Gå til innhold

"Mindre verdt" hos svigers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, Mollie skrev:

Hei! Så trist å lese! I vår familie har vi en lignende situasjon desverre. Her er det min manns bror og hans barn som alltid kommer i første rekke. Broren er skilt. De ukene han har barna er de hos svigermor å spiser middag nesten hver dag, og svigers passer barna ofte. De drar på ferie sammen og de spanderer alt. Passer barna i alle skoleferier. Svigermor vasker huset hans også, i tillegg til myyyye annet hun gjør for han. Hun mener at han har det såååå travelt og trenger hjelp... Vår familie blir bedt på middag max en gang i måneden, ofte to måneder mellom også. Når vi spør om barnepass en gang i blant så drar de litt på det. Min mann er der ofte å hjelper dem med div ting. Når de er bortreist må vi passe kattene, vanne planter osv.  Vi ber dem på middag med jevne mellomrom, broren og barna også. Broren bidrar aldri med noe. Jeg håper virkelig min manns bror husker hvor vanvittig mye hjelp han fikk av dem, når de blir gamle og trenger mer hjelp!! 

Skulle nesten tro vi tilhørte den samme svigerfamilien.

 

Min svigerinne er superegoistisk, og kommer garantert ikke til å huske alt hun har fått og alt hun har fått hjelp til når foreldrene trenger hjelp og blir gamle.  Foreldrene vil jo plage de minst mulig siden de er så travle!  (Som i at ikke alle småbarnsfamilier er det)

Dessverre er min mann svært samvittighetsfull og kommer aldri til å sette ned foten i nevneverdig grad.

Anonymkode: 5eae5...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle nesten tro vi tilhørte den samme svigerfamilien.

 

Min svigerinne er superegoistisk, og kommer garantert ikke til å huske alt hun har fått og alt hun har fått hjelp til når foreldrene trenger hjelp og blir gamle.  Foreldrene vil jo plage de minst mulig siden de er så travle!  (Som i at ikke alle småbarnsfamilier er det)

Dessverre er min mann svært samvittighetsfull og kommer aldri til å sette ned foten i nevneverdig grad.

Anonymkode: 5eae5...69c

Huff ja det blir jo en litt trasig situasjon for den familien som føler seg mindre verdt :-/ 

Mine svigerforeldre er snille og hjelpsomme mennesker, men de bruker seg rett og slett opp på svoger sine barn, som er ... spinnville, til tider. De klager ofte over at de er slitne pga at de har hatt barna hans mye osv. Frister å bare si: Ærlig talt! Sønnen din er en voksen mann og greier faktisk å ta seg av sine egne barn av og til!!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...