Gå til innhold

Flere damer som er som meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg liker å være singel.Prøvde et samboerskap for noen måneder siden,og freeka ut.Flytta fra ham på to dagers varsel.Fikk problemer fordi han var for intens og romantisk.Vi er venner da,fikk tatt en lang og fin samtale i ettertid.Problemet mitt er at jeg ikke er særlig romantisk.Er typen som syns det blir beklemmende å sitte å spise middag med levende lys osv.For meg blir sånt for klisje i hodet mitt,og jeg kan bli litt kynisk eller ironisk.Har mest lyst til å sette på hardrock som bakgrunnsmusikk,bare for å få litt balanse liksom.Mest av alt vil jeg ta med grillmat og ei flaske vin og gå ut i naturen.Dra på fiske,og gjerne isfiske en tidlig morgen fks.Jeg liker å være i bevegelse,helst utendørs.

En annen ting er å respondere på romantiske ting og komplimenter.Hva svarer en??

Nå har jeg truffet en virkelig ok fyr.Han er sånn jeg virkelig liker at en mann er.Maskulin og selvsikker.Men også han sender meld og sier ting som :-jeg savner deg.-Jeg kan ikke slutte å tenke på deg.-Du er så vakker og jeg savner å se smilet ditt igjen. Og hva svarer jeg? Jo,jeg skriver "takk". Det ser og hører jo forferdelig ufølsomt og formelt ut.Jeg får faktisk angst fordi jeg ikke aner hvordan jeg bør svare.Dessuten får jeg også litt angst hvis jeg føler de overdriver.

Jeg ER ikke vakker,ser helt normal ut,og da tenker jeg at da må det være noe følelser i bildet.Vi har møttes noen ganger nå,og jeg merker han er blitt litt nervøs.Sånn svetter litt,blir litt usikker i blikket osv.Jeg syns synd på ham,og vil gjerne at han slapper av.Han er som sagt veldig selvsikker normalt,så føler det er meg som gjør han litt ukomfortabel.Jeg liker å at det skjer noe,så snakker og ler mye,men har også en tendens til å være ironisk,noe han tørt har bemerket.

Vi har veldig bra sex,og da kan jeg være mer rolig og "nær"enn til vanlig,men det blir feil om sex blir den eneste måten å kommunisere på avslappet.

Jeg ser kvinnelig ut,men føler meg ikke typisk kvinnelig sånn ellers.Det må liksom skje noe,og min store skrekk er å få blomster og gaver.Særlig blomster.Ikke er jeg sånn som baker og lager eksotiske retter heller.Bestiller heller pizza og tar en øl.

Er det flere damer som er som meg? Eller andre som kan komme med noen råd her? Saken er nemlig den st denne mannen vil jeg gjerne bli bedre kjent med.Er ganske bekymret for at jeg vil såre eller få ham usikker.

Det er ingen problem å være meg sosialt ellers,det er kun menn jeg er totalt klønete mot når det kommer til dating,forhold osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt hva du mener om å svare på komplimenter, at "takk" blir litt tamt på en måte. Og i hvert fall når det da har kommet flere komplimenter og "takk" blir oppbrukt på en måte. 

Jeg pleier å svare litt mer utfyllende når jeg sier takk da. "Åh, så god du er mot meg" f.eks. "Tusen takk, det var veldig hyggelig sagt" eller "Jeg blir så glad når du sender sånne koselige meldinger"

Og så er det selvfølgelig greit å si det samme tilbake, selv om jeg noen ganger føler det også blir tamt og teit på en måte, akkurat som om jeg bare er et ekko som sier de samme tingene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. 

Har hatt et par samboere og vært sjeleglad når jeg har endt disse forholdene. Jeg blir fort klaustrofobisk med for intens kontakt. Og romantiske middager er stress. 

Men tar han med meg til skogs og fyrer opp et bål og drar frem en flaske whisky, så føler jeg meg hjemme. Det er romantisk i mine øyne. 

Smykker og blomster vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Men en sykkeltur midt på natta for å bade nakne har jeg mer forståelse for. 

Men kompliment tar jeg gladelig imot. 

Jeg håper fortsatt at det finnes en mann der ute som forstår seg på sånne som oss. En som ikke må sitte oppi fanget mitt hele tiden men som gir meg rom for å leve mitt liv.  Eneste er at slike menn ofteer like flyktige som meg og derfor ikke interessert i å kun ha en dame :P det er det eneste jeg krever - eksklusivitet. 

Anonymkode: 07472...a5c

• Liker 2
Skrevet

Vel,de blir jo lærte opp til at date = middag med levende lys og gaver=smykker og blomster. Jeg også synes det hadde vært bedre med en tur i parken enn en dyr restaurant med masse klissklass.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Vel,de blir jo lærte opp til at date = middag med levende lys og gaver=smykker og blomster. Jeg også synes det hadde vært bedre med en tur i parken enn en dyr restaurant med masse klissklass.

Fordi de mest kravstore damene ønsker dette? Og vi faller utenfor fordi vi ikke er normen? 

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Har du sagt dette til han blomsteret? Det hadde sikkert hjulpet han en del :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har tidligere fått en klaustrofobisk følelse i alle forhold og tidligere samboerskap jeg har vært i. Ble bare beklemt av å bli tatt med på dater og av å få "romantiske" gaver osv. Ble stressa av å få meldinger med diverse kjærlighetserklæringer og hjerter.

Fant utrolig nok en fyr til slutt da. Vi har bodd sammen i 7 år må og passer veldig bra sammen. Jeg vet ikke helt hva som er annerledes med han. Han kan godt være romantisk, men ikke på den klassiske måten. Og han er veldig flink til å vise at han elsker meg, uten å sende ørten sms hver dag. Tror det viktigste er at han ikke behandler meg som en prinsesse. Også er han som meg og trenger mye alenetid. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bare bli aleneboende resten av livet fordi jeg elsker frihetsfølelsen, men det har funka overraskende godt med han her. Så det jeg prøver å si er vel at det finnes håp.

Anonymkode: a6e51...3cb

• Liker 1
Skrevet

Tja, det virker som han trenger å få noe tilbake, å få vite at du også bryr deg og føler det samme for han. Og med det du sier fremstår det som du frykter følelsene dine litt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De finnes! Jeg har en! De første "datene" vår gikk mest ut på å kjøre rundt til ulike steder, høre på rocke-musikk og snakke om alt mellom himmel og jord. Perfekt for min del.

Det skal sies at han er mer kosete enn meg, noe som kan være litt plagsomt. Derimot så passer vi så bra sammen på andre områder, at jeg kan fint leve med det.

Endret av Jolene
Måtte legge til noe
Gjest Blomsterert
Skrevet
8 timer siden, Polly Ester skrev:

Skjønner godt hva du mener om å svare på komplimenter, at "takk" blir litt tamt på en måte. Og i hvert fall når det da har kommet flere komplimenter og "takk" blir oppbrukt på en måte. 

Jeg pleier å svare litt mer utfyllende når jeg sier takk da. "Åh, så god du er mot meg" f.eks. "Tusen takk, det var veldig hyggelig sagt" eller "Jeg blir så glad når du sender sånne koselige meldinger"

Og så er det selvfølgelig greit å si det samme tilbake, selv om jeg noen ganger føler det også blir tamt og teit på en måte, akkurat som om jeg bare er et ekko som sier de samme tingene. 

Der sa du akkurat det jeg tenker,det blir sånt ekko ja.Ser du kan svare ok,men det sitter hardt her.Føler det utrolig rart å skulle si "du er så god mot meg"osv.Selv om det sikkert ville gledet stort.

Gjest Blomsterert
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. 

Har hatt et par samboere og vært sjeleglad når jeg har endt disse forholdene. Jeg blir fort klaustrofobisk med for intens kontakt. Og romantiske middager er stress. 

Men tar han med meg til skogs og fyrer opp et bål og drar frem en flaske whisky, så føler jeg meg hjemme. Det er romantisk i mine øyne. 

Smykker og blomster vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Men en sykkeltur midt på natta for å bade nakne har jeg mer forståelse for. 

Men kompliment tar jeg gladelig imot. 

Jeg håper fortsatt at det finnes en mann der ute som forstår seg på sånne som oss. En som ikke må sitte oppi fanget mitt hele tiden men som gir meg rom for å leve mitt liv.  Eneste er at slike menn ofteer like flyktige som meg og derfor ikke interessert i å kun ha en dame :P det er det eneste jeg krever - eksklusivitet. 

Godt å se :-) skjønner akkurat hva du mener! Jeg får interesse,og de gir ikke opp.Men det ender med at jeg "stikker".Føler jeg blir for kald og utålmodig.De fortjener jo litt mer tilbakemeldinger! Men jeg er lojal,jeg ikke en gang ser på andre heller når jeg har en kjæreste eller en jeg treffer.Men merker at de ikke føler alltid at de når fram.Er ikke ok å føle at jeg virker avvisende eller sårer.

Skrevet

Øvelse gjør mester. Test det ut på deg selv i speilet eller noe sånt. Da føler du deg i hvert fall klein, vil jeg tro. Da blir det mindre kleint å si det til han. Kanskje?

Jeg er nok mer av den romantiske typen enn du er, og jeg er veldig glad i å få gaver. (I dag fikk jeg en flaske vin og en liten blomst av han jeg dater, og jeg ble veldig glad)

Det holder å si "tusen takk, det var snilt" også. Det ikke blir like kunstig som "du er så god mot meg", kanskje?

Gjest Blomsterert
Skrevet
2 timer siden, Jolene skrev:

De finnes! Jeg har en! De første "datene" vår gikk mest ut på å kjøre rundt til ulike steder, høre på rocke-musikk og snakke om alt mellom himmel og jord. Perfekt for min del.

Det skal sies at han er mer kosete enn meg, noe som kan være litt plagsomt. Derimot så passer vi så bra sammen på andre områder, at jeg kan fint leve med det.

Er lettet over at vi er flere her altså! Ingen av mine venninner eller bekjente skjønner! De kan si "stakkars mann",men jeg behandler de ikke dårlig! Jeg er bare helt nek på å gi veldig følsomme og romantiske tilbakemeldinger! Ender alltid med at jeg føler de fortjener en "varmere"person.Får dårlig samvittighet.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
2 timer siden, Arca skrev:

Tja, det virker som han trenger å få noe tilbake, å få vite at du også bryr deg og føler det samme for han. Og med det du sier fremstår det som du frykter følelsene dine litt.

Du har kanskje rett.Jeg har lett for å bli kjent med folk,og har ingen problemer annet enn når det gjelder i forhold.Det er å snakke og skrive som er problemet.Tror jeg bruker ironi og humor som skjold for å holde de litt unna.Men nå vil jeg virkelig bli mer kjent med han jeg har truffet.Ikke ofte jeg er så frustrert over meg selv som nå.Hadde vært fint om han kunne ha litt psykologisk innsikt,men tror han føler seg litt defensiv.

AnonymBruker
Skrevet

Stearinlysmiddager spyr jeg av!!! Blir så kleint.

Ikke er jeg heller romantisk av meg, jeg er praktisk anlagt. Gi meg noe nytting, ikke ett smykke som sjeldent eller aldri vil bli brukt eller blomster som kun varer i noen dager før dem dør (beskriver dem da forholdet??).

Jeg liker heller ikke å gå turer uten mål og mening, går ikke bare for å gå. Men kan godt gå ned til en kiosk for en kaffe.

Komplimenter hater jeg som oftest for føler ikke dem beskriver meg. Klissete meldinger burde vært vasket :P

Ja, jeg trives best som singel. I forhold forsvinner jeg, da er det kun vi vi vi oss oss.

Anonymkode: 27f54...728

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
5 timer siden, Minesveiper skrev:

Har du sagt dette til han blomsteret? Det hadde sikkert hjulpet han en del :)

Prøvde å beklage i går,at jeg svarer rart.Han skriver og sier sp utrolig mye fint,og jeg bare får angst og sier bare "takk". Bytter tema,prøver å få han til å le.Stakkars fyr! Har ikke vært så stort problem før,men liker han her bedre enn noen.Det er nå jeg har skjønt at jeg må prøve å respondere mer.Har ikke hørt fra han siden i går.

Skrevet
5 minutter siden, Blomsterert skrev:

Du har kanskje rett.Jeg har lett for å bli kjent med folk,og har ingen problemer annet enn når det gjelder i forhold.Det er å snakke og skrive som er problemet.Tror jeg bruker ironi og humor som skjold for å holde de litt unna.Men nå vil jeg virkelig bli mer kjent med han jeg har truffet.Ikke ofte jeg er så frustrert over meg selv som nå.Hadde vært fint om han kunne ha litt psykologisk innsikt,men tror han føler seg litt defensiv.

Det kan hende. Ikke så rart at han vil beskytte seg selv hvis han har blitt usikker på deg og dine følelser.

Gjest Blomsterert
Skrevet
1 minutt siden, Arca skrev:

Det kan hende. Ikke så rart at han vil beskytte seg selv hvis han har blitt usikker på deg og dine følelser.

Nei,jeg forstår det.Får se hva som skjer.Uvant for meg å tenke over dette.Håper jo vi treffes mer.Får prøve å forklare bedre.

Gjest Blomsterert
Skrevet
17 minutter siden, Polly Ester skrev:

Øvelse gjør mester. Test det ut på deg selv i speilet eller noe sånt. Da føler du deg i hvert fall klein, vil jeg tro. Da blir det mindre kleint å si det til han. Kanskje?

Jeg er nok mer av den romantiske typen enn du er, og jeg er veldig glad i å få gaver. (I dag fikk jeg en flaske vin og en liten blomst av han jeg dater, og jeg ble veldig glad)

Det holder å si "tusen takk, det var snilt" også. Det ikke blir like kunstig som "du er så god mot meg", kanskje?

Det er jo hyggelig med oppmrrksomhet.Jeg takler det bedre om det ikke er så varme følelser fra min side,men når ting blir for romantisk..jeg føler meg som en fisk på land! Hjelpes.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev:

Det er jo hyggelig med oppmrrksomhet.Jeg takler det bedre om det ikke er så varme følelser fra min side,men når ting blir for romantisk..jeg føler meg som en fisk på land! Hjelpes.

Skjønner hva du mener. Jeg også blir rar når jeg får følelser, for da er jeg plutselig redd for å si eller gjøre noe dumt som "skremmer" mannen. Helt til jeg er trygg på at han ikke stikker av uansett, da kan jeg slappe av igjen. 

Kanskje du skal hinte til å vise han denne tråden? ;) Det blir kanskje litt for mye utleverende?

D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...