Gå til innhold

Nyskjerrig mht skattelistene?


Samantha

Sjekkar du andre si inntekt og skatt?  

1 stemme

  1. 1. Sjekkar du andre si inntekt og skatt?

    • Ja! Sjekkar nesten alle eg veit kven er både av "vanlige" folk og kjendisar
      2
    • Ja, sjekkar vennar og familie
      6
    • Synes kun det er spennande med kjendisane si inntekt
      0
    • Nja... Sjekkar nokre få viss eg tilfeldigvis kjem innom ei sånn side
      5
    • Nei. Heilt uinteressant
      13


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er meg virkelig revnende likegyldig.

Jeg synes dessuten det er en uting at man hele tiden i media skal fremheve hvem som tjener mest her i landet også, det kan jo skape et inntrykk av at målet og meningen med livet er å tjene mest mulig penger, og gjør du ikke det så er du egentlig litt mislykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det bryr meg ikke. Dessuten sier jo ikke disse tallene noe særlig, man vet jo ikke om disse menneskene har høye lån eller annet som på virker disse tallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Teite Dagbladet velter seg i disse listene hvert år som en gris i kald gjørme. Jeg driter vel i hvem som tjener mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket mamma og pappa av ren nysgjerrighet :oops: ... Ellers syns jeg det er lite interessant hva naboen og kjendiser tjener.

Arkana skrev:

Dessuten sier jo ikke disse tallene noe særlig, man vet jo ikke om disse menneskene har høye lån eller annet som på virker disse tallene.

Blir ikke lån trukket fra formuen? Jeg er absolutt ingen ekspert på området, men har dette inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skattbar inntekt som står på skattelistene, altså er alle lånerenter, skattefradrag og lignende ikke med. De fleste mennesker har lån og bruttoinntekten blir dermed mye høyere enn det som står der. Det er dermed (for meg i allefall) uinteressant å vite at min nabo har 250 000 i skattbar inntekt når han kanskje egentlig tjener 400 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Det er skattbar inntekt som står på skattelistene' date= altså er alle lånerenter, skattefradrag og lignende ikke med. De fleste mennesker har lån og bruttoinntekten blir dermed mye høyere enn det som står der. Det er dermed (for meg i allefall) uinteressant å vite at min nabo har 250 000 i skattbar inntekt når han kanskje egentlig tjener 400 000.

Så det du sier er at det ikke er interessant da de ikke viser de reelle tallene? Men hvis du kunne få tak i dem derimot... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom skattelistene to ganger, og da var det for å sjekke når noen hadde bursdag. De andre tallene som står der er meg revnende likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei jeg personlig hadde ikke vært interessert uansett. Jeg bare synes det er merkelig at andre er så veldig interesserte når de ikke gir et reelt bilde av en persons inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Ja, den stemte ikke overens med ligningen min. Tjente og skattet omtrent det dobbelte av hva som sto der. :klø: Ikke har jeg noe særlig med lån heller, som Arkana var inne på, så det kan ikke være det, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er meg virkelig revnende likegyldig.

Jeg synes dessuten det er en uting at man hele tiden i media skal fremheve hvem som tjener mest her i landet også, det kan jo skape et inntrykk av at målet og meningen med livet er å tjene mest mulig penger, og gjør du ikke det så er du egentlig litt mislykket...

:klappe::klappe:

Det er typisk journalister å si at dette er nyttig for samfunnsdebatten, derfor velger de å offentliggjøre listene. Sprøyt! Målet er jo selvfølgelig å selge mest aviser. Hvorfor ikke si det som det er???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym nå

Ja jeg sjekker, men kun familie. Dagens sjokk va nok svigerfar som har fire mill i formue.. :o Ellers ingen overraskelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

:klappe::klappe:

Det er typisk journalister å si at dette er nyttig for samfunnsdebatten, derfor velger de å offentliggjøre listene. Sprøyt! Målet er jo selvfølgelig å selge mest aviser. Hvorfor ikke si det som det er???

Jeg synes det er bra med åpenhet om dette. Men synes det er tull av lekmannsfolk å henge seg så opp i at naboen kan se hva de har i inntekt. Men det er vel ikke lov å sile ut kun de rikeste og mektigste heller, så da blir det åpenhet for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er motstander av de listene, og holder meg derfor borte fra de.

(Fikk derimot vite hva som stod om meg av noen venner ifjor, og fant derav ut at jeg var oppført med feil både i inntekt og formue,....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, jeg har ikke gjort annet i dag enn å sjekke skattelisene..for en jobb!

Lurer på om man kan finne ut av hvem som har søkt på en??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei

Det vil jeg ikke bruke tiden på.

Jeg måtte bare sjekke meg selv

også Gry da.. for å se om kvinneguiden går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...