi skal gifte oss (om en god stund), men skal velge ut ringer sammen Vi har lyst på et par ganske spesielle ringer, som vi må bestille over nett (dette er de ringene vi føler er riktige, og er ikke tradisjonelle gifteringer). Men jeg er så usikker på dette med størrelse. Ringene vi kjøper kan ikke refunderes, så de må passe med en gang (De er laget spesielt til oss) Fikk målt ringstørrelse hos en gullsmed, som ga uttrykk for at de absolutt ikke ville si noe om en annen ring kom til å passe hvis jeg ikke kjøpte den der.. Så mitt spørsmål er da: hvor mye varierer ringer i størrelse? Jeg fant den størrelsen som passer best, den over var for stor, den under var litt trang. Er det stor sannsynlighet for at ringene ikke passer? (Selvfølgelig er det en større sjanse for at den ikke passer helt perfekt, men inntrykket fra gullsmeden var at vi aldri i livet kom til å finne ringer som passet godt...) Noen som har erfaring med dette? Jeg tenker at hvis jeg kjøper ringen i den størrelsen som passet best, børt det jo være greit? Takk for all hjelp
Sheherasade Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Jeg har fått flere ringer endret i størrelse (ikke gifteringer altså, ha-ha), og det ser ut som om alle gullsmeder bruker samme type måle-verktøy (disse metall-ringene som ser ut som om de sitter på et nøkkelknippe eller noe). Så lenge de bruker disse vil jeg tro det er samme størrelse. Men jeg er ikke sikker.
Rosaboble15 Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Send en mail og spør om de som lager ringene bruker standard ringstørrelser. Dersom de gjør det burde det gå helt fint. Jeg har kjøpt ringer i samme størrelse i flere land, de har alltid passet perfekt.
Cleopatra. Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 Om du for eksempel har størrelse 52, har du størrelse 52, sånn sett. Bare pass på at om du har prøvd en litt tynn prøvering da du målte størrelse og de på nettet er en del tjukkere, går du opp i størrelse. I verste fall om de ikke passer, kan du jo størrelsesforandre hos gullsmed (Gitt at ringene er i gull).
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Ringstørrelser er i cm? mm? Og er standar størrelser. Men, det er et stort men, fordi noen ringer er runde andre er avlange. Jeg ville aldri kjøpt en ring som er så "spesiallaget" at den ikke kan reguleres inn eller ut (av gullsmed), fordi du vil da kunne bruke ringen en periode frem til du blir gravid, eller kroppen endrer seg av andre årsaker og du må legge bort ringen. Så dette bør du tenke igjenom en gang til, spør du meg. (Med flere ringer på vei til gullsmeden.) Anonymkode: 9896c...79f 1
Gjest økonomifrue Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Det er ganske standard i forhold til omkrets, men ringens utforming - bred/smal ring, kantete/avrundet i kantene har noe å si. Vi fikk laget ringene våre av en gullsmed, og opplevde at ringstørrlesen vi prøvde og som passet - ikke samsvarer helt med faktisk ringstørrelse. Og dette skyldtes at de ringene vi prøvde var ganske smale og kantete, våre er 6 mm brede og avrundet i kantene. Ble fantastisk fornøyd med ringene! Men min måtte utvides litt, noe som var helt uproblematisk selv om det er diamant i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå